Garantie Fujitsu Siemens PC

Pagina: 1
Acties:

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik heb vorig jaar september een Fujitsu Siemens PC bij de Mediamarkt gekocht.
Nu is mijn videokaart een beetje brak aan het worden.
Mijn videokaart is een Sapphire Ati Radeon 9600 Atlantis Vivo 256 MB DDR. (Nooit overclocked geweest)
De tv-out werkt niet meer, en ook doet mijn tft-scherm het niet tijdens het opstarten, pas bij het windows welkomsscherm krijg ik beeld (Op andere pc's doet mijn TFT het wel gewoon goed, de resolutie en refreshrate staan gewoon goed. Met een CRT heb ik dit probleem niet.)
Dit probleem heb ik vanaf het moment dat ik mijn TFT scherm heb. Tussendoor heeft ie het wel gewoon gedaan tijdens het opstarten (een weekje ofzo, nix veranders aan resolutie ofzo). Daarna is ie gewoon weer gestopt. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd (Originele Ati Drivers en ook de Omega Drivers)
Aangezien me PC nog geen jaar oud is heb ik dus nog garantie.
Loopt deze garantie via de Mediamarkt of via Fujitsu Siemens? Als het gerepareerd gaat worden, ben ik dan me hele PC kwijt? (Een vriend van mij had laatst een probleem met zijn DVD speler in zijn kant-en-klare systeem, en die was toen 2 weken zijn -gehele- pc kwijt, alleen maar voor het vervangen van een DVD speler 8)7)
Ik weet dat het probleem bij mijn videokaart ligt, dus in principe zou ik die eruit kunnen halen en naar de garantie sturen.
Of reparen ze bij de mediamarkt ook PC's? Dan is het een kwestie van mijn PC meenemen naar de mediamarkt, ff testen, en videokaart vervangen :Y) !
Ik hoop dat iemand me meer kan vetellen over de service van de Mediamarkt/Fujitsu Siemens.
(Ik zal morgen anders ff de Mediamarkt bellen)

Verwijderd

Gewoon met dat ding naar de Mediamarkt gaan, en ze fixen wel wat. Als een PC nog op voorraad is (wat dus niet het geval is), gaat jouw HD in een nieuwe PC en krijg je het zo mee. Zeker als je duidelijk en goed onderbouwd uitlegt wat er aan de hand is en waaraan jij denkt dat het ligt, komt alles goed. Je krijgt bij de Mediamarkt sowieso 2 jaar carry in garantie.

• Superhuuper
Ok, bedankt :)
Ik zal ze eerst wel ff bellen voordat ik langs ga, want als dit nou niet het geval is, ben ik voor nietst met mijn pc naar de Mediamarkt gekomen, en de MediaMarkt zit bij mij nou niet bepaald om de hoek:+

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het probleem is dat het een Fujitsu siemens PC is.. Ik heb een half jaar stage gelopen op de reparatie afdeling van Siemens PC's en daar werden alleen maar complete systemen aangenomen. Alleen een videokaart??? no-way... werdt gewoon weer teruggestuurt. Verder is het zo dat de systemen zijn verzegelt door siemens dus mediamarkt mag er ook niks aan doen.. doen ze dit wel dan zou de garantie die ze bij siemens kunnen klamen niet door gaan... Denk dus dat je je pc kwijt ben voor een paar weken :(

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Superhuuper
Ik heb die verzegeling dus wel al verbroken :(
Er zat geen Floppydrive in toen ik de pc kocht, en volgens de Mediamakt mocht ik dat er gewoon inzetten. Een losse Firewirekaart had ik ook nog nodig, en ook die kon ik er (volgens de verkoper) zonder problemen inzetten |:( !
Ik zal de Mediamarkt wel ff bellen hoe het nou precies zit, maar daar heb ik momenteel ff geen tijd/zin in :( ! (Zit midden in een verhuizing 8)7 )

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Verzegelingen zijn jouw goed recht om te verbreken.
Mochten ze daar serieus moeilijk over gaan doen dan moet maar eens worden overwogen om de GoT-KnokPloeg maar weer bijeen te roepen.
Het bijplaatsen van hardware is namelijk een normale activiteit met een pc en kan daarom geen invloed hebben op de garantie termijn oid.

Wel ben ik bang dat ze het hele systeem een tijdje innemen, dat is het nadeel van het kopen bij een keten als mediamarkt. Bij je 'locale' computershop zijn ze daar meestal wel wat handiger in.

Verwijderd

Systeem moet je bij Fujitsu siemens zelf aanmelden zodat die hem laten opsturen. Garantie zegel is geen probleem, hardware plaatsen mag altijd. Media markt repareert zelf ook wel is wat maar dat duurt meestal langer dan als je het bij fujitsi laat doen.

En ja het hele systeem ben je dan 10werkdagen kwijt :)
Pagina: 1