Toon posts:

[Alg] Reserveringen voor servers via web aansturen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een server waar ik een aantal spellen op kan hosten. (unreal2k3 / quake3 / Cod)
Echter kan er maar 1 tegelijk draaien.
Nu dacht ik aan de volgende oplossing:

Een bookingssysteem maken met een calender (php bijv) waar men in kan aangeven welke server/spel er op welk tijdstip + datum actief moet zijn.
Ook moet het vanaf die pagina mogelijk zijn om handmatig de applicaties te doen starten.

Ik zat te denken om een PHP webinterface te maken (met mysql database) en met VB de applicatie te starten en te stoppen.
Echter is mijn ervaring niet toereikend om dit volledig functioneel aan de gang te krijgen.
Daarom de vraag of mensen mijn hiermee kunnen helpen.
Of (wat mooier zou zijn) als er mensen hier een complete source code van zouden hebben.

Ps. ik heb als stukken gevonden. Op dit moment lijken de grootste problemen :
Mysql php en vb tegelijk (en ik ben database noob)
en hoe ik het best de applicatie kan starten en stoppen (kan verhalen over api vinden maar die begrijp ik helaas niet..)

Alvast bedankt voor de moeite !

note: ik zie dat het topic niet geheel klopt :S moet via het webaansturen zijn mja het zal wel duidelijk zijn na het leven van dit bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 12:00 . Reden: topic niet geheel correct ]

Verwijderd

Topicstarter
Oops ik lees de regels door en zie dat ik iets verkeerd heb gedaan :/

http://php-abc.com/scripts/booking/

Hier is de booking script terug te vinden waar mee ik aan het stoeien ben.

Anders is het een script req. ;)

Soz... Maar ik ben hier al een paar weken zonder een positief resultaat mee bezig..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik snap het nog altijd niet hoor..... maar dit is en blijft een scriptrequest.

Verder mis ik eigenlijk een gerichte vraag.....

https://fgheysels.github.io/

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 03:07:
Beste allemaal,

Ik heb een server waar ik een aantal spellen op kan hosten. (unreal2k3 / quake3 / Cod)
Echter kan er maar 1 tegelijk draaien.
???
Kan er maar 1 tegelijk draaien door beperkte systemresources of omdat jij niet weet hoe je er meerdere tegelijk kunt laten draaien? Wie weet kunnen we dit probleem via de achterdeur aanpakken nl.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de reacties.

Ik zit met de systeem specs te kijken.
Dus ik kan maar een applicatie tegelijk draaien omdat ik anders :

- Geheugen tekort kom.
- Processortijd tekort kom.

Dus daarom wil ik tussen de applicaties kunnen switchen.
Even nog eens een voorbeeld:

Ik vul in de calender in van 20.00 tot 21.00 uur reserveer ik unreal 2003
van 21.00 tot 22.00 uur vul ik quake3 in.

Nu is het de bedoeling dat de script ervoor gaat zorgen dat de gewenste applicatie op het gewenst tijdstip klaar staat.

Kortom 1 applicatie tegelijk.

Nu zie ik al een mogelijkheid om een visualbasic te gebruiken voor de communicatie met de webinterface maar hoe stuur is die programma's vanuit visualbasic aan? Moeten dit percee services zijn?
En zo heb ik nog een paar vraagjes..
Maar voordat ik eigelijk de vragen allemaal op wilde sommen wilde ik kijken of er toevallig iemand al met zoiets is bezig geweest of mijn ermee kan helpen?

Alvast bedankt.

Groeten Robert

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
Voldoet een standaard scheduler dan niet ?
Dan start je om 22:00 je ene spel,
en om 23:00 kill je het oude spel en start je je nieuwe spel op.

Zoek je niet wat te ver voor een simpele oplossing ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik kwam er te laat achter dat het op die manier moest :S Ik kon de topic ook niet meer veranderen.

Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen (het moet webbased zijn namelijk)
Ik ben al opzoek geweest naar API functies voor visualbasic maar dat is allemaal nieuw voor mij..

Laat even weten als je een voorbeeld voor mijn hebt, alle hulp is welkom ;)

Bedankt.

Groeten Robert

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:04

ripexx

bibs

Zo'n game server is toch niets anders dan een applicatie :? Je kan gewoon dmv een script uitlezen welke server op welk moment aan of uit moet staan. Doe je dit bijvoorbeeld elke 15 minuten en haal dan gewoon de info op uit een txt file of een database. Afhankelijk daarvan start je een app of kill je de app. Met een simpele website en wat asp/php script werk kan je zo een reserveerings systeem bouwen.

Alleen maak ik een beetje uit jouw post op dat je eigenlijk nog niet kan programmeren/scripten. ;)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben geen ervaren scripter.. helaas.

Ik weet wel hoe ik applicaties met een shell commando kan starten en stoppen echter zijn sommige toepassingen zo niet correct te starten (quake 3 bijv.).

Dit is erg lastig.. zo loop ik van het ene probleem in het andere...
Daarom eigelijk ook de eerste instantie de vraag of iemand al eens zoiets heeft gebruikt.. (of gemaakt)
Anders is het 2x het wiel uitvinden.

Mja.. hopelijk kom ik hier mensen tegen die me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Mvg Robert

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 19:21

johnwoo

3S-GTE

Ik had tot een week geleden (toen er is ingebroken en die PC is gejat :() een Win2K servertje draaien met UnrealTournament, Tactical Ops en Vietcong erop. Met SRVANY had ik NT services van die gameservers gemaakt, zodat ze gestart en gestopt konden worden met 'net start ut' resp 'net stop ut' (idem voor de andere servers).

Dit had ik van een webinterface met PHP voorzien, zodat ik op die webpage kon zien welke server(s) er draaide(n), en ze vandaaruit ook kon starten en stoppen (met exec('net start ut'); in PHP). Voor UT en TacOps werd zelfs weergegeven welk level er bezig was en welke spelers er op de server zaten (kan je via UDP querien). Van hieruit zou het een kleine stap zijn om een server op een bepaalde tijd automatisch te laten starten of stoppen. (gebruik bijv. de Windows task scheduler). In principe heb je de webinterface daar niet eens voor nodig.

Als ik m'n script nog zou hebben had ik hem wel gepost, helaas ben ik em nu dus ook kwijt... :/

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet voor ieder scheet een account mag openen hier nog eens de vraag :P

Beste allemaal,

Ik ben bezig met een speciaal boekingssysteem. (via een website)
Het speciale is dat je pas kan boeken als je genoeg credits hebt (deze kan de administrator alleen geven).
Stel je voor je wil een auto reserveren tussen 10.00 en 11.00 uur dit kost 100 credits en tussen 11.00 en 12.00 uur kost het maar 90 credits omdat er dan minder klanten zijn. Kortom dit moet flexibel zijn.
Als die klant om 10.00 uur (als hij 100 credits heeft !!) de auto gereserveerd heeft moet er van te voren de code van het alarmsysteem ontvangen hebben. (per mail)

Nu moet die database ervoor zorgen dat om 10.00 uur alleen die code geldig is bij het alarm systeem (dit kan ik via visualbasic regelen!!).
Echter moet die info wel vanaf het web via een database in visualbasic bekend zijn.

En na 11.00 uur moet er weer een signaal naar visualbasic gestuurd worden die dan weet dat de auto terug moet zijn.
Ook een bijkomstigheid is dat je alleen voor kwartieren kan boeken.

Dus dat is de bedoeling..

Alleen nu de vraag nog..
Heeft iemand toevallig zoiets soortgelijks liggen (kwa source code?)
Wat is aan te raden ASP PHP ? (website)
En wat voor database kan ik het best voor gebruiken ?
Zo zijn eigelijk alle tips welkom.

Aangezien ik maar een hobby's ben op programmeer gebied kan ik hier niet me ervaringen over uitspreken.

Alvast harstikke bedankt !!

modbreak: script requests zijn nog steeds niet toegestaan, en je had toch op z'n minst je tekst iets kunnen editen zodat het wel binnen dit topic past :/

[ Voor 7% gewijzigd door curry684 op 11-02-2004 01:28 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[rml]gorgi_19 in "[ PHP/ASP] Bookingsystem + calender + cre..."[/rml]

Best jammer ook dat ik eigenlijk voor niets heb gereageerd, want je doet er blijkbaar toch niets mee, blijkens uit je post en het ontbreken van een reactie. :/

[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 11-02-2004 09:19 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 01:25:
Nu moet die database ervoor zorgen dat om 10.00 uur alleen die code geldig is bij het alarm systeem (dit kan ik via visualbasic regelen!!).
Echter moet die info wel vanaf het web via een database in visualbasic bekend zijn.

En na 11.00 uur moet er weer een signaal naar visualbasic gestuurd worden die dan weet dat de auto terug moet zijn.
Ook een bijkomstigheid is dat je alleen voor kwartieren kan boeken.

Dus dat is de bedoeling..

Alleen nu de vraag nog..
Heeft iemand toevallig zoiets soortgelijks liggen (kwa source code?)
Wat is aan te raden ASP PHP ? (website)
En wat voor database kan ik het best voor gebruiken ?
Zo zijn eigelijk alle tips welkom.

Aangezien ik maar een hobby's ben op programmeer gebied kan ik hier niet me ervaringen over uitspreken.

Alvast harstikke bedankt !!
Oke jij bedenkt een leuk business concept en gaat vervolgens naar GoT toe om t evragen of wij dit voor jou willen maken?

Ik zou zeggen neem eens contact op met een beetje automatiseerder zoals cmg, leg je plannen voor en neem een (grote) zak geld mee want zo'n systeem kost geen 10.000 euro

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 09:26 ]

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 07:21
Als je dit geheel onder Windows wil gaan draaien, zou je eens moeten kijken naar het commando 'at', dit is de command interface voor de Windows Task Scheduler. Als je de programma's als service hebt geinstalleerd, kan je ze hiermee starten (net start servicenaam) en stoppen (net stop servicenaam).

Wel ff nadenken dat je de service pas stopt als de volgende moet gaan starten, en maak ook een beheerdersmodule waarmee je ook de task schedule opdrachten kan verwijderen (hint: at /delete ....)

Ik lees net in de windows help dat de 'at' command line interface vervangen is door schtasks (in WinXP tenminste...). Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Groeten,
Thekk

[ Voor 15% gewijzigd door Thekk op 11-02-2004 10:40 ]

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sorry dat ik ten eerste in herhaling val.
Dit gebeurde nadat ik een hele avond heb zitten prutsen wat niet volgens wens verliep.

Uiteindelijk heeft dit geresulteerd tot nog een dezelfde vraag.

En gorgi_19 ik doe wel wat met die informatie echter was het forum al gesloten voordat ik kon reageren. Ps. hotscripts ben ik al actief aan het gebruiken :P
Ook heb ik de volgende site gevonden http://www.planet-source-code.com/
Hier is ook heel veel op terug te vinden. Verder die vraag over php of asp, ik weet gewoon niet wat nu het grootste verschil tussen die 2 is (en wat de voordelen of nadelen zijn). ASP lijkt mij het makkelijkst (omdat ik een beetje VB kennis heb).

En mabit, Ik ben inderdaad met een leuk concept bezig. Echter niet met de bedoeling om het door iemand anders te laten schrijven. Alleen merk ik dat ik nog een nOOb ben op programmeer gebied. En dus in andere scripts moet spieken om te kijken hoe ze bepaalde problemen oplossen. (zo leer ik het sneller dan als ik een boek voor me neus pak). Daarom zou het makkelijk zijn als ik een paar voorbeelden heb om mee te stoeien. (let op dit hoeft geen kant en klare code te zijn)

En Thekk, zoiets heb ik nu ook al voorelkaar (VB) :
Private Sub Command1_Click()
Shell "cmd.exe /c net start CoD"
End Sub

Private Sub Command2_Click()
Shell "cmd.exe /c net stop CoD"
End Sub

Dit werkt perfect.

Dus mensen sorry voor het herhalen van de vraag...
Ik hoop dat ik het met dit bericht een eind verklaar.

Met vriendelijke groet,

Robert

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:02:
En mabit, Ik ben inderdaad met een leuk concept bezig. Echter niet met de bedoeling om het door iemand anders te laten schrijven. Alleen merk ik dat ik nog een nOOb ben op programmeer gebied. En dus in andere scripts moet spieken om te kijken hoe ze bepaalde problemen oplossen. (zo leer ik het sneller dan als ik een boek voor me neus pak). Daarom zou het makkelijk zijn als ik een paar voorbeelden heb om mee te stoeien. (let op dit hoeft geen kant en klare code te zijn)
als je dit wel kan:
Dan lijkt me de rest kinderspel, nou ligt het aan mij, maar hoe wil je dit in godsnaam gaan flikken? Een alarm systeem bouwen (in de auto) die werk met tijdspecifieke codes? Dat lijkt me 10x ingewikkelder dan het opvragen van wat database info in VB.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik heb is :

De website en daarbij de koppeling tussen die website en VB.
Is het verstandig omdat via een database te doen ? of zijn er nog andere manieren.
De codes kan ik random laten generen.

Ps. wat visualbasic betreft begin ik er al wat weg wijs in te geraken. Echter op het gebied van PHP en/of ASP zit op dit moment het grootste probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 11:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:28:
Het probleem wat ik heb is :

De website en daarbij de koppeling tussen die website en VB.
Is het verstandig omdat via een database te doen ? of zijn er nog andere manieren.
De codes kan ik random laten generen.
De koppeling tussen een database en een vb programma is wel voor elkaar te krijgen, moet hoe krijg je in godsnaam een random gegenereerde code in het beveiligingssyteem van je auto? Of snap ik het niet helemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Je snapt het wel ;)

Het is trouwens niet een alarmsysteem van een auto maar van een specifieke deur.

Het geheel is een stukje homemade electronica gebeuren.
Echter ben ik ook hier nog mee bezig.
De bedoeling is om de gegevens (op een bepaald tijdstip zie database) serieel over te dragen echter zitten ook hier wat haken en ogen aan.. (maar ben er van overtuigt dat dat goed komt ;))

Verwijderd

maak een schedular die per kwartier een code overpomt van een database naar het slot
Pagina: 1