Toon posts:

Windows XP héél traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n windows XP PC (Medion, van de ALDI) is opeens héél traag. Maar dan ook écht héél érg tráág. 10 á 15 seconden om alleen maar de startbalk te voor schijn te toveren. Configuratie Scherm of Deze Computer openen weigert ie al helemaal.

Wat wel lukt is via 'Ctr-Alt-Del' in de task manager explorer.exe te killen. Dan 'iexplore.exe' als een nieuwe taak uitvoeren en dat werkt vlekkeloos. Lijkt dus of explorer.exe gaar is.

'T is geen virus want ik heb via de task manager wel Norton Antivirus met de laatste updates gedraaid en niks gevonden.

Ook heb ik het RAM gechecked met een andere bank, helpt niks.

Heeft iemand dit probleem wel eens gehad? Oplossingen? Allemaal welkom!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al op spyware gecheckt?
Al eens alles uitgezet bij msconfig?
Al eens gekeken bij eventvwr.msc?

Verwijderd

Kijk even in de taskmanager of er een programma veel cpu gebruikt, bv easywww2 (spyware) ofzo, zo ja kijk dan even of je dit programma kan killen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Welkom op GoT!

De Search al gebruikt? Zoek op "windows XP traag". Kijk ook eens in de FAQ van dit forum voor een goede openingspost en meer tips.

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2004 23:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 03 februari 2004 @ 23:31:
Welkom op GoT!

De Search al gebruikt? Zoek op "windows XP traag". Kijk ook eens in de FAQ van dit forum voor een goede openingspost en meer tips.
Ja en bedankt hé, ik voel me al helemaal thuis! Ik heb alle topics waar het woord tráág in voorkomt 1 voor 1 doorgezocht, maar niks gevonden.

- Ik heb op spyware gechecked
- Alles uitgezet in msconfig
- Geen rare dingen in de logs.

Het enige app in de taskmgr is explorer.exe vreet heel veel geheugen en processor. Gekilled dus, en dan draait m'n pc ok. Kan dan intenet explorer etc opstarten, draait prima.

Verwijderd

To keep a long story short.(En om MJ voor te blijven) :+
Post je HijackThis log eens.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb de computer nu niet bijdehand, kan dus ook niks hijacken. Maar ik kan vrijwel garanderen dat er geen rare processen op de achtergrond draaien. Heb alle run's uit het register gehaald en op plaatsen waar je die dingen nog meer tegenkomt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 23:44:
Ja en bedankt hé, ik voel me al helemaal thuis! Ik heb alle topics waar het woord tráág in voorkomt 1 voor 1 doorgezocht, maar niks gevonden.
Begin altijd even met de FAQ (je weet wel dat ding wat je aandachtig doorgelezen hebt toen je je registreerde op GoT) :)

Neem de dingen die je geprobeerd hebt dan ook altijd even op in je topic start - het voorkomt een boel onnodig vragen.
Het enige app in de taskmgr is explorer.exe vreet
Draai in een command venster eens 'tasklist /v' en kijk eens naar de line(s) waar explorer.exe in staat? Welke lokatie draait die explorer.exe van?

Verder zoals Schouw al zegt - post idd even je Hijackthis log, en scan even met een virus scanner :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
MyDoompie te pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Komt dat overeen met mijn PC's symptonen? Erg drastisch dan.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Lees de krant/check eens het nieuws, ik durf er bijna geld op te leggen dat het probably MyDoom of een ander soort is.
Probeer eens www.norman.nl ipv alleen maar Norton oid.
www.mcafee.com bijvoorbeeld.

check eens met msconfig wat er allemaal wel niet opgestart word.
Nogmaals read the faq.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 04-02-2004 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 04 februari 2004 @ 00:02:
[...]

Lees de krant/check eens het nieuws, ik durf er bijna geld op te leggen dat het probably MyDoom of een ander soort is.
Probeer eens www.norman.nl ipv alleen maar Norton oid.
www.mcafee.com bijvoorbeeld.

check eens met msconfig wat er allemaal wel niet opgestart word.
Nogmaals read the faq.
Ik hoop't, ga't proberen.
Thanx!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 23:07
toevallig taskmon.exe bij processen staan ?

en hoeveel geheugen vreet eplorer.exe ?

Verwijderd

Topicstarter
Stoney187 schreef op 04 februari 2004 @ 00:05:
toevallig taskmon.exe bij processen staan ?

en hoeveel geheugen vreet eplorer.exe ?
Geen taskmon.exe, en explorer neemt zo'n 30 en na verloop 60meg in.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 23:07
hmm das wel erg veel idd.

toevallig e-mule aanstaan ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

momania

iPhone 30! Bam!

De meeste hier proberen je te helpen en geven je tips om bepaalde dingen te doen.
Dat jij sommige dingen al gedaan hebt, kunnen we niet ruiken en dat had je dus best even kunnen vermelden, hiermee voorkom je dat mensen je dingen gaan vragen die je al gedaan hebt.
ajbip schreef op 04 februari 2004 @ 00:05:
Sorry ik irriteer me gewoon dood aan die "WELKOM OP GOT!" ja!
Nogmaals: we zijn aardig tegen je, niks mis mee toch?

Aangezien je nu niet bij de pc bent waar het om gaat, wil ik je vragen gewoon even dit topic te laten voor wat het is en morgen de dingen proberen die men aandraagt en hier een resultaat daarvan laat zien.

Kijk bv ook hier even naar: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

En zoek eens naar topics over Norton en virussen, dan zul je zien dat dat neit altijd even goed gaat en in die topics kun je ook wel goede alternatieven vinden ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 22:41
Nou dat probleem heb ik dus ook...

Ik ben echt al heel de dag de pc aan het testen en aan het scannen op virussen
dus ik ben heel benieuwd wat het is en mij dus zo heeft bezig gehouden!! :(

p.s.

owja bij mij duurt het 10 min voor de pc is opgestart hd check gedaan was ook goed

[ Voor 20% gewijzigd door de7geitjes op 05-02-2004 12:47 ]

"Hé Bob, drie bier!"

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
@ ajbip:

Installeer startup.cpl eens (freeware); kan je zien wat er wordt opgestart zonder de registry in te duiken en kan je naar believen aan-/uitzetten. Is te installeren z. reboot. Hier staat ook meer bij dan normaliter te vinden is in Programs/Startup.
Nieuwere 3.0 is te vinden op
http://www.softpedia.com/public/cat/13/7/13-7-9.shtml
p.s.

owja bij mij duurt het 10 min voor de pc is opgestart hd check gedaan was ook goed
Maak je Windows/Prefetch es leeg (moven naar een temp-folder) en zie ook hierboven.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelfde probleeem gehad met ook nog dat de card-reader niet meer herkend werd.
De helpdesk van Medion gebeld en met hun toen de PC gereset door de 220V. stekker eruit en schakelaar uit. 5 sec. op de aanknop schakelaar aan en weer 5 sec. op de aanknop. Toe de stekker er weer op en voila, het geheel werkt weer als een zonnetje.

(de volgorde kan iets anders zijn)

Schijnt met statische electriciteit te maken hebben. Het kwwam de helpdesk bekend voor en ben prima geholpen.

Ik zou zeggen bel gewoon de helpdesk eens.
Pagina: 1