Toon posts:

Problemen met versturen mail na installeren Antivirus...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus.

Na het installeren met Norton Antivirus 2004 Pro (ik heb ook Kaspersky AV op mijn pc staan) werd mijn pc ongeloofelijk traag (1 minuut om Firebird te starten).

Ik heb toen dus Norton Antivirus verwijderd, wat trouwens ook behoorlijk lang duurde. Sindsdien is het voor mij dus onmogelijk om nog e-mail te versturen via wat voor smtp server dan ook. Mijn standaard e-mail progsel is Mozilla Thunderbird, maar via OE lukt het ook niet.

Ik dacht eerst dat het iets te maken had met de e-mail scan van NAV 2004, maar aangezien deze compleet is verwijderd én deze geen mail van Thunderbird controleert is dat uitgesloten toch :?

Blijft nog over: Kaspersky Antivirus.
Daar kan ik echter niet over vinden dat 'ie ergens iets doet met je smtp server...

Ik krijg nu in alle programma's meteen een melding dat de smtp server niet te bereiken is, ook met de firewall uit. Al het overige internet / mail verkeer werkt prima...

Iemand enig idee wat er aan de hand is :?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Heb je gereboot na de uninstall van Norton?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Welke KAV versie heb je erop staan?
KAV 4.x doet niet aan smtp scanning en kan dan ook eigenlijk niet de oorzaak van het probleem zijn. Het zouden NAV restanten kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bolk schreef op 04 februari 2004 @ 00:05:
Heb je gereboot na de uninstall van Norton?
Is de Paus katholiek? :P

4.5.0.95 Platinum is de versie die ik draai Schouw.

Het gekke is: NAV werkt met een plugin voor OE en een eigen smtp servertje zeg maar. Voor Thunderbird moet dit niets uitmaken.

Er moet al een programma zijn die fysiek (nouja, je begrijpt me wel :P ) de smtp socket overneemt en alle smtp verkeer scanned. Nu kan ik me daar nog iets bij voorstellen als je server software hebt geïnstalleerd, maar anders niet...

Ik ga eens even alles afsluiten via CTRL-ALT-DEL en dan eens kijken of het lukt.

/me snapt er niets van :?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je ook apart de liver-update software verwijderd, die blijft meestal achter...
En idd gereboot?

En de instellingen van de accounts bekeken in je mail clients :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 04 februari 2004 @ 00:38:
Heb je ook apart de liver-update software verwijderd, die blijft meestal achter...
En idd gereboot?

En de instellingen van de accounts bekeken in je mail clients :?
Paus, katholiek :P

En ja, ik heb ook de Live update software verwijderd. Alles wat ook maar enigsins met Norton te maken had zeg maar.

Ik had nog geen OE accounts ingesteld ten tijde van installatie/verwijderen. Dat heb ik dus na dit alles gedaan en dat werkte dus evenmin als Thunderbird. Alle instellingen staan dus gewoon goed.

Ik kan mijn standaard smtp server (smtp.linuxsystems.be) ook gewoon pingen, maar werken ho maar. De servers van myrealbox.com en @Home werken ook niet.

De Windows firewall (ahem) staat ook gewoon uit, zelfs de router resetten (tja, je moet wat :P ) helpt niet.

/me kijkt morgen weer verder :Z

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Als ik bij mail en Norton het woord probleem zie dan denk ik direct "rebooten". Ik heb echt zoveel tijd in het oplossen van dat probleem gestopt. Dus vandaar dat ik die opmerking maakte ;)

Als je probeert je mail op te halen, geeft netstat dan nog iets vreemds? (cmd -> netstat)

Ik denk nu hardop trouwens, wat ik beter niet kan doen rond dit tijdstip

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Bolk schreef op 04 februari 2004 @ 02:03:
Als ik bij mail en Norton het woord probleem zie dan denk ik direct "rebooten". Ik heb echt zoveel tijd in het oplossen van dat probleem gestopt. Dus vandaar dat ik die opmerking maakte ;)

Als je probeert je mail op te halen, geeft netstat dan nog iets vreemds? (cmd -> netstat)

Ik denk nu hardop trouwens, wat ik beter niet kan doen rond dit tijdstip
Gebeurd niets bij netstat.
Dus ook geen verbinding die open gaat richting poort 25...

/me weigert pertinent te formateren! :7

EDIT:
Nu word het nog gekker:
Ik heb zojuist een accountje aangemaakt met het adminstrator account. Gevolg: een perfect gestuurd testmailtje ?!?!

Iemand :? :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 10:42 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even alles wat met Symantec te maken heeft verwijderen uit je eigen profiel ? Met een registry cleaning tooltje even HKCU doorspitten ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1