Toon posts:

Lenzen: caf, naf, paf, saf? maf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maandje of twee ben ik me aan het orienteren op een nieuwe camera (mn huidige is een hp 215 :[

Aangezien ik lekker wil gaan hobby-en met sluitertijden, diafragma, kleurentemp en iso waardes, heb ik besloten om meteen maar voor de eos 300d te gaan, met de tamron 70-300 en de sigma 18-50.. :9 jummie

MAAR, toen ik op de site van kamera-express een van de lenzen opzocht, zag ik dat die verkrijgbaar was in de smaken caf, naf, paf, saf, maf etc..
Mijn gok is dat het iets te maken heeft met het aansluitstuk naar de body. Weet iemand hier meer van?

En: welke 'smaak' is geschikt voor de eos 300d?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 17:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik gok op Canon Auto Focus. ;)
Doe maar niet de Nikon Auto Focus of 1 van de andere :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
ah, caf staat dus voor canon auto focus...
Bedankt!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Jup, eerste letter is referentie naar het merk waarvoor de lensvatting is gemaakt. (beetje apart methode van camera express om het op die manier te vermelden) Je wilt inderdaad CAF hebben (Canon AutoFocus) en niet naf (nikon) of maf (minolta) etc.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II