Is het echt zo dat een 3com netwerkkaart minder packetloss tot gevolg heeft bij online gamen dan bijv een een realtek en/of andere winbond netwerkkaarten. Gaat het kabelinternet met een 3com netwerkkaart dan ook sneller?
Verwijderd
heb hier verschillende netwerk-kaarten gehad (nu alleen nog 3com 10/100mbit).
volgens mij maakt het allemaal heel weinig uit.
kabel-internet zal er echter niet sneller door gaan, dient immers alleen voor transport van en naar het modem
ik weet niet wie je dit vertelt heeft, maar volgns mij maakt het allemaal niks uit.
volgens mij maakt het allemaal heel weinig uit.
kabel-internet zal er echter niet sneller door gaan, dient immers alleen voor transport van en naar het modem
ik weet niet wie je dit vertelt heeft, maar volgns mij maakt het allemaal niks uit.
Lijkt me ook niet, op die 2 meter naar je kabelmodem kan gewoon niets fout gaan (tenzij je kabel niet lekker is). De fouten (packetloss dus) treden op op het netwerk van de kabelmaatschappij. Het maakt gewoon niets uit.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Ik dacht al dat het niets uit zou maken maar je leest ook hier wel eens in forum dat het wel uit zou maken. Vandaar dat ik aan het twijfelen geslagen was.
Het maakt wel degelijk uit. Ik had zelf een Realtek8029(AS) en kon niet tot nauwelijks spelen zonder packetloss(vaak zelfs pieken van >50% en iig wel gem 10%), maar nu ik toch maar een 3Com heb gekocht(werd me aanbevolen) speel ik nu vrolijk zonder of met nauwelijks packetloss. Het is echt een verademing. Het internet daarentegen gaat niet sneller.
Dan had jij wel een erg brak kaartje.
Normaalgesproken maakt het echt geen reet uit.
Normaalgesproken maakt het echt geen reet uit.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Fatal Error, of je de meerprijs waard vindt voor een goede verbinding is persoonlijk, maar het maakt wel degelijk uit of je een kwaliteits chipset gebruikt (intel, 3com, digital) of een brak ethernet kloontje (realtek enz). Bekijk eens wat performance testjes in bladen of op het net, spreken boekdelen mijn inziens.
Nogmaals of je de veel hogere prijs wilt betalen voor een goede NIC is afhankelijk van je persoonlijke wensen, maar stop het verkondigen van het feit dat er geen verschil is....................
Nogmaals of je de veel hogere prijs wilt betalen voor een goede NIC is afhankelijk van je persoonlijke wensen, maar stop het verkondigen van het feit dat er geen verschil is....................
Ik heb zelf een Intel Pro 100+ management adaptor voor op m'n kabelmodem(overkill, I know
). Het valt me wel op dat ik meestal de laagste ping heb(20/30) op de A2000 en Xs4All lithium-servers, en dan speel ik nog vanachter m'n eigen server ook
.
Laterz,
Dennet aka "Suzie Q".
Laterz,
Dennet aka "Suzie Q".
Nou met mijn brakke? Realtek kaartje haal ik ook vaak de laagste ping maar da's gewoon omdat a2000 een goeie provider is. Packetloss heeft bijna niets met je kaart te maken, maar alles met wat erop het netwerk gebeurt. Het heeft alleen zin een dure/betere kaart te kopen als je veel data verstuurt omdat je dan minder last hebt van de overhead, en dus gewoon door kan werken.
Het maakt volgens mij alleen uit of je een goede kaart heb als je een dik 100 mbit netwerkje hebt liggen. Dan kan het verschil in snelheid een factor 2 zijn tussen een Realtek en 3Com kaart. Maar aangezien een kabelmodem niet boven de paar mbit/s aankomt maakt het weinig uit.
Als je veel packetloss hebt moet je ook eens kijken naar de bekabeling:
-ligt er goede coax kabel in huis en is dat allemaal goed aangesloten
-is je pc geaard (kan HEEL VEEL uitmaken)
-je moet proberen de afstand van CAI doos tot modem zo kort mogelijk houden. (A2000 installeerd geloof ik je modem op de plaats waar de kabel het huis in komt).
-tenslotte moet je netwerkkabel goed zijn. En dat zijn alle kabels wel, tenzij je een slecht exemplaar hebt gekregen.
Als je veel packetloss hebt moet je ook eens kijken naar de bekabeling:
-ligt er goede coax kabel in huis en is dat allemaal goed aangesloten
-is je pc geaard (kan HEEL VEEL uitmaken)
-je moet proberen de afstand van CAI doos tot modem zo kort mogelijk houden. (A2000 installeerd geloof ik je modem op de plaats waar de kabel het huis in komt).
-tenslotte moet je netwerkkabel goed zijn. En dat zijn alle kabels wel, tenzij je een slecht exemplaar hebt gekregen.
Pagina: 1