Access Query afhankelijk maken van formulier en tonen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104881

Topicstarter
Ik wil graag een access formulier maken op basis van een query. Het is de bedoeling dat ik in de query een expressie opneem in de vorm van
< 'waarde'

Deze waarde moet ingevuld kunnen worden op het formulier, door vervolgens op een knop te drukken moet de query uitgevoerd worden. Het (van de invooer van de gebruiker afhankelijke) resultaat van de query moet op het formulier getoond worden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het eenvoudigst kan oplossen? Moet ik gebruik maken van code (welke code?) of kan het met standaard functies van Access (zo ja, welke functies?).

Ik zou erg geholpen zijn met een oplossing, ik heb namelijk zelf geen ervaring met formulieren. Afgezien van het één op één overnemen van gegevens uit de database op een formulier.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50648

Wat jij wilt kan!

SQL:
1
SELECT * FROM tblDataMeuk WHERE fldFiltert < forms!Formpje!txtWaarde.value

Als je een Nederlandse versie hebt zou ik forms verander in formulieren. Dan werkt het waarschijnlijk beter (lang leve de vertalingen)

Volgens mij moet dit werken: niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104881

Topicstarter
De code werkt inderdaad, hardstikke bedankt ik kan weer verder. Ik snapte alleen niet zo wat met 'fldfiltert' bedoelt wordt, ik heb hier gewoon de kolom uit de tabel voor genomen waarmee vergeleken moest worden. Of bedoelde je dat ook?

Zullen ongetwijfeld domme vragen zijn die ik stel, maar als je ze niet stelt weet je helemaal niks denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Afhankelijk van waarvoor je de query gebruikt, kan je het filter ook meegeven. Als die query bijvoorbeeld weer voor een rapport is, kan je ook het rapport openen en alleen het 'where' stuk als parameter meegeven. Op die manier kan je het rapport ook openen zonder filter (en dus alle records laten zien).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.