Ik heb nu net naast xp fedora geïnstalleerd alleen de installatie van mijn speedtouch 330 usb modem wil niet lukken. Ik heb gezoch op google en dit gevonden Tutorial install speedtouch 330. Maar na dit allemaal begrijp ik er niks van. Ik snap die commando's zoals cd /tmp/ enz. niet. Ik heb het gevoel dat ik dat op de verkeerde plaats invul maar waar dan wel? (ik vul het trouwens gewoon in zo'n balk in als je gewoon op de harde schijf bladerd). Als ik ze invul dat krijg ik meldingen als bestand niet gevonden of commando niet juist
Druk eens op Ctrl+Alt+F1 en ziedaar, de schone CLI (Command Line Interface). Om weer in de Grafische Interface te komen, moet je Ctrl+F7 indrukken. En overigens, ook in Windows type je toch niet je commando's in Internet Explorer hoop ik
.
Verder is dit toch nogal een basic vraag.
Verder is dit toch nogal een basic vraag.
offtopic:
Wil je trouwens ook je ondertitel (http://www.computer-hulp.net) verplaatsen naar je signature, dit is nogal lay-out verneukend.
Wil je trouwens ook je ondertitel (http://www.computer-hulp.net) verplaatsen naar je signature, dit is nogal lay-out verneukend.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik heb nu de hele tutorial uitgevoerd maar het wil niet werken. Ik heb eerst pppd geïnstalleerd (versie 2.4.1) daarna doe ik precies wat er in de tutorial staat maar het wil niet baten. Als ik start-adsl doe dan beginnen de lampjes op de modem te knipperen USB wordt gewoon groen maar ADSL wordt oranje en dan geeft hij ONBEKEND APPARAAT en dan doet hij het dus niet. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
Hmm dit topic ga ik in de gaten houden. Ik heb zelf ook een Speedtouch 330 USB en ik heb gister Fedora Core 2 Test 1 gedownload. Om eens te proberen.
Ik heb vroeger Mandrake 9.1 gedraait en hieronder werkte het modem na enig gepruts wel. Ik weet nog dat ik een Alcatel MicroCode nodig had. Mandrake had me dat toen keurig verteld en gezegd waar ik hem kon vinden en waar ik hem neer moest zetten. Dus ik ben toen naar Windows gegaan, die microcode gedownload en toen weer naar Mandrake en met mandrake in de juiste map geplaatst. En hoppa hij werkte
Sorry tis lekker vaag maar tis al een tijd terug
Ik moet binnenkort ook m'n modem aan de praat krijgen in Fedora
Ik heb vroeger Mandrake 9.1 gedraait en hieronder werkte het modem na enig gepruts wel. Ik weet nog dat ik een Alcatel MicroCode nodig had. Mandrake had me dat toen keurig verteld en gezegd waar ik hem kon vinden en waar ik hem neer moest zetten. Dus ik ben toen naar Windows gegaan, die microcode gedownload en toen weer naar Mandrake en met mandrake in de juiste map geplaatst. En hoppa hij werkte
Sorry tis lekker vaag maar tis al een tijd terug
Ik moet binnenkort ook m'n modem aan de praat krijgen in Fedora
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dan is het tijd je eerst wat meer te verdiepen in de werking van de commandline (meestal bash) op linux, die commando's vallen wel onder basiskennis volgens mij, basiskennis waarvan we verwachten dat het aanwezig is voordat je hier een topic start, daarom doe ik deze nu dicht. Voor zover ik kan zien legt de howto vrij duidelijk uit wat precies de bedoeling is.BonzO schreef op 03 februari 2004 @ 21:58:
Ik snap die commando's zoals cd /tmp/ enz. niet.
Dit topic is gesloten.
![]()