Toon posts:

Asymmetrische moderaties.........

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou eens geen verhaaltje over trollen, maar ik kan de lezer aanraden zich mentaal en fysiek enigszins voor te bereiden. Het gaat om het draadje over wanadoo, er staan wat verhaaltjes in die op zijn zachtst gezegd niet helemaal kloppen. De eerste die in dat opzicht opvalt is deze:
Goeie actie van Wanadoo, op deze manier zullen mensen die nog steeds twijfelen tussen 56k en ADSL sneller voor deze laatste kiezen. 14,95 is natuurlijk geen geld voor een ADSL abbonnement en in de meeste gevallen een stuk goedkoper dan 56k. Ik denk dat meerdere providers het voorbeeld van Wanadoo volgen om op deze manier klanten binnen te krijgen.

@dirkmeistah:€ 20 voor een SDSL (256/256) lijn, lekker cheap

ADSL en SDSL zijn verschillende technieken, voor zover ik weet wordt SDSL niet gebruikt in Nederland.

@prutser:SDSL wordt wel degelijk gebruikt hoor! Het voornaamste verschil is wel dat SDSL gebruik maakt van het volledige kabelspectrum, oftewel, je hebt geen telefonie op dezelfde lijn. Daarnaast wil 256/256 niet automatisch zeggen dat het SDSL moet zijn, ADSL (met voice optie dus) kent ook symmetrische snelheden! SDSL daarentegen is wel altijd symmetrisch, dus up- en downspeed altijd hetzelfde!

Dus zijn het 2 verschillende technieken, beide gebruiken andere coderingstechnieken en hebben andere eigenschappen. SDSL zal hoogstens in enkele zakelijke omgevingen gebruikt worden (dus niet particulier zoals het abbo wat hier door wanadoo wordt aangeboden)

Symmetric bandwidth
2B1Q line encoding
Co-existence with T1, ISDN, HDSL, IDSL
Low Power requirements - 1W/line
Static Rate Adaptation - sensible Dynamic Rate Adaptation
T1/FT1 competing at a higher price for business
ISDN to T1 speeds

Asymmetric bandwidth
DMT, CAP line encoding
Spectral Compatibility Issues
High Power requirements - 4-8W/line
Little upgrade path choice for upgrade
Cable modems competing at lower price for residents
Up to 8M downstream, 2M upstream
[Reactie gewijzigd door Xsitis]
De eerste alinea kan ermee door, dan komt dat zinnetje tussendoor, over SDSL dat €20,- kost. Blijkbaar weet hij het onderscheid echt niet, maar hij produceert hier even de grootst mogelijke onzin als waarheid. De opmerking dat SDSL niet in Nederland zou worden gebruikt doet wat mij betreft de deur al enigszins dicht. Daarna een volkomen open deur intrappen naar aanleiding van een ramemelende quote van een ander en het neerzetten van twee tabelletjes waarvan ik mij afvraag of hij zelf wel snapt waar het over gaat is goed voor ............ Score: 3 (Interessant) Naar mijn mening hoort dit op 0:onwetend, helaas, die tag bestaat niet, goed, 0:overbodig dan.

De reactie er op rammelt ook, zij het dat die niet stampvol met onzin staat. Discutabel is het volgende:
SDSL wordt wel degelijk gebruikt hoor! Het voornaamste verschil is wel dat SDSL gebruik maakt van het volledige kabelspectrum, oftewel, je hebt geen telefonie op dezelfde lijn.
Laat nou één van de eigenschappen van SDSL en ADSL zijn dat data en telecom door hetzelfde dradenpaar lopen.......
Het zal duidelijk zijn dat voor particulier gebruik SDSL niet voor de hand ligt, tenzij je op een dermate grote afstand van de centrale zit, dat SDSL de enig overblijvende optie is.
Laat nou die afstand voor beide varianten aan een maximum van 5 kilometer zijn gebonden, en SDSL gewoon een stuk duurder zijn dan ADSL........
Het zal duidelijk zijn dat voor particulier gebruik SDSL niet voor de hand ligt, tenzij je op een dermate grote afstand van de centrale zit, dat SDSL de enig overblijvende optie is.
goed voor .......... Score: 3 (Informatief)
Ik vind dat een posting met zulke basale fouten niet op 3 hoort, eerder op 0 of 1. Ik neig hier naar 1, omdat er toch ook zinnige dingen in staan.

Deze twee waren nog niet al te schokkend. De volgende twee wel. Niet geschikt voor mensen met een zwak hart. Zoek een stabiele positie achter je bureau, houd jezelf met één hand vast aan de rand van je bureau of een ander robuust voorwerp, en klik voorzichtig
Schrik niet, er staan de meest baarlijke nonsens die ik ooit ben tegengekomen. Het probleem is dan ook nog eens dat meneer deze baarlijke nonsens brengt als de grote deskundige door technische kreten gebruiken die er hoegenaamd geen hol mee te maken hebben. De reactie is nog niet gemodereerd, maar kan volgens mij linea recta naar 0. Wat ik nog het meest storend er aan vind is dat het een reactie is op deze reactie, waarin gecorrigeerd wordt wat in het volgende gevalletje fout staat.

De volgende (klik weer voorzichtig) staat al op 0:overbodig, maar ik wou hem de gemeenschap niet onthouden. Kaarsrechte onzin staat daar.

Verder nog een flink overgewaardeerde, ik vind zo'n mededeling eigenlijk nooit meer dan 2 waard, meestal trouwens 1.

Niet onderbouwd frustverhaal op 2?

Er staan vast wel nog meer reacties in die draad niet goed maar dit vond ik de opvallendste. Hoe zit het trouwens met reacties waar gewoon feitelijk zeer grove fouten staan? En dan doel ik op de eerste twee gevalletjes, en ook op 3 en 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik vind dat als jij, als beter geinformeerde lezer dan de poster, dan het beste kan posten in een reactie, na de poster een -1 overgewaardeerd te hebben gegeven. De mensen die er niets vanaf weten, denken immers dat ze goed geinformeerd worden. Dat kun jij als 'expert' voorkomen door de reactie te ontkrachten, en dat lijkt me dan ook het slimste om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

G33rt schreef op 03 februari 2004 @ 23:17:
Ik vind dat als jij, als beter geinformeerde lezer dan de poster, dan het beste kan posten in een reactie, na de poster een -1 overgewaardeerd te hebben gegeven. De mensen die er niets vanaf weten, denken immers dat ze goed geinformeerd worden. Dat kun jij als 'expert' voorkomen door de reactie te ontkrachten, en dat lijkt me dan ook het slimste om te doen :)
eigenlijk vindt ik dit een niet correcte actie; iemand anders omlaag modden om vervolgens je eigen reactie erdoor te drukken omdat die wel goed zou zijn :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het eerste wat me opvalt aan de draad is
Het pakket wordt de eerste drie maanden aangeboden voor nog geen vijftien euro per maand en is hiermee een van de goedkoopste abonnementen
...uit het artikel. Als je je zo laat inpakken door reclamekreten (24 euro korting, nounou, da's net-an 1 maand gratis) geef je bepaald niet het goede voorbeeld. Verder ga ik G33rt niet tegenspreken, die komt mij veel te nuchter uit de hoek.

En je eigen reactie modereren kan gelukkig niet, Spider.007, dus geen zorg. Als we allemaal vinden dat kareldestoute uit z'n nek kletst komen zijn reacties, eventueel nadat jij hier een draadje over bent begonnen, vanzelf op -1 ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Rataplan schreef op 03 februari 2004 @ 23:24:
Het eerste wat me opvalt aan de draad is
[...]
...uit het artikel. Als je je zo laat inpakken door reclamekreten (24 euro korting, nounou, da's net-an 1 maand gratis) geef je bepaald niet het goede voorbeeld. Verder ga ik G33rt niet tegenspreken, die komt mij veel te nuchter uit de hoek.

En je eigen reactie modereren kan gelukkig niet, Spider.007, dus geen zorg. Als we allemaal vinden dat kareldestoute uit z'n nek kletst komen zijn reacties, eventueel nadat jij hier een draadje over bent begonnen, vanzelf op -1 ;)
Ik weet dat je je eigen reactie niet kan modereren ;) Maar toch vindt ik het dubieus om reacties omlaag te gooien en vervolgens je eigen reactie ertussendoor te gooien. Deze wordt dan met een hogere waardering geplaatst....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 23:13:
[...]

De eerste alinea kan ermee door, dan komt dat zinnetje tussendoor, over SDSL dat €20,- kost. Blijkbaar weet hij het onderscheid echt niet, maar hij produceert hier even de grootst mogelijke onzin als waarheid.
Het moderatiesysteem is NIET bedoeld om reacties op potentie en waarheid te raten. Dit verhaal komt geloofwaardig genoeg over om +3 en +4 te pakken. Indien jij het een 0 of lager vind, dan post je een reply waarin je zelf uit te doeken doet waarom of niet. Die reactie zelf zal je via overtuigingskracht op de FP moeten onderuithalen en niet via TMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Deze door de topicstarter aangedragen reactie heb ik van 4 naar 2 gePM-ed.

/edit verder vind ik de discussie op 3 wel prima. Het gaat mij niet om de onomstoten waarheid er met moderaties uit te filteren.

Wat betreft de frust op twee, ik zie een niet positieve gebruikerservaring. Niet echt onderbouwd, maar wat valt er aan individuele ervaring te onderbouwen. Meestal zie ik ervaringen ergens in de range [0,2]. Ik laat deze daarom ook op 2 staan. Niet mijn eigen waardekeuze, maar ook geen PM voer IMO.

[ Voor 59% gewijzigd door KeX op 04-02-2004 10:42 ]

Pagina: 1