Wazig probleem met me kt6 delta-FIS2R

Pagina: 1
Acties:

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik zit met het probleem dat wanneer ik me pc uit koude toestand ( 1 boot op die dag of na langere tijd ) opstart dat ie eerst tot aan windows (2k en XP) doorloopt en dan dood leuk zichzelf opnieuw opstart ... :X :X :X
Als het systeem dan eenmaal is doorgestart dan doet ie het. maar als ik de pc uitzet en na een uur of 3 ofzo de pc weer opstart begint het weer van voor af aan...

mijn systeempje :

AMD AthlonXP 2700+
Dane-Elec 512MB pc3200
kt6 delta-FIS2R
Ati 9700
Audigy I ( god mag weten welk type :P )

Dit heeft me dus in de laatste 2 weken me al 4 keer me windows xp installatie gekost :( :(

Heeft iemand mischien een idee ... aangezien MSI nie echt trek heb om te helpen... :/

[ Voor 5% gewijzigd door ShockWave_Omega op 04-02-2004 09:26 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Tsja dit is altijd moeilijk te zeggen. Heb je het nieuwste bios? Zo ja, heb je ook al eens een ouder bios geprobeerd? Ik heb hetzelfde probleem ook eens gehad met een ander moederbord en daar lag het aan het bios. Voor de rest zou je windows eens opnieuw kunnen installeren?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Wat voor voeding hebbie??

• ShockWave_Omega
hmmm schijnt volgens mensen op forum van msi aan temperatuur van het mobo te liggen .... power heb ik meer dan genoeg en van de windows installatie heb ik de eerst komende tijd ook wel genoeg .. ( deze week al weer 2 keer gezien :X :X .. )

toch raar probleem van msi en dat ze er niks op bedenken ... het probleem speelt al vrij lang toch jammer heb altijd goeie hoop gehad in het merk .. ;(
erg jammer ;(

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Je hebt de pech een buggy msi board te hebben. Ben zelf ook in het bezit van een exemplaar :)

kijk hier eens:
opstartprobleem --> spookverhaal

en vooral deze:
http://forum.msi.com.tw/t...ght=&hilightuser=0&page=1

Do I need to say more? :)

• ShockWave_Omega
ik weet het ik heb nu net ook de 5.4 bios geprobeert ... nog steeds zelfde $#^&%#$#$^% probleem :(

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
klopt, staat ook in de msi topic

is hoogstwaarschijnlijk een hardware-gerelateerd probleem en dus niet met software (bios) op te lossen.

Enige bios oplossing is wait-states in te bouwen zodat het opstarten langer duurt en het systeem is opgewarmd, waardoor hij wel normaal opstart.
Zijn ze in dat topic ook mee bezig, om de bios te patchen.
Maar dat is dus geen nette oplossing, hoewel het waarschijnlijk wel werkt.

• ShockWave_Omega
nou ja voor mij word het waarschijnlijk toch gewoon en nieuwe kopen ofzo ... iemand nog een idee? goed bordje ... voor games ... 2700+ amdtje 512 pc3200 9700 Radeonneke enz (8> ... voordat het weer misgaat.... :'(

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
is inderdaad het bekende coldboot probleem, systeem reset zichzelf als je systeem temp rond de 20 graden is - heb zelf ook een kt6 delta gehad en kan er dus over mee praten :)

enigste oplossing als je niet je windows wilt verkl*ten is even pause in te drukken tijdens de bios post - totdat het systeem weer reset, tweede boot gaat dan wel goed (systeem inmiddels boven de 20 graden)

als je de MSI forums erop naleest zal MSI er niets aan doen - het officiele draadje wat hierover liep is zelfs op slot gegooid. Oplossing ? als het nog kan, je bordje inruilen voor een ander. zou geen KT6 Delta weer nemen

heb zelf de KT6 ingeruild voor een Epox KT600 bord, erg tevreden over ;)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Wat voor voeding heb je? Waarschijnlijk ligt het daaraan.

• ShockWave_Omega
nou ik heb dus een antec voeding ( 350 W ) dat lijkt me toch echt niet het probleem als iedereen het over die coldboot problemen heeft ... en ja idd bij 20 -> 21 graden kapt ie er mee ... ik vrees toch enigzins voor me processor ... volgende week maar naar de computerbeurs ... nieuw mobotje zoeken ... dus als iemand nog ideeen heeft over een goed mobotje ... laat het me effe horen :) voordat ik weer zon :r :r :r bord in me hande heb ;(
Pagina: 1