Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

suizen van fans tegengaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Recom Stealth Black case met 5 8CM fans, ben erg tevreden met de airflow maar niet met het geproduceerde geluid.
de fans zitten verscholen achter een plaat met daarin een heleboel vierkante gaten,
zo is de structuur ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|||||||||||||||||||||||
|||  |||  |||  |||  |||
|||||||||||||||||||||||
|||  |||  |||  |||  |||
|||||||||||||||||||||||
|||  |||  |||  |||  |||
|||||||||||||||||||||||
|||  |||  |||  |||  |||
|||||||||||||||||||||||

nou lijkt het me dat als ik alle gaatjes verbind en er zo 1 groot gat van maak met een standaard fanguard ervoor, het geluidsniveau een stuk lager wordt (correct me if I'm wrong plz)

aan de vookant vind ik dit echter geen gezicht dus daar moet ik iets op verzinnen. het hele frontpaneel kan losgemaakt worden dmv thumbscrews dus ik dacht aan een total remake van dit paneel met een fan-rooster dat niet zo veel luchtwervelingen veroorzaakt.
de frontplaten van Lian Li PC-65 cases zijn erg mooi en ik denk dat zoiets niet zou misstaak op mijn case, maar ik vroeg mij af of de ronde gaatjes ook zoveel wervelingen veroorzaken... dus Lian Li PC-65 bezitters, wat zijn jullie ervaringen met de geluidsproductie van de fanbescherming voor de twee front intake fans?

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Er zijn meerdere oplossingen voor...

Zelf heb ik mijn fans allemaal op 7 Volt draaien in mijn lian-li pc 65 en die hoor ik gewoon bijna niet. Airflow is meer dan voldoende ondanks het lage toerental.

Eventueel de gaten groter maken moet ook goed werken doordat je minder weerstand krijgt.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

gewoon eruit halen,
net zoals hier :P

net gedaan bij een vriend van me :P

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.76/rebels/uploadz/moddingisart.jpg

:P

daarna zo'n fanguard erop :)

Verwijderd

Topicstarter
Henneo schreef op 03 februari 2004 @ 23:17:
Er zijn meerdere oplossingen voor...

Zelf heb ik mijn fans allemaal op 7 Volt draaien in mijn lian-li pc 65 en die hoor ik gewoon bijna niet. Airflow is meer dan voldoende ondanks het lage toerental.

Eventueel de gaten groter maken moet ook goed werken doordat je minder weerstand krijgt.
ik heb idd al een baybus voor 12v/off/7v in elkaar geknutseld maar weet niet in hoeverre dat minder suist. maakte het erg veel herrie voordat jij je fans op 7v zette? of viel het mee?
Rebels schreef op 03 februari 2004 @ 23:43:
gewoon eruit halen,
net zoals hier :P

net gedaan bij een vriend van me :P

[afbeelding]

:P

daarna zo'n fanguard erop :)
jah maar dat is aan de achterkant =) daar was ik idd van plan om ze gewoon weg te zagen en zon standaard model fanguard erop te doen. het gaat vooral om de voorkant die in het zicht is, ik wil heen cosemtische fanguerds met figuurtjes/logo's/symbolen erop maar gewoon die standaard ronde buisjes, die maken het minste geluid. het nadeel is dat die niet zo heel mooi zijn om voorop je case te hebben zitten ;)

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 10:34:
jah maar dat is aan de achterkant =) daar was ik idd van plan om ze gewoon weg te zagen en zon standaard model fanguard erop te doen. het gaat vooral om de voorkant die in het zicht is, ik wil heen cosemtische fanguerds met figuurtjes/logo's/symbolen erop maar gewoon die standaard ronde buisjes, die maken het minste geluid. het nadeel is dat die niet zo heel mooi zijn om voorop je case te hebben zitten ;)
Ik vind die standaard fanguards juist het mooist van allemaal. :9~ Ik moet niets anders hebben. (maar smaken verschillen dan ook weer)

Verwijderd

Topicstarter
idd smaken verschillen, ik vind zelf de oplossing met ronde gaatjes in het frontpaneel t mooiste ;) het standaard model fanguard kan erg strak staan maar aan de vorokant van de case vind ik dat niet echt mooi =)
Pagina: 1