[winxp] pagefile op raid 0

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Sinds kort gebruik ik 2 maxtor 40 gb schijven met raid 0. Dit is in de benchmarks een stuk sneller. Wat ik eigenlijk wil doen is de pagefile van xp ook op deze 2 maxtors laten gaan alsmede alle videobestanden.

Mijn vraag is: als een van de raid schijven het begeeft is alle data weg, maar wat doet windows als de schijf waar de pagefile op staat verdwenen is?

Start windows dan nog op?

monta

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:25
monta schreef op 04 februari 2004 @ 08:49:
Sinds kort gebruik ik 2 maxtor 40 gb schijven met raid 0. Dit is in de benchmarks een stuk sneller. Wat ik eigenlijk wil doen is de pagefile van xp ook op deze 2 maxtors laten gaan alsmede alle videobestanden.

Mijn vraag is: als een van de raid schijven het begeeft is alle data weg, maar wat doet windows als de schijf waar de pagefile op staat verdwenen is?

Start windows dan nog op?
Ja, met de melding dat de swap weg is; waardoor hij rete traag is, maar dan kan je je swap weer instellen en dan werkt alles weer

if broken it is, fix it you should

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of je systeem bluescreened :) (dat laatste is mijn ervaring)

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
elevator schreef op 04 februari 2004 @ 10:40:
Of je systeem bluescreened :) (dat laatste is mijn ervaring)
En dan? opstarten in veilige modus?

monta

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:28

Ankh

.Howdy

ligt er aan als je je XP op een andere schijf heb staan (ga ik maar vanuit staat er namelijk niet bij)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb de swapfile voor 128MB op een Basic Disk en de rest minimaal 768MB op RAID-0. Wellicht dat het scheelt bij eventueel dataverlies?

LinkedIn WoT Cash Converter

• ElectronicAlien
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2025

ElectronicAlien

Who, me...?

Een kleine swap file behouden op de systeemschijf is inderdaad de veiligste oplossing. Het voorkomt in de bluescreens... (die zich bij mij meestal wel voordoen in zo'n situatie ;-).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Swap van minder als je fysieke RAM op de Systeemschijf belemmert een 'Full memory dump' bij een BSOD :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1