Inlog problemen met Active Directory

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb momenteel Windows 2003 draaien met een Active Directory. Ik heb hierbij de standaard wizzard voor gebruikt. Nu kan ik met me clients wel inloggen maar het duurt gemiddeld tussen de 30sec tot 2 min voordat er echt iets gebeurt met het inloggen. Ik heb precies het zelfde probleem gehad met Windows 2000 Server. Ik had toen ook al een topic gemaakt maar liep al snel op een dood spoor. (zie : Traag inloggen met active directory onmder windows xp??). Nu wou ik eens weten of dit misschien nog iets richting internet te maken kan hebben? Ik heb nog vrijwel geen kennis in dit dus misschien daarom deze vraag. Heeft iemand dit probleem wel eens gehad of is er ergens een juiste tutorial hoe je alles moet instellen (heb al een aantal tutorials gevonden maar dit hielp in alle gevallen niet).

Bij voorbaat dank

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Kijk je dns maar na.
Dat is je probleem.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

je moet op je client de server met AD als dns server instellen he !! vergeet dat niet ! :)

Specs

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Het lijkt mij ook dat het ergens in me DSN zit. Helaas weet ik niet zoveel van DNS. Is hier niet simpel een makkelijke instellen dat gemaakt of gewijzigt moet worden?

[ Voor 25% gewijzigd door ccm1982 op 03-02-2004 23:58 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Dit is een leuke start voor een controle beurt..

http://techrepublic.com.com/5100-6268-1058178.html

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Dat jij niet zoveel weet van DNS betekent niet dat wij jou stap voor stap gaan moeten vertellen wat er mis is. Dat weten wij zelf namelijk ook niet precies ;) En Windows Server 2003 is niet een product waar "simpel een makkelijke instelling gemaakt of gewijzigd moet worden" als er iets mis is, dat kunnen wij je dus ook niet zo 1-2-3 vertellen.

Enkele tips:
- Bouw de hele DNS structuur goed op vóórdat je AD installeert
- Stel de DNS server ook bij de client in als DNS server, niet de nameservers van je provider
- Neem dit eens grondig door: [rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]

Als je het toch stap voor stap opnieuw wilt doen raad ik je aan je huidige setup even weg te halen en opnieuw te beginnen met deze fantastische TechNet guide:
http://www.microsoft.com/...de/dnsbd_dns_overview.asp

En tot slot wil ik je er even op wijzen dat een domeintje met Windows Server 2003, thuis, niet echt PNS is, meer WOS :)

Succes :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.