Windows XP Professional x64 Edition preview gratis download*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 21.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik denk dat u maar moet hopen, dat er een driver wordt toegevoegd aan RC2, die voor Januari gepland staat...

Ik zou ook eens contact opnemen met Haupauge zelf..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
code:
1
Windows Xp 64-bits Drivers

code:
1
2
3
4
5
6
7
Groep: Members
Gebruikers nr.: 2.412

zijn er ook drivers voor de pcr150 omdat ik namelijk windows xp 64bits gebruik en de drivers zijn daar niet voor geschikt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
hcw_marcello  Gisteren, 15:39 Post #2  

HCW Technical Manager

Groep: Admin
Gebruikers nr.: 1.267

Nee er zijn geen drivers voor XP 64 bits, en voor zover ik weet is dat ook geen officiele release van Microsoft.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Groep: Members
Gebruikers nr.: 2.412

QUOTE(hcw_marcello @ 16 Dec 2004, 15:39 )
Nee er zijn geen drivers voor XP 64 bits, en voor zover ik weet is dat ook geen officiele release van Microsoft.

gaan die er wel komen (binnenkort misschien)?????

op dat laatste berich heb ik geen antwoord meer gekregen :?

[ Voor 17% gewijzigd door Avvd op 17-12-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacejam schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:27:
weet iemand of het bekend is of er ook 64-bits drivers kopen voor de tv-kaart de hauppauge pvr150 gewone versie. dat is het enigste was mij nou nog tegenhoud om het niet over te zetten. voor de rest heb ik allemaal drivers
Je zou tijdelijk kunnen dual booten. Het is inderdaad niet ideaal. Ligt er ook aan hoe vaak je tv kijkt/opneemt met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
apart topic van gemaakt. vond dat het hier niet hoorde

[ Voor 94% gewijzigd door Avvd op 19-12-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
Grmbl, ik heb vanmiddag win3k3 x64 build 1289 weten te downloaden(via microsoft site), alleen stond er geen serial bij en de oude werkt niet. Het schijnt dat bij de 1289 build iedere download een andere serial heeft. Ach ja dan maar ff wachten op de hopelijk snel komende cpp van de 1289 build.
Voor de mensen die een broadcom wlan schip hebben, http://www.planetamd64.com/download.php?id=173 (moet je je wel registreren dacht ik) kun je drivers downloaden. Deze drivers komen uit de 1289 build en het schijnt allemaal te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kan je een link vinden waar je die kan downloaden op de microsoft site? is die oook gewoon gratis?

heb hem gevonden:
http://www.microsoft.com/...it/x64/trial/default.mspx

is deze ook geschitk voor een athlon 64 of alleen voor de operaton 64

[ Voor 47% gewijzigd door Avvd op 19-12-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Je kan he gratis downloaden, je krijgt dan een link toegestuurd, alleen de link die op die pagina staat werkt niet. Dat is/was de link voor de 1218 build wat de 'vorige' cpp was, aangezien de nieuwste build 1289 is heb ik dat er van gemaak, en kon ik die dus downloaden.
Maar ik heb er dus geen key bij.

En alle x64 OS-en werken op een atlon 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de key staat op die pagina waar ook de download link opstaat dus niet in je mailtje. nou kan ik hem inderdaad downloaden :) 500kb/s >:) snelle servers daar

[ Voor 32% gewijzigd door Avvd op 19-12-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Maar die key is van een oudere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm misschien dat ze de pagina binnenkort vernieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook gedownload via microsoftsite. Maar ik kreeg w2k3sp1_1218_usa_x64fre_pro.iso dit bestand. Dit is toch een oude niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
moet je in de link de 1218 veranderen naar de 1289 maar er is nog geen serial voor helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Dat werkt dus niet bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:17

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb met de beta drivers en windows xp 64bit een hogere ping bij counterstrike source dan bij me oude windows xp met catalyst 4.12 en de nieuwste nforce drivers.
vertel mij eens hoe dat komt :P ik gebruik alleen maar beta drivers.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee gewoon 1218 veranderen in 1289 werkt niet nee. Ik krijg dan een boodschap:
The system cannot find the file specified.

• Juan
Dit werkt alleen bij de SERVER downloads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nog een paar dagen vermoed ik...

Dit staat er op dit moment op de download site...

Note: The Windows XP Professional x64 Edition - CD will not be available until approximately late January. Your order for this item will be processed when inventory becomes available. Please proceed with your order. If you prefer to not wait for the CD version, you are welcome to continue to process your order for the download version.

Geld voor de geperste CD, dus de download zou er eerder moeten zijn

[ Voor 36% gewijzigd door Juan op 05-01-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, die laatste versie is interessant ivm wlan. Dan krijg ik m'n Acer Ferrari 3200 geheel op 64 bit zonder teveel problemen denk ik.

Ik zit alleen met die processor driver van AMD. Die is er niet voor XP 64. Dan draait dat ding continu op 1800 MHz, en dat is best warm en slecht voor de accu.

/edit: C&C draait wel op XP 64. Ook dat probleem weer uit de wereld.

[ Voor 12% gewijzigd door Bolk op 07-01-2005 18:01 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ene domme vraag, maar ik heb windows xp 64 dus gedownload en op een bootable disk gebrand. Als ik hem vervolgens wil installeren krijg ik de melding dat ms-dos niet ondersteunt word. Ik krijg windows xp 64 beta dus niet geïnstalleerd... Iemand een idee?

Of moet je hem gewoon vanuit windows installeren??? En word dan de huidige windows overschreven? Ik wil mijn huidig geinstalleerde windows versie dus niet kwijt!!!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Volgens mij kun je die iso gewoon branden, en hoef je dus niet een bootabledisk te maken.
Want zulke cd-roms booten vanzelf wel als je zorgt dat ie eerst van cd boot ipv hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt! Het probleem was inderdaad de bootvolgorde... Ik heb nu de bootvolgorde in de bios zo ingesteld dat hij eerst de CD-rom leest en daarna pas de hardeschijf.

Ik heb wel een probleem bij het gebruiken van de WindowsXP 64 Beta. Ik kan niet op internet komen met dat OS??? Iedere keer als ik de lan verbinding wil herstellen geeft hij de volgende error: 'Failed to Query TCP/IP' . Mijn 32 bit LAN drivers werken niet. Ik gebruik onboard lan van een MSI K8N Neo Platinum moederboord met Nforce3 250GB Chipset. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Zoek eens naar 64 bit drivers voor je mobo/netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze eindelijk gevonden! Dom dat ik niet eerder gezocht heb naar Nforce3 drivers. Ik had alleen bij MSI gekeken op de website. Internet doet het nu perfect. Ik heb alleen nog geen 64-bits driver gevonden van de soundblaster audigy 2 ZS platinum pro geluidskaart.

Ah, nu dan wel eindelijk gevonden. Ik heb de drivers geinstallerd van 04-01-2005 of zo. Ze werken prima voor mij.

Ik heb tevens 3dmark05 gedraaid om de videodrivers te testen. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van de volgende driver: forceware 70.80 winxp64 beta.

Met deze driver haalde ik met mijn configuratie (zie sig.) 4476 punten.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Ik heb een gewone IDE schijf , kan het daar ook mee of alleen met SATA?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bas116 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:04:
Ik heb een gewone IDE schijf , kan het daar ook mee of alleen met SATA?
|:( Van alle onnozele vragen is dit de onnozelste vraag die ik echt gezien heb |:(
Maar goed, ja, tuurlijk kan dat, wat dacht jij dan |:(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handig om een keer zo veel mogelijk drivers in een topic overzichtelijk neer te zetten (in de TS). Mensen geven linkjes naar download locaties van drivers en de topic starter zet ze in de TS. Nu loopt iedereen zich suf te zoeken naar 64-bits drivers de hele tijd. Dat is nogal onhandig. Denken jullie dat daar genoeg animo voor is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Laatst online: 20:23
Maak een begin zou ik zeggen en stel deze voor aan de TS, als hij het leuk vindt kan hij het zonodig aanpassen en in de TS zetten. Het slimste lijkt me deze opzet:
- een lijst met alle type drivers, dus VGA, CPU, Geluid, Chipset (Deze zijn click-able en sturen je gelijk naar een lijst van het type drivers)
- Vervolgens maak je een standaard tabel met alle fabrikanten, drivers en producten erin

De meeste hebben denk ik nog maar 1 type driver die voor alle producten in het algemeen is dus zo ingewikkeld en groot zal het nog niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey.. ik maak vanmiddag een begin. Ik zal het resultaat vanavond posten.

Het eerste resultaat kun je hier vinden: [rml][ XP64] Het grote WinXP 64 driver en software topic![/rml]

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg na het laden van de drivers direct een BSOD, iemand die het ook heeft? Heb de ISO gedownload met Firefox en gebrand met nero 6.
Misschien heeft iemand de MD5 code van de iso van build 1218

Specs
MB: Asus K8N-E deluxe (nforce3 250gb)
Proc: A64 3000+
Geheugen: 512 mb dane-elec
DVDbrander: Nec 3500AG
HD: Hitachi 160 gb S-ATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:53:
Ik krijg na het laden van de drivers direct een BSOD, iemand die het ook heeft? Heb de ISO gedownload met Firefox en gebrand met nero 6.
Misschien heeft iemand de MD5 code van de iso van build 1218

Specs
MB: Asus K8N-E deluxe (nforce3 250gb)
Proc: A64 3000+
Geheugen: 512 mb dane-elec
DVDbrander: Nec 3500AG
HD: Hitachi 160 gb S-ATA
Uhm het werkt nog steeds niet, heb ook al 64 bit drivers van de IDE/SATA chipset (sil3114) geladen bij het installeren maar dat helpt ook niet. Voor de duidelijkheid het gaat mis als er onderin staat: "Starting Windows"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gelijksoortig systeem (zie sig.), heb alleen geen last van het probleem waar jij het over hebt. Ik gebruik ook 2 serial ata harde schijven van 160gb (Western Digital). Kun je niet gewoon windows xp x64 proberen opnieuw te installeren? Daarna gewoon even de drivers downloaden. In het topic over 64-bits windows drivers vind je er een aantal. De driver voor de Nforce chipsets staat daar ook bij. Succes.

[rml][ XP64] Het WinXP x64 driver en 64-bit software topic*[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:40:
Ik heb een gelijksoortig systeem (zie sig.), heb alleen geen last van het probleem waar jij het over hebt. Ik gebruik ook 2 serial ata harde schijven van 160gb (Western Digital). Kun je niet gewoon windows xp x64 proberen opnieuw te installeren? Daarna gewoon even de drivers downloaden. In het topic over 64-bits windows drivers vind je er een aantal. De driver voor de Nforce chipsets staat daar ook bij. Succes.

[rml][ XP64] Het WinXP x64 driver en 64-bit software topic*[/rml]
Je hebt me verkeerd begrepen, maar maakt niks uit ;). Het gaat dus fout bij het installeren van Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Gebruik RC1 (build 1289) ipv build 1218. Check ook eens planetadm64.com forum. Staan soort gelijke problemen op. Allemaal te maken met niet werkende sata drivers van silicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

now die rc1 werkt hier helemaal niet, alles verkeerd mijn raid ziet i niet goed, (drivers zijn de nieuwe), dus op een paar drives geen toegang, en traag dat i is, ziet al mijn schijven als maxtor aan terwijl er een wd van 60 gb in zit, denk dat ik weet waar het aan licht, je mag deze verzie denk ik, niet op een raid ( 2x sata 200gb) zetten. En maakt alles dubbel aan, ide 2x dus, 1x als pio mode en 1x udma 6, kan niks weg halen, komt weer terug, ook in de save mode.
zal hem eens op de wd zetten kijken wat er dan gebeurt. de 1218 werkt goed hier op de zelfde drive en letter.

ps voor de gene die geen installcode hebben het staat in amd 64 UNATTEND.TXT

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:03:
Gebruik RC1 (build 1289) ipv build 1218. Check ook eens planetadm64.com forum. Staan soort gelijke problemen op. Allemaal te maken met niet werkende sata drivers van silicon
Tnx RC1 is nog niet in het CPP program, maar hier staat een oplossing: http://www.planetamd64.co...hlight=sil+1334&&start=30

Als je een K8N-E deluxe hebt en je hebt een BSOD bij je installatie moet je of de nieuwste beta bios update downloaden of een bestandje veranderen in de ISO van XP

UPDATE:

Het werkt nu, ik heb het bios upgedate naar versie 1007, je kunt het download op de asus site maar je moet bovenaan wel klikken i.p.v. release op BETA

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Tnx RC1 is nog niet in het CPP program, maar hier staat een oplossing: http://www.planetamd64.co...hlight=sil+1334&&start=30
Volgens planetamd64 forum wel :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net even de 64bit editie van Windows gedownload, en op een Cd'tje gebrand.
Toen heb ik de CD in mijn Cd-romspeler gedaan, en opnieuw opgestart, zodat ik heb kon installeren.

Maar tot mijn verbazing start hij gewoon opnieuw op, en komt er niets in beeld van windows 64 bit. Dus ik nog een paar keer opnieuw opstarten, maar er gebeurt niets.

Weet iemand waaraan dat ligt?? Ik had er ook al aan gedacht dat je misschien op een knopje moet drukken als hij de cd opstart, maar ik weet alleen niet welke.

Ik heb nu:

AMD64 3000+
DFI Lanparty NF3 250 Gb
512mb geheugen
XFX 6800LE

de rest is denk ik niet zo belangrijk....

Wie kan mij helpen??

mvg,

64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:37:
Hallo,

Ik heb net even de 64bit editie van Windows gedownload, en op een Cd'tje gebrand.
Toen heb ik de CD in mijn Cd-romspeler gedaan, en opnieuw opgestart, zodat ik heb kon installeren.

Maar tot mijn verbazing start hij gewoon opnieuw op, en komt er niets in beeld van windows 64 bit. Dus ik nog een paar keer opnieuw opstarten, maar er gebeurt niets.

Weet iemand waaraan dat ligt?? Ik had er ook al aan gedacht dat je misschien op een knopje moet drukken als hij de cd opstart, maar ik weet alleen niet welke.

Ik heb nu:

AMD64 3000+
DFI Lanparty NF3 250 Gb
512mb geheugen
XFX 6800LE

de rest is denk ik niet zo belangrijk....

Wie kan mij helpen??

mvg,

64bit
volgensmij is dit topic hier niet helemaal voor bedoeld :o ;)
maar ff een paar hele simpele mogelijkheden:
- is die cd wel als bootdisk gebrand?
- wat is de bootvolgorde in je bios? (eerst harde schijf dan pas CD werkt niet. CD moet als eerste staan)

good luck

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Beta's die publiek zijn kan je downloaden - zijn ze niet publiek ga er dan ook niet om vragen en ga ze ook niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat mij opvalt aan deze versie is dat ie alle drivers heeft voor m'n Acer Ferrari 3200 :9. Jammer dat de software en de drivers nog niet fijn zijn.

De VIA 64 drivers zijn wel redelijk, geen problemen mee. Maar ik zit wel met een mobile 9700 in m'n maag. De 64 bit radeon drivers zijn allesbehalve stabiel. Misschien ook wel omdat ze geen mobile ondersteunen natuurlijk :P

Anyway, ik wacht toch nog even met een volledige overstap. D-tools ed komen eraan met 64 bits drivers. Het is nog net iets te vroeg :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
RC1 voor CPP officieel beschikbaar voor Windows Server 2003 http://www.microsoft.com/...it/x64/trial/default.mspx

RC1 voor CPP voor Windows Professional 2003 zal wel snel volgen...
http://www.microsoft.com/...t/evaluation/upgrade.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Juan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:45:
RC1 voor CPP voor Windows Professional 2003 zal wel snel volgen...
http://www.microsoft.com/...t/evaluation/upgrade.mspx
Ik neem aan dat je XP pro bedoelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik zoek drivers voor een realtek 8029(as) netwerkkaart iemand een oplossing ik gebrobeerd de windows(all)(en nog een andere 64 bit driver van nog een realtekkaart) versie driver van hun te instaleren maar die werkt neit misschien dat er een andere 64 bit driver van een andere realtek kaart op mijne werkt !?

iemand een iedee ?

[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 25-01-2005 22:37 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Windows XP Professional x64 Edition RC1 Build 1289, is nu op de preview site beschikbaar...

Volg het order process, en je krijgt een downloadlink, met een correcte key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joo, goed nieuws.... ik ben hem aan het downloaden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 16:38
Waarom krijg ik een link naar 2k3 pro ipv naar XP? Heel erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoort zo volgens mij. Had ik bij me vorige versie van winxp x64 ook. Maar het is wel de goede windows hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Niet online
Draait tot nu toe wel lekker stabiel, far cry gaat ook lekker :)

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hoi,

Microsoft heeft Build 1421 gereleased.

Dit is NIET RC2

Hmm... Microsoft is bijgelovig...

Geen 1300 builds... was ook bij de Whistler beta...Geen 2300 builds

Vermoedelijk brengen 300 builds ongeluk.

Vernieuwingen in deze laatste Interim Build voor RTM

- GUI Volledig gelijk aan XP x86 SP2.
- Nieuwe/bijgewerkte drivers.
- Toevoeging nieuw Update system (Microsoft Update)
Dit systeem wordt een samenvoeging worden van meerdere update routines,
zoals Windows Update, Office Update, Exchange etc..
- Ondersteuning van GPT Harddisk aansturing ipv MBR (voorheen IA64 only feature)

Belangrijkste verbetering hiervan is

- Schijven tot 18 ExaByte ipv 2 TeraByte met MBR
- Schijven kunnen 128 Partities hebben ipv 4 met MBR

Enkele uitleg over GPT kunt u vinden op:

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prkb_cnc_helm.asp

De informatie is vooralsnog gebaseerd op IA64 gegevens, maar
zijn geldig voor x64 systemen op enkele uitzondering na, en zal
aangepast worden na de RTM release.

Het volgende is aanwezig in "Windows XP Professional, x64 Edition" Build 1421

- WPA (sinds Build 1247)
- Compressed Folders (sinds Build 1137)
- MUI (geen plannen voor x64)
- Themes (sinds Build 1137)
- New Logon (sinds Build 1069)
- User Manager (sinds Build 1137)
- Fast User Switching (sinds Build 1069)
- System Restore (sinds Build 1159)
- Remote Assistance (sinds Build 1137)
- Microsoft .NET 2.0 (.NET 2.0 ondersteund sinds Build 1184)
- WireLess network support...(sinds Build 1137)
- Search Assistant (sinds Build 1137)
XP32 SP2 features:
- Security Center (sinds Build 1260)
- Pop-Up Blocker (sinds Build 1247)
- Movie Maker 2.1 (sinds Build 1247)
- Details Tab in Apparaatbeheer (sinds Build 1184)
- DEP Tab in Systeem Eigenschappen (sinds Build 1218)
- ProductName "Windows XP Professional, x64 Edition" (sinds Build 1218)
- Windows Firewall 2.0 (sinds Build 1218)
- Verbeterde WireLess ondersteuning (sinds Build 1247)
- Nieuw Boot logo (sinds Build 1289)
- Bluetooth (sinds Build 1247)
XP32 Post SP2 features?:
- Windows Media Player 10 (sinds Build 1247)
- AutoUpdate v6 (sinds Build 1247)
- Windows Update v5a (sinds Build 1421) (Alleen via 32-Bit IE)
- Windows Installer 3.1 (sinds Build 1247)
- Verbeterde Error reporting
- GPT Disk support (sinds Build 1421)
- Bugfixes
- Toegevoegde/bijgewerkte drivers

De volgende Builds zijn er verschenen

Build 1023 (Alpha 1)
Build 1033 (Alpha 2)
Build 1039 (Alpha 3, MSDN)
Build 1039.2 (Alpha3) (MSDN) BugFix
Build 1069 (Beta 1, MSDN, CPP Preview)
Build 1137 (Interim 1, MSDN)
Build 1159 (Interim 2, MSDN)
Build 1184 (Interim 3, MSDN)
Build 1218 (Interim 4, MSDN)
Build 1218.9 (Interim 4, MSDN, CPP Preview) BugFix
Build 1247 (Interim 5, MSDN)
Build 1260 (Interim 6, MSDN)
Build 1289 (RC1, MSDN, CPP Preview)
Build 1421 (Interim 7, MSDN)

[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 04-03-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Is er al iets bekend of ze 32 bits shell extensies gaat laten werken ?

Tot nu toe werken true launch bar en de winrar context menu items niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Juan schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:32:
Hmm... Microsoft is bijgelovig...
Geen 1300 builds... was ook bij de Whistler beta...Geen 2300 builds
Vreemd, NT4.0 was namelijk build 1381 als ik het me goed herinner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meen je dat nou dat ze nu build 14 nogwat hebben gereleased!!!! Is die gewoon te downloaden of wat?? Ik heb net 5 min geleden namelijk build 1289 erop gezet 8)7 Is de nieuwe build al te downloaden is gooi ik deze vanavond nog weg en installeer ik de nieuwe.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:38:
Meen je dat nou dat ze nu build 14 nogwat hebben gereleased!!!! Is die gewoon te downloaden of wat?? Ik heb net 5 min geleden namelijk build 1289 erop gezet 8)7 Is de nieuwe build al te downloaden is gooi ik deze vanavond nog weg en installeer ik de nieuwe.
Die is alleen te downloaden voor msdn subscribers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ze zijn zelfs al verder... op 1425... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, jammer. Nouja... dan maar wachten op de echte release heh. April / Mei dacht ik ergens gelezen te hebben??

Wat is er nieuw bij 1425? en waar halen jullie die info vandaan!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Ja maart-april zeggen ze. Ik hoop het.

Liefst wat eerder aangezien ik een nieuwe 64 bit server met win2k3 erop eind maart wou gaan bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:08:
oke, jammer. Nouja... dan maar wachten op de echte release heh. April / Mei dacht ik ergens gelezen te hebben??

Wat is er nieuw bij 1425? en waar halen jullie die info vandaan!
www.winbeta.org
www.planetamd64.com

Bugfixes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Ik heb

gForce 5700 LE
512 MB ram
160 GB
AMD64 3000+
Realtek ac 97
Realtek Gigabit

zou mijn pc stabiel draaien?
zijn er al echte stabiele drivers voor nvidia gforce?

en zijn de via drivers noodzakelijk te installeren want vroeg of laat krijg ik altijd problemen met VIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Als je ff rond gezocht had op de site van Nvidia, had je kunnen zien dat er drivers zijn voor Windows XP x64.
Verder zitten er in de nieuwste versie, veel drivers, dus ik zou zeggen probeer het ui, en kijk wat er allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hoe zit het met printer drivers, ik kan nergens drivers vinden voor een canon Pixma 5000 en een HP Businessjet 1100D, deze moet toch echt 64-bit zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hoi,

Microsoft heeft Build 1433 (RC2) van Windows x64 gereleased.

Vernieuwingen in RC2

- Bugfixes
- Driver Fixes (Alle drivers zijn nu WHQL)

Het volgende is aanwezig in "Windows XP Professional™, x64 Edition" Build 1433

- WPA (sinds Build 1247) :r
XP32 SP2 features:
- Officiele Naam "Windows XP Professional™, x64 Edition" (sinds Build 1218)
XP32 Pre SP3 features?:
- Windows Update v5a (sinds Build 1421) (Alleen via 32-Bit IE)
- GPT Disk ondersteuning (sinds Build 1421)

Alpha/Beta/Public Builds verschenen in het ontwikkelingsprocess:

Build 1023 (Alpha 1) July 2003
Build 1033 (Alpha 2)
Build 1039.2 (Alpha3, MSDN) BugFix
Build 1433 (RC2, MSDN, CPP Preview)

[ Voor 27% gewijzigd door Juan op 04-03-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10
Hoe zit het nou precies met 32 bit applicaties, werken die gewoon I.C.M windows xp64??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Kun je in deze X64 eigenlijk andere themes, bijv. luna, installeren. Ik heb het een tijdje terug nog eens geinstalleerd maar ik vond het zo verdomde kaal :7

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Puresmoker schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:49:
Kun je in deze X64 eigenlijk andere themes, bijv. luna, installeren. Ik heb het een tijdje terug nog eens geinstalleerd maar ik vond het zo verdomde kaal :7
Yep... ik heb het Royal theme draaien (welke 32-bits theme is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
marijn1987 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:34:
Hoe zit het nou precies met 32 bit applicaties, werken die gewoon I.C.M windows xp64??? :?
Yep... deze moeten gewoon werken... iedere app die ik gebruik werkt prima op x64...

Alleen met Aquamark3 heb ik een probleem, dit proggie crashed zodra je het start. En is niet te verhelpen door DEP uit te schakelen...

Aquamark3 heeft vanaf het begin al niet gewerkt (sinds build 1039), eerder builds heb ik niet gehad. Build uit 2003.. je zou toch verwachten dat Aquamark al een update gemaakt zou hebben... maar nee hoor.. niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 21:49

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

is rc2 veel sneller ?

(GAMES)

[ Voor 101% gewijzigd door BruceLee op 09-02-2005 22:48 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
heb zojuist even gebenchmarkt

system setup:
Asus A8N SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3000+
Corsair TWINX512-3200, 2x256MB
Gainward GF6600GT DDR3 (X Ultra/1960PCX)

3DMark05:
XP32 + gainward drivers:3251
XP64 + microsoft drivers:3045
XP64 + nvidia (nieuwste) drivers:3047

enjoy :/

//edit: Build 3790 (Servicepack 1, v.1289)

[ Voor 9% gewijzigd door PiweD op 09-02-2005 23:39 ]

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Juan schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:38:
Hoi,

Microsoft heeft Build 1433 (RC2) van Windows x64 gereleased.
Wat is de bestandsnaam?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Juan
Modbreak::w

[ Voor 92% gewijzigd door sanfranjake op 15-02-2005 00:46 ]

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:30
Kan je die nu al downloaden?

Want ik heb gisteren net 1289 gedownload maar krijg mijn raid drivers niet geinstalleerd.

Ik heb de chipset 3512 van Silicon maar krijg een foutmelding met het installeren.

error (18) d:srvrc1\base\boot\setup\oemdisk.c. line 2335

Als ik de windows 64 ide drivers pak van de 3512 dan installeerd hij die maar dan ziet windows mijn hardeschijven niet tijdens de installatie.

Wie weet de oplossing?

Ik snap ook niet dat Microsoft de raid drivers nog niet in de installatie heeft gestopt en dat je nu nog steeds alleen vanaf floppy de drivers kan installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 15-02-2005 00:47 ]

• Juan
1. Nee... deze is niet via CPP te downloaden, en komt ook NIET in de CPP(heeft ms aangegeven)

2. Je moet de Raid drivers tijdens de setup al installeren, zodra je de optie F6 krijgt (onderste lijn in beeld)
moet je op F6 drukken, en driver diskette instoppen

• robbynaish
Ja, dat doe ik ook net als in xp en 2000 maar dan krijg ik tijdens het laden van de driver de volgende fout.

• Juan
Ah... dan is driver inf fout...

Deze kan je zelf aanpassen...

Heb ik ergens gelezen...

• robbynaish
Ik heb meerdere drivers geprobeerd.

Onder andere de Silicon Image SiI 3112 SATA Raid Controller Driver v1.0.0.0 (XP64) maar ik blijk die fout houden.

Heb jij soms dat linkje waar staat dat je de .inf kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een review van RC2. Zelf heb ik nog niets kunnen vinden maar misschien heeft iemand het hier al geprobeerd en kan wat ervaringen (benchmarks? :9~) posten? :) Of misschien is iemand al een review tegen gekomen?

In rc1 was het duidelijk dat de snelheid in windows applicaties goed zat maar dat drivers nog zo achterliepen dat gamebenchmarks nog niet echt te vergelijken waren. Misschien is er nog het 1 en andere aangepast waardoor het nu een stuk beter is, of moeten we echt wachten op betere drivers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Hallo mensen, ik heb zojuist XP 64 gedownload maar tot mijn veronderstelling kon ik mn s-ata flop niet gebruiken om mn s-ata schijfje te gebruiken..
ik heb gezocht op nvidia.com maar ik kan geen drivers vinden om op een floppy te zetten zodat ik alsnog xp 64 kan installeren op mn s-ata schijfje.
ik heb een msi k8n neo2 met een nforce 3 chipset..ik heb de normale drivers al gedownload maar daar staat nix bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
robbynaish schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:47:
Ik heb meerdere drivers geprobeerd.

Onder andere de Silicon Image SiI 3112 SATA Raid Controller Driver v1.0.0.0 (XP64) maar ik blijk die fout houden.

Heb jij soms dat linkje waar staat dat je de .inf kan aanpassen?
Kijk op pagina 10 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows XP Professional gekocht, kan ik nu ook altijd de 64-versie blijven gebruiken. Of moet ik daar een upgrade voor aanschaffen als de BETA af is gelopen? Ik heb nu de BETA gedownload namelijk... moet ik daarna weer downgraden? Of kan ik blijven updaten via windowsupdate.microsoft.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beta is maar een jaar geldig, dan mag je de volledige versie mooi kopen :) . Misschien krijg je als beta tester een speciaal prijsje ? Ik zou het niet meteen weten.

Even mijn bevindingen trouwens. Wat software compatibiliteit betreft valt het allemaal mee, alleen spijtig dat ik Kapsersky niet aan de praat krijg. Gaming ligt wat anders bij mij. Bij farcry kreeg ik wat last van artifacten (geen typische temperatuurstoestanden) en bij 3dmark waren de scores overduidelijk :

3DMark03 :

XP64 @ 66.96 Nvidia drivers : 4600
XP32 @ 71.20 Nvidia drivers : 7986

3DMark05

XP64 @ 66.96 Nvidia drivers : 2765
XP32 @ 71.20 Nvidia drivers : 3452

Dit op een 6600 GT van Leadtek. CPU benchmarks in Sisoft geven dan weer vergelijkbare resultaten voor beide OS'en. Misschien moeten ze bij Nvidia eens wat harder aan hun drivers gaan werken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe drivers op 32-bits windows is dus beter dan oude drivers op 64-bits windows...

Conclusie: Nieuwe grafische drivers maken meer uit dan een snellere windows
of
Conclusie: Windows64 sux

Maar kan ik na 1 jaar weer downgraden dan? Ik heb nu een legale Windows-XP Professional... wat zouden jullie doen als je na 1 jaar geen extra $$$ wilt neertellen, maar wel zou willen downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:17:
Nieuwe drivers op 32-bits windows is dus beter dan oude drivers op 64-bits windows...

Conclusie: Nieuwe grafische drivers maken meer uit dan een snellere windows
of
Conclusie: Windows64 sux
Conclusie is een beetje kort-door-de-bocht, gezien het polijstwerk en optimalizaties die ongetwijfeld nog gaan volgen. Ik heb gisteren als dualboot build 1433 geinstalleerd en, met een nvidia kaart, zonder noemenswaardige vertraging een potje Counter Strike Source gespeeld. Geen slechtere ping en ook de framerate was - op het oog - redelijk gelijk. Zelfde 70.80 driver op 32bit als op x64.

Ook mis ik momenteel nog maar 1 driver (wireless kaartje), dus m.i. gaat het wel de goede kant op. Nu nog wachten op 64bit releases van al bestaande applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net gezien dat er een recentere versie van Nvidia drivers is, straks eens uitproberen.

Het is inderdaad natuurlijk een gratis preview versie, je kan er niet alles van verwachten. Ik zou het ook niet als enige OS gebruiken, idaeel voor een dual boot en om zo mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Welke mogen dat dan zijn?

weet alleen maar van de 70.80... heb je nieuwere gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel nieuwer dan de 66.96 waarmee ik testte. Mijn 3DMark's zijn nu ook erg gestegen, 3250 bij 05 bvb. Dus mijn conclusie was iets te overhaast :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kan ik na 1 jaar weer downgraden dan? Ik heb nu een legale Windows-XP Professional... wat zouden jullie doen als je na 1 jaar geen extra $$$ wilt neertellen, maar wel zou willen downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
nieuwe install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Yep... zag het...hebben ze geluk... de CPP mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat denk je zelf? :) Het zijn (volgens Microsoft iig) twee verschillende producten, en je betaalt er maar voor. De conclusie lijkt me niet echt moeilijk - dus die vraag (herhaaldelijk :P ) stellen is niet zo zinvol toch? :)

• Juan
Zag een link naar Microsoft Update of NeoWin

Het lijkt te werken, maar vindt geen update voor mijn Office 2003 Gold... (dus geen SP1 etc..)

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Heb de preview ook geinstalld als dualboot..
Krijg hele wazige resultaten als ik ga OC en. Stock CPU, Stock graka haal ik 17.000 3dmark01.
Ga ik naar 225 1:1 haal ik 18.500. Als ik echter mijn vcore ook maar iets verhoog (naar bij 1,45 ipv de std 1,4) haal ik nog maar 12-13.000. :X
225 1:1 op 1,4 volt dus 18.500
225 1:1 op 1,45 nog maar 12-13.000

Maarja hoger kom ik dus niet, normaal draai ik in XP gewoon 260 op 1,5v met een divider, maar met in win64 haal ik dan dus echt een zware baggerscore :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hoi,

Microsoft heeft Build 1812 van Windows x64 gereleased.

Microsoft heeft besloten om toch nog een Interim build te posted voor RTM

Die erg onstabiel blijkt te zijn, en op verschillende websites blijkt te crashen.

!Update 2!(64-Bit XP)
RTM Staat nu namelijk in de BuildTag. Dit betekend dat normaliter de RTM build niet ver afwijkt.
Ook is het nu bekend dat Windows x64 begin April in de winkels zou liggen.

Vreemd... aangezien het een OEM versie wordt (of toch Retail??)

Vernieuwingen in Build 1812

- Bugfixes
- Driver Fixes

Het volgende is aanwezig in "Windows XP Professional™, x64 Edition" Build 1812

- WPA (sinds Build 1247) :r
XP32 SP2 features:
- Officiele Naam "Windows XP Professional™, x64 Edition" (sinds Build 1218)
XP32 Pre SP3 features?:
- Microsoft Update (sinds Build 1812)
- GPT Disk ondersteuning (sinds Build 1421)

Alpha/Beta/Public Builds verschenen in het ontwikkelingsprocess:

Build 1023 (Alpha 1) July 2003
Build 1033 (Alpha 2)
Build 1039.2 (Alpha3, MSDN) BugFix
Build 1433 (RC2, MSDN, CPP Preview)
Build 1812 (Interim 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Juan op 08-03-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

die 1812 wordt 2003-sp1 genoemd. Is dat dezelfde als xp64? vind de benaming zo vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, de huidige SP1 voor Windows 2003 heeft ook build nummer 1812! Wat is hier aan de hand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Windows Server 2003 SP1
(versie is 5.2.3790.1812)

en

Windows XP Professional, x64 Edition (zijn 1 en dezelfde, en bevat ook SP1)
(versie is 5.2.3790.1812)

XP x64 bevat SP1. Maar dit is eigenlijk wel vreemd omdat er nooit een 'GOLD' versie van XP x64 bestaan heeft, wat een aanpassing van de versie zou verantwoorden.

Alleen op dit moment is de x64 versie van Build 1812 vrijgegeven,
De update procedure van Windows 2003 Retail naar SP1 goed moet gaan. (TESTEN DUS)

Ik zal de bovenstaande thread aanpassen zodra ik de build binnen heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Juan op 04-03-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
met de buidl 1433 willen mijn silicon image raid drivers niet meer werken. hij laad ze wel gewoon maar dan herkent ie de schijf niet. alleen maar de 120 gb P-ATA herkent hij. nieuwe drivers downloaden werkt ook niet daar heb ik het zelfde probleem. de drivers die ik nu gebuirk heb ik ook gewoon gebruikt om buidl 1289 te installeren

systemspecs:
amd64 3200+
asus k8n-e deluxe met sillicon 3114 raid controller
2x 120gb in raid-0 op de 3114 chips
1x 120gb op de nvidia chipset P-ATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Star Wars Episode III rendered on Windows 64 bit

Je moet het maar doen, heel je film renderen met een beta versie van het OS :)
Dit is allesinds positief: als de beta al stabiel genoeg is voor die soort zaken, zal de final wel dik in orde zijn.

En check http://www.theinquirer.net/?article=21760 ook eens :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hebben meer mensen er last van dat het geluid bagger is in deze beta. kheb een asus k8n-e deluxe met onboard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Noteer 28 maart maar in je agenda :)

Windows Server 2003 x64 Edition, Windows XP x64 edition and Windows Server 2003 Service Pack 1 RTM date: March 28, 2005

http://bink.nu/Article3605.bink

March of the Eagles

Pagina: 1 2 3 4 Laatste