Toon posts:

Welke koelers etc?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag m'n systeempje wat overclocken, maar kzou hem toch nog lang blijven houden.
Daarom had ik gedacht aan een niet-zo'n-extreem hoge kloksnelheden en wat extra koeling, zodat het lijkt alsof de pc bijna niet geoverclocked is.

Welke koelpasta en koelers zou ik dan best nemen (cpu, vga, case, HDD, RAM?), als het liefst heel stil zou moeten zijn?

Nu heb ik een athlonxp 3000+ (met zo'n "airtube" ofzo die de lucht rechtstreeks uit de kas zuigt, maar daar heb ik nog nix van gemerkt, want, zélfs als ik al een half uur aan het HALO'en ben, voelt het alsof er koude lucht uit dat gat geblazen wordt ...)
en een Radeon AIW 9600 Pro (mem.50Mhz hoger geclocked std. dan andere 9600 pro's?) Met een heel klein koelertje op de onderkant (weet iemand waarom, want ik dacht dat warme lucht naar boven ging) die nog het meest lawaai van alle 3 de fans in mijn pc maakt, en dit zou ik graag weg krijgen.
en 512 dual ddr 400 ...

Kortom: het systeem van in de Lidl dus :) (hier in belgië, dus niet met zo'n fx 5600 zoals in nederland)

En is het eigenlijk de moeite waard om deze configuratie te overclocken? Of zit ie al op z'n maximum?

tnx

Verwijderd

Dat gat dat lucht uit de case zuigt, zit dat ongeveer voor de cpu?
de ventilator die op het heatsink zit om de cpu te koelen die zuigt toch de lucht uit het heatsink naar de tube toe he?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een tekeningetje van gemaakt in paint...
de buis hangt dus aan de achterkant van de pc, onder het gat van de koeling van de voeding.

zie Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/d-sign/temp%20files/koeling.JPG
http://users.pandora.be/d-sign/temp%20files/koeling.JPG

tnx voor de snelle reply :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je wel de mogelijkheid op je fsb/mp enzo te veranderen in de bios? Als het wel gaat, dan zou ik gewoon je fsb op 200 zetten en mp 11 voor dagelijks gebruik. Je profiteert toch het meest van een hoge fsb. Wat voor geheugen/moederbord steekt er eigenlijk in?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Volgensmij waren die pc's van de lidl niet goed over te klokken doordat het moederbord er niet geschikt voor was.. Wat voor koelers je nodig hebt staat in de FAQ en in de Search is ook genoeg te vinden.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Overclocken is gewoon een kwestie van proberen, ook in dit geval :)

Als je stille koelers zoekt: Bekijk de koelers van zalman eens.. Die staan bekend om hun stilte :)
Maargoed, dit soort dingen zijn ook makkelijk via de search te vinden.

En verder staan er nog wel nuttige tips in de faq :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.