[Win2k]Win Update (faq gelezen)

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 13:34

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik heb een aantal Win2k systemen. Alemaal SP4 en draaien voor de rest goed. MAAR! sinds 2 weken of zo kan ik niet meer updaten via Win Update. Ik kan scannen naar updates, ik ga naar de instalatie pagina maar waneer ik op "Nu Instaleren" druk krijg ik allen maar een klein venstertje met "-- dialoog venster van webpagina" in the head en de rest is compleet wit. Ik heb met DU Meter getest of hij updates download maar er gebeurd totaal niets. Dit is het geval op elke Win2k pc onder mijn beheer.

Ik heb de complete Win Update Faq (http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/) doorgenomen en niets daarin werkt...

* Namu weet het niet meer

Sys Specs:

Intel Celeron 633 Mhz
Intel 8281E videokaart
192 Mb intern geheugen
10 Gb IDE harddisk
IBM 6331 E54 SVGA kleuren monitor
Soundmax Integrated Digital Audio geluidskaart
Allied Telesyn AT-2500 TX PCI netwerkkaart
Logitech Optical pilot muis
Standaard keyboardje

[ Voor 5% gewijzigd door Namu op 04-02-2004 10:02 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Check eens op spyware en dat soort shit. Firewall geinstalleerd in de laatste 2 weken oid?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

Heb je al geprobeert om in plaats van handmatig de update te laten regelen dppr het OS (automatisch binnen laten halen) ?

Heeft de gebruiker voldoende rechten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Alle pcs hangen aan een w2k server (die kan wel updaten trouwens) die een ISA server draait. Ik heb daar in maanden niets meer aan veranderd. Ik ga scannen voor spyware en kijken wat daar uitkomt. Ik gebruik een Admin account waarmee ik al maanden de systemen update... Auto-update hou ik als laatste red middel.

[ Voor 23% gewijzigd door Namu op 04-02-2004 09:45 ]

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Ik weet niet veel van ISA, maar gebruik je daar ook een proxy service? Probeer anders de cache volledig te wissen.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
Al eens geprobeerd om Windows Update eraf te vegen zoals omschreven op http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q319585& ?
Het kan zijn dat indien de MS Update site hem opnieuw installeert het wel gaat werken (ben zelf ook al een paar keer tegen dit probleem aangelopen, en daarbij werkte deze oplossing tot nu toe gelukkig nog altijd)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Spyware check heeft geen effect gehad (wel 220 objects verwijderd dus toch de moeite waard ;) )
Delta2 schreef op 04 februari 2004 @ 09:50:
Al eens geprobeerd om Windows Update eraf te vegen zoals omschreven op http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q319585& ?
Het kan zijn dat indien de MS Update site hem opnieuw installeert het wel gaat werken (ben zelf ook al een paar keer tegen dit probleem aangelopen, en daarbij werkte deze oplossing tot nu toe gelukkig nog altijd)
Gedaan... Geen effect.

[ Voor 73% gewijzigd door Namu op 04-02-2004 10:20 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet niet precies hoeveel werkstations je hebt, maar als het er veel zijn zou je kunnen overwegen om 'Software Update Services' eens te proberen. Dit is een intranet-updateserver, welke gratis is te downloaden op de SUS site van Microsoft. Die zou je ens kunnen installeren en kijken of het dan wel werkt misschien. Of van Windows Update Catalog losse patches downloaden en checken of dat wel werkt :)
Kan je iig uitsluiten dat de computers door de ISA server geblokkeerd worden :)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 04-02-2004 18:20 . Reden: add catalog ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Het ziet er niet uit als een Internet fout... Ik kan scannen, ik zie de updates die hij nodig heb maar het ziet er gewoon uit dat die install popup niet goed geladen wordt... ik zie aleen maar een kleine popup. Een witte body waar ik niets in kan (geen rechter muis knop, niets) en in de head staat aleen nog maar "-- dialoog venster van webpagina". Je zou zeggen java doet het niet... maar die doet het best... zelf getest.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar kan je de afzonderlijke updates wel installeren ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
Probeer deze link eens : https://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp Deze gaat over https en werkt dan vaak wel.
Pagina: 1