Toon posts:

geforce mx en 19 inch monitor vraag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voldoet een geforce MX voor een 19 inch iiyama monitor of moet ik een geforce 2 ddr gebruiken voor de hoge resoluties?

Verwijderd

Als je de beeldkwaliteit hoog in het vaandel hebt staan en niet de absolute top in 3d performance wil hebben kun je je heil beter in een totaal andere kaart zoeken. Radeon bijvoorbeeld, of zelfs G400 (maar dan koop je wel een heel oude kaart, kan het je nauwelijks aanraden).

Voor de GeForce 2 MX zijn image-quality tweaks beschikbaar, waarbij je je kaart omsoldeert en daarmee een zichtbaar betere beeldkwaliteit krijgt. Zet je toch te denken: volkomen belachelijk dat een videokaart dat nodig heeft, zeker als het een kaart van de marktleider is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok de Readon geeft in hogere resoluties dus een beter en scherper beeld zowel in 2d als in 3d. Het probleem is dat de Readon retail best duur is. Een geforce 2 ddr (ook snel in hoge resoluties) is volgens mij goedkoper te krijgen. Ik vind het wel jammer dat alleen de mx kaarten twin view ondersteunen. Ik heb nu een gainward mx twin view, maar ik kan deze nog ruilen voor geforce 2 ddr omdat ik een iiyama 19 inch krijg. Moet ik dus ruilen ja of nee?

Verwijderd

Daar zal iemand anders antwoord op moeten geven, ik heb geen eerstehands ervaring met de GF2 MX. Misschien zijn ze in de winkel wel bereid om je je gloednieuwe monitor even aan een MX'je te laten hangen, kun je meteen kijken of het aan je eisen voldoet. Waarschijnlijk valt het best mee met die onscherpte, zeker als je niet over de 1280x gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij een 19 inch monitor wel belangrijk dat je ook in hoge resoluties fatsoenlijke frames per seconde kan halen met de videokaart. Ik twijfel of de geforce 2 mx dit aankan. Wellicht dat ik toch voor de geforce 2 ddr ga, die ook in spelletjes hogerefps kan halen in hoge resoluties.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
ik heb hier beide...
een geforce2 MX (asus7100T) en een Belinea 19"
gaat perfect samen...
wat je draaien???
>2048????
ik heb hier vaan 1280 en 1600 aan staan, beide gaan goed..
al is een Ilyiama fijner natuurlijk........

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Die fps moet volgens mij ook kunnen, maar dan in 16 bit dacht ik...
speel zelf die spellen niet... Dus dat weet ik niet..
Op 32 bit kleuren trekt de (geknepen) geheugenbus van de MX het niet dacht ik....

als je toch twijfelt een Geforce 2 DDR is ook leuk :)
Zou geen Geforce 1 nemen...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt. Ik denk dat het toch een Readon of een geforce 2 DDR (hercules) wordt.

Verwijderd

Het hangt er van af welk merk Geforce2 MX je koopt. Asus is wel redelijk, maar Hercules en Elsa leveren een scherper beeld.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
* Speedy is zeer tevreden met een GeForce 2 GTS @ IIyama 19" (GeForce 2 DDR :?)

Als je niet hoger gaat gamen als 1024x768 en je wil liever geen geld uitgeven dan is een GeForce 2 MX prima, ga je hoger gamen of heb je toch geld over dat je ook in low res wat extra fps (die wel vet duur zijn dan) wilt dan is een GeForce 2 GTS een fijne partner, wil je echt lekker een allround kaart dan een ATI Radeon.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Met een 19 inch iiyama ga ik waarschijnlijk echt wel in hogere resoluties gamen. De resolutie die je op een 19 inch draait is toch 1280 x .... Quake 3 is 32 bit is toch wel erg mooi. Ik denk dat het toch een geforce 2 ddr wordt, ondanks dat ik twijfel. momenteel heb ik een geforce 1 ddr in mijn pc ziten.

• Speedy
Tsja, als je dat 600 piek waard is om 1 resolutie hoger nog te kunnen spelen? Ik vind boven de 1024x768x32 in Quake III al dat het niet fijn meer speelt. Wat voor CPU heb je erachter hangen trouwens?

ps, een MX is trager als jouw DDR, niet doen dus!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's. Ik zit het meest achter mijn intel 500@750, met asus cusl2 en 256 mb ram. In deze pc zit mijn asus v6800.

Mijn andere pc heeft een duron 600@800 met a7v en 128 mb ram met riva tnt 16 mb.

Verwijderd

Hoe krijg je die 500@750?

Ik krijg de mijne max op 620!

Verwijderd

Ik heb een hercules met tvout en zie eigenlijk geen verschil met een voodoo banshee die ik eerst had. 800x600 17 inch nokia 447w

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het veel geluk is om de coppermine 500 op 750 mhz te krijgen. De 256 mb ram hyundai loopt bij mij goed op 150 mhz.
Ik heb besloten om naast de iiyama 19 inch A902MT gewoon mijn geforce 1 ddr te houden. Ik wacht wel op nieuwe generatie geforce.

• Speedy
Verstandig!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reply's.

Over en sluiten maar!!!
Pagina: 1