Netwerkkaarten werken wel, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Heb sinds vorige week een andere PC. [Windows 2000]

Had daar eerst twee netwerkkaarten ingezet.
De ene netwerkkaart was verbonden met mijn ADSL router,
de andere met mijn oude PC.
Beide zaten in PCI slot 1 en 2.

Zondag heb ik er een Radeon 9200 videokaart bijgestoken.
Deze zit naast PCI slot 1 en om wat meer ruimte te maken voor beter koeling heb ik de netwerkkaart van slot 1 verplaatst naar slot 3.

En toen begonnen de problemen. De PC geeft wel aan dat er verbindingen zijn (icoontjes rechts onderin beeldscherm), maar de verbindingen geven foutmeldingen. De verbinding naar de oude pc geeft socket fout.

Heb toen uit pure wanhoop maar windows opnieuw geïnstalleerd (dacht dat het aan de bijgestoken videokaart lag). Hierna functioneerde alles weer.

Echter nu heb ik weer hetzelfde probleem. Doordat ik mijn netwerkverbinding wilde delen moet de interne verbinding IP adres 192.168.0.1 hebben, maar windows geeft als melding dat er al een verbinding is met dat adres. Echter dat is niet zo.

Nu blijkt dat windows de oude netwerkkaarten en de oude netwerkverbindingen onthoud. Hoe krijg ik deze weg.

Heb het al geprobeerd via:
- cmd.exe en dan set devmgrt_show_nonpresent_devices=1
Hiermee zie ik eventueel de laatste netwerkkaarten, maar er zijn er meer.
Als ik namelijk alle kaarten uit hardware beheer verwijder. En vervolgens de pc opnieuw opstart detecteert hij ze wel opnieuw, maar komt er achter hun naam een #2 te staan. Ik neem aan dat hij dus de oude verbindingen toch noch heeft onthouden.
- opstarten in veilige modus met netwerkverbindingen. Dit gaat echter niet goed. Krijg dan na het inloggen de foutmelding "svgost heeft een fout gemaakt en wordt nu afgesloten" maar daarna blijft mijn beeldscherm zwart met enkel "veilige modus" in alle vier de hoeken.

Wie kan mij helpen de oude netwerkkaarten en de oude netwerkverbindingen uit het geheugen van windows te halen (desnoods slopen), zodat ik niet opnieuw alles hoef te installeren.

• ElectronicAlien
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2025

ElectronicAlien

Who, me...?

Volgens mij is dit alleen maar een waarschuwing van windows. Als je toch besluit om het ip nummer op deze adapter te gebruiken dan gaat het volgens mij gewoon goed.
Ik heb het zelf regelmatig bij het ghosten van pc's, die identiek zijn wat betreft de hardware, maar waarbij de adapter ook in een ander pci slot zit.

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Helaas,

het probleem in eerste instantie betrof het delen van de internet verbinding, hiervoor dien je IP adres192.168.0.1 te gebruiken. En dat weigerde windows omdat dit nummer al aan een andere verbinding (die er in werkelijkheid niet is) was vergeven.

Heb om dit op te lossen de netwerkkaarten zowel hardware matig als software matig verwijderd.

Maar nu de netwerkkaarten er weer inzitten, geven de icoontjes aan dat er wel verbinding is, maar bij het openen van IE kan hij geen enkele site vinden, zelfs het bij IP adres van de ADSL router kom ik niet in de router.

• ElectronicAlien
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2025

ElectronicAlien

Who, me...?

hmmm... Ik denk dat windows de verkeerde netwerk adapter pakt. Waarschijnlijk de adapter naar de andere pc (vanwege het wisselen van pci slot 1 naar 3).

Misschien kan je proberen onder de tcp/ip settings -> advanced, automatic metric uit te schakelen en de adapter naar de adsl router een laag nummer te geven (0) en de andere adapter een hoger nummer...

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
zal het eens proberen, maar dat is niet eerder dan morgenavond.

bedankt

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Yabadab schreef op 04 februari 2004 @ 07:59:
Wie kan mij helpen de oude netwerkkaarten en de oude netwerkverbindingen uit het geheugen van windows te halen (desnoods slopen), zodat ik niet opnieuw alles hoef te installeren.
Hmm... slopen })

1e idee:
Delete (of disable) de adapter die er niet is in de device manager.

2e idee SLOOOPEN:!!!

Uit je regististry slopen van de adapter? :
-Sloop uit je current control set
De adapter zit bij mij onder
HKLOCAL MACHINE\SYSTEM\currentcontrolset\Enum\PCI \niv1blabalbal\niv2blabalbal

Nin1\niv2 slopen

Alle waarschuwingen over editen in je registry gelden ook hier. (NIE GOE-> PC NIE WERRKE)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
1e idee: verwijderen uit de device manager heb ik al gedaan (zie openings post)

2e idee: heb ik wel geprobeerd, maar die nivo's eruit rammen weigert windows. Moet ik hiervoor iets instellen of hoe werkt dat?

Ik ben me er inderdaad van bewust dat kloten in het register fataal kan zijn, maar mijn enige andere alternatief is windows opnieuw installeren. Dus dat risico wil ik wel nemen.
Pagina: 1