Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone Mobile connect card Externe email

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-11 11:46
Hoi,

Situatie:

Vodafone mobile connect card in een laptop. werkt perfect kan internetten etc. Maar zodra ik email wil ophalen (planet pop) kan ik wel ophalen maar NIET verzenden. Ik weet dat het een authsmtp.vodafone.nl moet zijn. maar ik kom er niet doorheen.. ik heb gebruikersnaam ed allemaal op papier staan maar het wil NIET

Wie heeft de juiste instellingen heb al gesearched maar vind niet wat ik zoek

• T_E_O
  • Laatst online: 03-10 11:32
En wat zegt vodafone daar zelf van ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
Moet je niet eerst verbinding maken met de smtp server door van diezelfde server pop3 op te halen. Sommige servers vereisen dat je op die manier jezelf authenticeert.

In Outlook 2003 ga je naar accounts, dubbelklik je op je account en dan op de knop "Meer instellingen". Vervolgens ga je naar het 2e tabblad "Server voor uitgaande e-mail" en kies je voor "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist". Die moet je misschien wel aanzetten.

Verwijderd

Dezjay schreef op 04 februari 2004 @ 09:15:
Hoi,

Situatie:

Vodafone mobile connect card in een laptop. werkt perfect kan internetten etc. Maar zodra ik email wil ophalen (planet pop) kan ik wel ophalen maar NIET verzenden. Ik weet dat het een authsmtp.vodafone.nl moet zijn. maar ik kom er niet doorheen.. ik heb gebruikersnaam ed allemaal op papier staan maar het wil NIET

Wie heeft de juiste instellingen heb al gesearched maar vind niet wat ik zoek
mij is ooit verteld dat planet moeilijk doet over relay, als het goed is kan je namelijk wel naar een ander email account van planet mailen maar niet naar een adres van een andere provider.

• Dezjay
vodafone zelf.. zegt weinig... zeggen dat ik mar het vodafone adres moet gebruiken..

Vodafone account erin zetten kan ik nog wel ff proberen

Dat van die relay snap ik ff niet..

• Dezjay
niemand?

Verwijderd

Dezjay schreef op 04 februari 2004 @ 13:00:
vodafone zelf.. zegt weinig... zeggen dat ik mar het vodafone adres moet gebruiken..

Vodafone account erin zetten kan ik nog wel ff proberen

Dat van die relay snap ik ff niet..
Het is zo, dat wanneer er data (email) binnenkomt op hun mail server dat dat de server van planet extra belast. Om nou te voorkomen dat iedereen pop3 accounts gaat gebruiken om met mobiele apparaten te gaan emailen over hun netwerk. (wat dus bandbreedte en dus geld kost) hebben ze ervoor gezorgt dat je alleen naar eigen mailadressen kan mailen, en dat het niet doorgegeven wordt aan een andere server (ivm bandbreedte).

Relay = doorgeven van informatie

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is

• Dezjay
Dus..

Dit gaat nooit werken.. we zullen altijd het email adres van Vodafone moeten gebruiken ?

Arnold
Pagina: 1