Hercules Radeon 9800pro met koelproblemen

Pagina: 1
Acties:

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 11:27
Hallo, ik heb zaterdag een nieuwe Hercules 9800XT gehaald.

Bij het draaien van 3dmark03 of aquamark loopt ie constant vast.Heb toen enkele utilities geinstalleerd waarmee je de temp kan monitoren, en een oc utility dat op de Hercules cd rom staat.

Ik heb dat oc tooltje gedraaid(zonder oc overigens) en tegelijk de temperatuur in de gaten gehouden.Die liep, voordat het beeld weer bevroor, op tot 71 graden!

Heb wat gezocht op google en zag dat de temp niet hoger mag komen dan 55 graden.

Hoe kan dit, bij een splinternieuwe kaart?Heb de kast ook open gehad terwijl de pc draaide maar maakt nik suit.Heb een Lian Li pc60 met 4 casefans die allemaal volaan openstaan.

De kast is van binnen absoluut niet warm, want mn overklokte Barton 2500@3200 wordt maar 50 graden en mobo 26.

Overigens had ik hiervoor een Leadtek gf4 Ti4600 en die had ook enorm vaak last van een bevroren scherm.Bij die kaart kon ik echter de temperatuur niet meten, maar misschien dat het daar ook wel aan lag.

Heb een epox 8K3a+NForce2 Ultra plank met 768 mb pc 2700.

2x20 Gb wd 220BB en draai windows Xp prof nl, gisteren schoon geinstalleerd.

Verder alle updates enzo.

Voeding is een 350 Watt enermax.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verder alle updates enzo.
Ook het laatste BIOS voor je mobo? Lijkt wel of er iets niet in de haak is met je Vagp ofzo, als je nu al met de 2e kaart vastlopers hebt.

• EvoII
Jep heb het laatst bios van mn mobo ook.

Ga het voor alle zekerheid nog ff checken, maar dit bios is in elk geval van oktober 2003.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Sinds ik dus de laatste catalist drivers geinstalleerd hebt kon ik de temp en core speed aflezen.Ik schrok me wezeloos toen ik die temps zag 68 tot 71 graden ,ik dacht dit kan toch niet goed zijn,Ben aan het gamen geslagen en eigenlijk heb ik nergens last van.Toch vindt ik het nog bijzonder hoog die temps ,en om nou een andere koeler op die Hercules kaart te monteren lijkt mij echter onmogelijk.

ik zit zelf te denken dat het met AGP 4x te maken heeft,mijn mobo MSI heeft maar AGP 4x .

Verwijderd

even de agp voltage controleren, als dit niet het probleem is kijken of de core en geheugen wel goed contact maken met de heatsink, als dit niet werkt en de kaart z'n heatsink voelt niet warm/heet aan dan is je tempsensor niet accuraat of kaduuk.

• EvoII
Ik heb wel 8x Agp.

Heb de kaart net omgerolen, waar ze niet moeilijk over deden.Dus nu is het afwachten.

Heb dus ook de nieuwste catalyst drivers, en zag net dat de temp al 62 graden was, dus zonder 3d gebruik.Hij liep net ook al een keer vast.

Ga nu ff 3dmark proberen te draaien.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Hoe kan dat nou? Heeft een 9800PRO dan een temperatuur sensor? :?

@Markiedeweert: Omgeruild, niet omgerolen :X

Koekie?

Verwijderd

khed er ook 1 en hier geen problemen met de koeling en ook hoe lees je nu je temp af van een pro? zorg ook voor een goeie airflow in je kast

• EvoII
Airflow is goed in mn case.

heb n lianlia met een amd 2500+@3200= cpu die niet warmer wordt dan 50 graden.

Het topic heeft n verkeerde titel idd, want het gaat dus om een XT.
Wilde het veranderen, die topictitel maar dat gaat blijkbaar niet.

Misschien dat er een mod zo vriendelijk wil zijn :)

Ik kan dus wel de temp uitlezen van mn hercules.

Ik sta voor n groot raadsel iig.

Heb nu dus mijn 2e kaart, welke hetzelfde probleem heeft als de eerste.

Ligt dus niet aan de videokaart.waar kan het dan aan liggen?

Brakke voeding, drivers, mobo?

Voeding is een enermax 350 watt.

Cpu temp is oke, mobo temp is oke.

Rara..

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
Weet je zeker dat het niet aan je OC van de cpu ligt? Het is vreemd dat je het had met je Ti4600 en nu met 2x met een 9800XT. Temperatuur zegt ook niet alles overigens...

iRacing Profiel

Verwijderd

heb jeje agp freq wel gelocked? niet dat je vga kaart ineens op 70mhz draait :)

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb is gevoeld aan de metalen plaat die dus de achter kant van de kaart bedekt
die wordt dus echt goed warm.Wat ik zou kunnen doen is de kaart die in het eerste pci slot in een ander pci slot zetten zodat er meer ruimte om de vga wordt gemaakt,en een case fan plaatsen die naarbuiten blaast.Maar nogmaals ik heb verders geen problemen in games (Vietcong,CoD,Delta force BHD,en Unreal 2)

Vraag mij af welke temps andere gebruikers met een 3D Prophet 9800 XT classic hebben,met natuurlijk de Catalist drivers 4.1

• EvoII
Heb mijn kaart afgelopen avond in een andere pc gehad en daar had ie dezelfde temps dan bij mij.

Blijkbaar hoort het zo, maar ik neem voor alle zekerheid toch is contact op met Hercules.

Op een ander forum zit iemand met een asus 9800 XT en die wordt niet warmer dan 55 graden.

Of de software waarmee je de temp uitleest is brak misschien.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 16:16

wvdburgt

MacOS all the way baby!

als je voelt heb je dan pijn? je pijn grens is namelijk rond de 60 graden.
wist je trouwens dat als je je moederbord overclocked eook meteen de videokaart lichtelijk overclocked.
heb je de tempraturen ook als je je pc @ stock hebt lope?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

misschien rare vraag maar draait je koelertje wel op je kaart?
ik hoor her en der dat ie er soms ermee kappen

• EvoII
Jaja de koeler draait ook.Temps zijn blijkbaar normaal voor een Hercules kaart.

Hij draait nu goed.

Heb enkele keren 3 d mark 03 gedraaid met de settings van het geheugen op 398 en de gpu op 375.

Cpu op 3200+ en had toen 6700+ punten, dus dat is vrij normaal denk ik.

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
EvoII schreef op 06 februari 2004 @ 13:58:
Jaja de koeler draait ook.Temps zijn blijkbaar normaal voor een Hercules kaart.

Hij draait nu goed.

Heb enkele keren 3 d mark 03 gedraaid met de settings van het geheugen op 398 en de gpu op 375.

Cpu op 3200+ en had toen 6700+ punten, dus dat is vrij normaal denk ik.
Geheugen op 398 en gpu op 375. Klopt dat ? Of is het niet omgekeerd?
In iig de results zijn toch behoorlijk hoor. Alleen de temp. van 71 vindt ik toch een beetje veel. Maar ja, als het stabiel is, oke. Succes ;)
Pagina: 1