van 40GB naar 120GB niet bootable??

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 08:36
Hallo,

Ik heb een 40GB harddisk waar 2 windows installaties opstaan.
In totaal staan er 3 partities op.

Ik heb nu een nieuwe 120GB harddisk gekocht.
Ik wil de partities kopieren van de 40GB naar de 120GB.

Ik heb maxblast en drive image geprobeerd, maar na vele uren wachten (vooral maxblast is bijna 24 uur bezig, terwijl drive image in een uurtje klaar is) werkt het nog niet

Ik kan domweg niet booten van mijn 120GB harde schijf.
Er verschijnen een stuk of 8 rare tekens in beeld, en that;s it.

Met de 40GB is niks mis (niet kapot), en ik ging ervan uit dat ik zo alles kon overzetten, maar dit wordt nu een klein drama

Wie helpt

Gabriel

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik denk dat de FAT's niet met elkaar overeenkomen en dat daarom de 120 niet meer herkend wordt. Kun je niet alles kopieren en dan een windows er overheen installeren zodat de systemfiles e.d. goed komen te staan?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de search er al eens op nageslagen? Er zijn namelijk al meer mensen die dit soort dingen hebben geprobeerd:

[search=hdd copy] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gabriel_Knight
Hmm ja ik kreeg onder drive image een foutmelding over die fats, maar dat kan ie toch gewoon aanpassen.

In principe mag ie van mij gewoon alles hetzelfde houden op die 120GB, en dan dus 80GB ongepartineerd laten. Dat regel ik later zelf wel met Partition magic, maar dat schijnt niet te kunnen.

Windows opnieuw instaleren is zoiets als een 5 jaren plan.
Je wilt niet weten hoeveel documenten er her en der verpreid rondzweven op de harde schijf. En dat uitzoeken is echt een ramp

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Gabriel_Knight schreef op 04 februari 2004 @ 00:14:
Windows opnieuw instaleren is zoiets als een 5 jaren plan.
Je wilt niet weten hoeveel documenten er her en der verpreid rondzweven op de harde schijf. En dat uitzoeken is echt een ramp
Niet opnieuw, er overheen: een soort herstel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Als je nou eerst vertelt wat voor een hd je hebt. Want bij western digital heb je datatools nodig als je een grote schijf gaat installeren. En je kan er ook gehele schijven mee overzetten |:(

• Gabriel_Knight
Ik heb een 40GB maxtor en een 120GB seagate.
Het vage is dus dat zowel Maxblast als Drive image niet blijken te werken.
Drive image is binnen een uur klaar met kopieren en Maxblast doet daar bijna 24 uur over zonder resultaat.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03 14:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik zelf altijd ghost om een hd te kopieren naar een zelfde of groter model. Je kunt dan meteen instellen hoeveel groter je partities eventueel moeten worden, en deze past je FAT's dus ook meteen aan.
Duurde ongeveer een half uur voor een 40Gb die niet helemaal vol staat, van de week nog gedaan.

• Gabriel_Knight
thanks ga ik proberen

• Gabriel_Knight
Helaas werkt niet.

Zodra Ghost start staat er "Cheking directory structures" en dit staat der na 6 uur slapen nog..

WIe heeft er nog meer ideeen tips.

Verwijderd

ik heb zelf net met een soort gelijk probleem geworsteld: IDE 80Gb naar 120Gb SATA (3 partities).
Met driveimage en normaal ghosten lukte niet. Alles werd wel overgezet, maar booten lukte dus niet (int13 error oid).
Ghost 2003 op mijn systeem gezet, ghost opgestart en geselecteerd dat ik een schijf wil kopieeren. Het systeem wordt daarna herstart in dos en start ghost die vraagt ook dan of je de partities wilt resizen. Toen alles klaar was, oude schijf losgekoppeld en opgestart van nieuwe schijf zonder problemen...

• Gabriel_Knight
Hmm,

Dat werkt bij mij dus niet!
Zodra Ghost in DOS begint, en het Norton Ghost 2003 blauwe scherm in beeld komt, hoor ik de harde schijf even ratelen, verschijnt er "checking directory structures" en gebeurt er daana niks. Harddisk lampje blijft branden, maar je hoort geen diskactiviteit, en er gebeurt niks.

Verwijderd

Leer hier van.

Zorg dat al je zaken gescheiden van windows kunnen draaien.
Maak goeie backups van alles wat je hebt.
Bestudeer wat je wilt doen voordat je het aanschaft.

En geniet er nou gewoon van om eens opnieuw met een kale installatie
te beginnen loopt alles weer lekker soepen en hoeven wij je niet te verwijzen
naar al de archieven op GOT.

Ik zal morgen nog even lezen of ik reëel ben geweest met deze opmerking
maar ik ga nu naar bed.

Cheers

• Gabriel_Knight
Thanks,

Windows opnieuw instaleren is zeker een optie, (en een laatste redmiddel).
Maar het is toch te bezopen voor woorden dat je nog geen eens een harde schijf kan overkopieren met behulp van de diverse softwareprogramma's!!!!!

Verwijderd

Nu ben ik nog steeds wakker

heb je het al geprobeerd met Ghost 7.0 ?
ik ben te moe om alles te lezen.

Vergeet niet je schijf goed te jumperen en je bios up to date te hebben

• Gabriel_Knight
Ik heb ghost 2003 gebruikt, en ja ik heb de laatste bios en mijn harde schijf is op de juiste manier vorzien van jumpers

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
FF een vraagje, je bios herkent je grotere 120 gig wel?

Verwijderd

rs nogwat....

lees even terug :)

• Gabriel_Knight
Bios herkent grote harde schijf, evenals windows XP.
Ik kan de harde schijf in windows XP gewoon aanspreken, ik kan met partition magic partities maken etc.

Alles werkt, behalve dus die oude harddisk overzetten.

Ik zal anders versie 7.0 van ghost es opzoeken, kijken wat dat doet.

Waar suggereer je naar? Wat moet ik ff opnieuw lezen

Verwijderd

jij niet :) Rs-Music

stelde een overbodige vraag ;)

On-Topic.. soms werkt het met oudere versies om iets voor elkaar te krijgen je weet wel die oude auto doet het nog steeds maar die nieuwe staat in de reparatie vanwegen een computer storing ;)

succes ik ga nu echt naar bed ( WhiteCourt Time = 1:07 )

Verwijderd

fdisk /mbr ??

• Madrox
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ehm, een hdd-fabrikant tooltje gebruiken om naar een ander merk hdd over te kopieren is niet aan te bevelen, sterker; ik raad het af. Ghost zou het moeten doen, heb het zelf nml. ook weleens gedaan. Waar je wel op moet letten, is dat je oude hdd geen tooltje draait van de hdd-fabrikant zoals Ez-disk ofzo. Daar snapt je andere HDD geen hol van nml. en Ghost wil dat wel overzetten. Dus 2 gewoon geformatteerde schrijven zonder tooltjes (voor GB herkenning bv.) moet je gewoon kunnen overzetten.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

Een vraagje: is die 120 GB Seagate serial ATA?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Madrox schreef op 04 februari 2004 @ 09:39:
Ehm, een hdd-fabrikant tooltje gebruiken om naar een ander merk hdd over te kopieren is niet aan te bevelen, sterker; ik raad het af. Ghost zou het moeten doen, heb het zelf nml. ook weleens gedaan. Waar je wel op moet letten, is dat je oude hdd geen tooltje draait van de hdd-fabrikant zoals Ez-disk ofzo. Daar snapt je andere HDD geen hol van nml. en Ghost wil dat wel overzetten. Dus 2 gewoon geformatteerde schrijven zonder tooltjes (voor GB herkenning bv.) moet je gewoon kunnen overzetten.
Ik zou niet weten waarom het fabrikaat wat uit maakt. Ik heb 2 keer deze operatie met ghost uitgevoerd:

1. Quantum Fireball EX 6GB (C: van 2 GB) -> IBM 60 GXP 60 GB (C: van 8 GB)
2. IBM 60GXP 60 GB (C: van 8 GB) -> Seagate Barracuda 7200.7. van 80 GB (C: van 8 GB)

Ging beide keren vlekkeloos met FAT 32 partities en Win98 als OS op de C: partities.

Wat de disk tools betreft, daar kan ik me wel wat bij voorstellen dat dat roet in het eten gooit.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Gabriel_Knight
De harde schijven zijn beide gewoon IDE
Ik heb net geprobeerd om beide harde schijven even groot te maken, en daarna de ene partitie naar de andere te kopieren. Echter dit paste niet volgens ghost. Dus ik ga de partities nu enkele MB's groter maken, hopen dat het dan wel lukt.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Gabriel_Knight schreef op 04 februari 2004 @ 10:22:
De harde schijven zijn beide gewoon IDE
Ik heb net geprobeerd om beide harde schijven even groot te maken, en daarna de ene partitie naar de andere te kopieren. Echter dit paste niet volgens ghost. Dus ik ga de partities nu enkele MB's groter maken, hopen dat het dan wel lukt.
Ja, je bent in de goede richting aan 't zoeken. :-) Fat32 heeft een maximale partitie grootte van 40GB. Ik veronderstel dat je hebt geprobeerd om je oude Fat32 naar een 120GB partitie te copiëren...maar dat gaat dus niet omdat Fat32 maximaal 40GB ondersteunt. Wat je het beste kunt doen is kleine parities maken(<40GB). Dan zou windows wel moeten booten; natuurlijjk moet je dan de nieuwe schijf wel weer instellen op Prim master en eventueel met een opstartdiskette FDISK /MBR doen..(als je fouten krijgt dat bestanden niet kunnen worden gevonden).
:Y)

EDIT: JA, het is inderdaad incorrect; was in de war met FAT16... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PowerPee op 02-05-2004 16:38 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

PowerPee schreef op 04 februari 2004 @ 10:44:
[...]

Ja, je bent in de goede richting aan 't zoeken. :-) Fat32 heeft een maximale partitie grootte van 40GB.
Sorry, maar dat is onzin. De maximale grootte van een FAT32 partitie is 2 TB. Dat dat in de praktijk onwerkbaar is, is een ander verhaal.

Ter bewijs: in mijn eigen bak heb ik een FAT32 partitie van 55 GB en dat werkt prima.

• Madrox
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ik zou niet weten waarom het fabrikaat wat uit maakt. Ik heb 2 keer deze operatie met ghost uitgevoerd
Ik heb maxblast en drive image geprobeerd, maar na vele uren wachten (vooral maxblast is bijna 24 uur bezig, terwijl drive image in een uurtje klaar is)
Uiteraard weet ik het niet 100% zeker, maar het is toch vreemd dat Maxblast een heel etmaal nodig heeft waar drive-image of Ghost een uurtje ofzo over doet .

Maxblast= Matrox toch ?

Ghost en Drive Image is van software-bedrijven, Maxblast van een HDD-fabrikant.
HDD-fabrikanten hebben er een handje van om hun tools speciaal op hun eigen produkten toe te spitsen, reden genoeg lijkt me.

ps: ideetje, als je eerst een file-image maakt van je partities en die bijv. op een nieuw gemaakte partitie van je nieuwe disk gooit (maak er 4, zodat je de drie oude makkelijk terugkan ghosten; op de vierde p zet je dan die image-file(s)).
Dan kan je de oude disk leegmaken % eventueel ff loskoppelen, je nieuwe als master hangen en vanaf flop met ghost je image uitpakken . Misschien lukt het dan wel....

ps2:
Ik heb een 40GB harddisk waar 2 windows installaties opstaan.
In totaal staan er 3 partities op
Staan die op 2 primairy partities, de ene active en de andere hidden :? Heb je gechecked of dat nog zo is op de nieuwe disk met een bootflop ? Kan zomaar zijn dat ghost zich hierin verslikt, met fdisk is dat zo verholpen.

[ Voor 38% gewijzigd door Madrox op 04-02-2004 17:15 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Inkoppertje: Maxblast=Maxtor :+

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Hou er rekening mee dat als de XP partities (of partities die zijn aangemaakt in XP) alleen kan Ghosten met versie 7.5 of hoger; anders kan ie niet met de nieuwe NTFS versie overweg.

Heb je wel op de nieuwe schijf een partitie active gemaakt?
Pagina: 1