Beste allemaal,
Ik heb een server waar ik een aantal spellen op kan hosten. (unreal2k3 / quake3 / Cod)
Echter kan er maar 1 tegelijk draaien.
Nu dacht ik aan de volgende oplossing:
Een bookingssysteem maken met een calender (php bijv) waar men in kan aangeven welke server/spel er op welk tijdstip + datum actief moet zijn.
Ook moet het vanaf die pagina mogelijk zijn om handmatig de applicaties te doen starten.
Ik zat te denken om een PHP webinterface te maken (met mysql database) en met VB de applicatie te starten en te stoppen.
Echter is mijn ervaring niet toereikend om dit volledig functioneel aan de gang te krijgen.
Daarom de vraag of mensen mijn hiermee kunnen helpen.
Of (wat mooier zou zijn) als er mensen hier een complete source code van zouden hebben.
Ps. ik heb als stukken gevonden. Op dit moment lijken de grootste problemen :
Mysql php en vb tegelijk (en ik ben database noob)
en hoe ik het best de applicatie kan starten en stoppen (kan verhalen over api vinden maar die begrijp ik helaas niet..)
Alvast bedankt voor de moeite !
note: ik zie dat het topic niet geheel klopt
moet via het webaansturen zijn mja het zal wel duidelijk zijn na het leven van dit bericht.
Ik heb een server waar ik een aantal spellen op kan hosten. (unreal2k3 / quake3 / Cod)
Echter kan er maar 1 tegelijk draaien.
Nu dacht ik aan de volgende oplossing:
Een bookingssysteem maken met een calender (php bijv) waar men in kan aangeven welke server/spel er op welk tijdstip + datum actief moet zijn.
Ook moet het vanaf die pagina mogelijk zijn om handmatig de applicaties te doen starten.
Ik zat te denken om een PHP webinterface te maken (met mysql database) en met VB de applicatie te starten en te stoppen.
Echter is mijn ervaring niet toereikend om dit volledig functioneel aan de gang te krijgen.
Daarom de vraag of mensen mijn hiermee kunnen helpen.
Of (wat mooier zou zijn) als er mensen hier een complete source code van zouden hebben.
Ps. ik heb als stukken gevonden. Op dit moment lijken de grootste problemen :
Mysql php en vb tegelijk (en ik ben database noob)
en hoe ik het best de applicatie kan starten en stoppen (kan verhalen over api vinden maar die begrijp ik helaas niet..)
Alvast bedankt voor de moeite !
note: ik zie dat het topic niet geheel klopt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 12:00 . Reden: topic niet geheel correct ]