[TFT]ervaringen met de Sony SDM-HX93 19

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hallo,

Ik kan een 2'de hands Sony SDM-HX93 19" tft kopen voor 640 euro, ik krijg dan de aankoopbon van 843,- en 10 maanden garantie erbij.

Diegene zegt dat het beeldscherm bij een pc prive project zat maar dattei voor zichzlef een andere goedkope kon krijgen.... beetje vaag meschien? :?

het design is iig :9~ :
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/SDMHX53S.jpg

Nou heb ik ff de specificaties opgezocht:

- Model / Color: SDM-HX93/B [Black]
- Panel Type: TFT Active Matrix
- Pixel Pitch: 0.294 mm
- Viewable Image Size: 19.0"
- Stereo Speakers: Yes with Headphone Jack
- Tilt Adjust: -5° to +20°
- Horizontal Scan (kHz): 28k - 80 kHz
- Vertical Refresh (Hz): 48 - 75 Hz
- Native Resolution: 1280 x 1024
- Brightness & Contrast (max): 450 cd/m2; 800:1
- Viewing Angle (Horz./Vert.): 170° / 170°
- Response Time (Rise/Fall): 25ms
- Color Temperature Control: 9300K, 6500K + USER
- Plug & Play: DDC-2B
- Power Consumption: 60W (max)
- Power Standby: 1W
- Internal Power Supply: Yes
- Input Connector(s): Digital (DVI-D) Analog (HD15) x2
- Dimensions (W X H X D): 18.4" x 18.5" x 10.5"
- Weight (Display): 18.8 lbs

Nou heb ik zlef niet veel verstand van tft's maar ziet dit er goed uit? het enigste nadeelw at ik eignelijk kan vinden is dat het scherm/de voet niet in hoogte verstelbaar is.

wat voor mij iig belangrijk is is de Brightness & Contrast, is dat bij deze ok? (die getallen zeggen me niet veel)

daarnaast is natuurlijk de response time erg belangrijk(25ms in dit geval) nou heb ik hier al veel over gelezen op got ook de grote tft en gaminf topics heb ik doorgenomen. Maar de meningen zijn nog al verschillend de een zegt dattie prima met een 25ms scherm 3d-shooters kan spelen terwijl een ander zegt moeite te hebben met een 20ms scherm??

dan nog 1 laatste vraag hoe zit het nou met die native resolutie van 1280 x 1024? houdt dat in dat 1280x1024 eigenlijk de enigste resolutie is die hij kan weergeven en dat het er op andere resolutie's gewoon lelijk/vervormd uitziet?

sorry voor al die vragen, maar ik hoop weer wat wijzer te worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15
Allereerst: een zeer mooi scherm idd! :Y)
De Native Resolutie betekent dat dat de beste en tevens de hoogst moglelijke resolutie is. 1280x1024 is de standaardresolutie voor de meeste 19" TFT schermen.
De contrast ratio van 800:1 is ook zeer goed te noemen. Ik heb zel oof een (17") TFT scherm met een response time van 25 ms, en ik heb geen last van ghosting o.i.d. tijdens het gamen. DVI aansluiting is ook super!
Alleen de prijs: Ik zag gister op dat Acer een nieuw 19" TFT scherm had, dat €531 koste. Nu is dit scherm wel stukken mooier, en waarschijnlijk is de kwaliteit ook beter. Als het scherm nu ook echt voor ~€850 in de winkel ligt, dan zou ik dit scherm zeker kopen!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wat voor mij iig belangrijk is is de Brightness & Contrast, is dat bij deze ok? (die getallen zeggen me niet veel)
De getallen zijn netjes, maar je zal het in het echt moeten zien om het zelf te kunne beoordelen.
daarnaast is natuurlijk de response time erg belangrijk(25ms in dit geval) nou heb ik hier al veel over gelezen op got ook de grote tft en gaminf topics heb ik doorgenomen. Maar de meningen zijn nog al verschillend de een zegt dattie prima met een 25ms scherm 3d-shooters kan spelen terwijl een ander zegt moeite te hebben met een 20ms scherm??
Is afhankelijk van het gebruikte panel; ik weet niet wat voor panel er precies in dit scherm zit, maar ja, sommige schermen met een rt van 25ms presteren prima in games en sommige schermen met een rt van 16ms hebben nog steeds last van ghosting...alweer kun je dit het beste in het echt bekijken.
dan nog 1 laatste vraag hoe zit het nou met die native resolutie van 1280 x 1024? houdt dat in dat 1280x1024 eigenlijk de enigste resolutie is die hij kan weergeven en dat het er op andere resolutie's gewoon lelijk/vervormd uitziet?
Tsja, het is heel persoonlijk wat je "lelijk en vervormd" vindt, maar een LCD is inderdaad maar gemaakt voor één resolutie, alle andere (lagere) resoluties blijft behelpen. Then again, sommige mensen vinden een wat waziger beeld als gevolg van een lagere resolutie op een LCD geen probleem.

Kan je maar één zinnige tip geven: ga erheen en bekijk het scherm. Dat is de enige manier om een goede indruk te krijgen. Temeer omdat de antwoorden op je vragen toch met name afhankelijk zijn van persoonlijke smaak.

Overigens is nog 10 maanden garantie nogal weinig IMO, zit er niet gewoon 3 jaar op Sony LCD's? Kan best dat het maar 1 jaar is hoor, maar dat verbaast me wel...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
koraks schreef op 03 februari 2004 @ 23:52:
Overigens is nog 10 maanden garantie nogal weinig IMO, zit er niet gewoon 3 jaar op Sony LCD's? Kan best dat het maar 1 jaar is hoor, maar dat verbaast me wel...
ik denk dat 10 maanden bij de winkel is, na die 10 maanden heb ik idd nog 3jaar garantie bij sony maar dan meot ik hme daar zelf heen sturen.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lees dan in elk geval eerst eens in de voorwaarden of de garantie wel overdraagbaar is of alleen geldt voor de eerste eigenaar.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Voor de garantie ben ik niet zo bang, als dat ding kapot mocht gaan verstuur ik hem naar sony.

Maar is er een alternatief voor deze prijs? zelfde kwalieit en design dan?

Pagina: 1