Toon posts:

[adsl][tiscali]Fout ip van modem

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen,

heb sins kort internet van tiscali. Heb alles geinstalleerd en er wordt geprobeerd een connectie te maken (van rood naar geel). Heel soms wordt het driehoekje groen, maar na 2/3 seconden wordt de verbinding weer verbroken. Nou ben ik met behulp van de meegeleverde cd tot de conclusie gekomen dat de modem een fout ip doorgeeft. Een ip van 169.254.x.x de cd zegt dat ik contact moet opnemen met Tiscali(gedaan uiteraard maar die geven niet thuis).

Weet iemand wat dit probleem inhoud of heeft iemand er mee te maken gehad?

en zo ja, hoe heb je dat opgelost?

met vriendelijke groet,

Denny Brandsen

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Even wat maar informatie ajb. :)

- Welk pakket? (Tiscali / KPN netwerk?)
- Wat voor modem? (USB? Ethernet? Router?)
- Heb je een firewall?
- Welke windows versie heb je? (ivm ip release / renew)

offtopic:
Groeten hoeft niet. We zijn toch allemaal vriendjes met elkaar hier. ;)

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je een 169.254.x.x IP adres krijgt wil dat zeggen dat je netwerkkaart niet via DHCP een ip adres van het modem krijgt. Verder weet ik het ook niet...

Verwijderd

Heb je het modem al geprobeerd te resseten? Misschien dat de Dhcp server van
de modem niet aanstaat om een vage reden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst; het gaat om het het tiscali start pakket met een sagem usb modem.

ik heb geen firewall en gebruik win98 se.

Die modem resette zou een goeie zijn ff zoeken hoe ik dat moet doen... ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02

Arno

PF5A

In dat software ding in je systray zit een reset functie :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
ah, nee die heb ik geprobeert maar dat is het niet.

thnx voor de antwoorden tot nu toe

• r0b

r0b

Tiscali Start .. via het Tiscali netwerk dus. :)

Ga eens naar Start -> Uitvoeren -> winipcfg
Kies daar dan je USB adapter in plaats van de PPP adapter (indien die er staat), en kies even voor alle vrijgeven / alle verniewen.

Kijk even wat hij dan geeft; een error of een geldig IP adres. :)

Verwijderd

Topicstarter
yes dat heb ik ook al gedaan. Wanneer ik dan op vernieuwen druk loopt ie vast!

toen stond er op de cd-rom van Tis. dat ik maar de helpdesk moest bellen...

• r0b

r0b

Dan loopt de pc vast :?

Mjah, je zou even 'communicatie' opnieuw kunnen installeren. (Configuratiescherm -> Software -> Windows setup -> Communicatie, vinkje uit. -> Rebooten -> Vinkje weer aan.
En het modem ook even opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok dat ga ik zeker proberen

wie niet waagt wie nie wint

thnx voor je antwoord

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die nog meer ervaring heeft met dit probleem?

pls help

• r0b

r0b

Heeft niet geholpen dus?

Bel Tiscali eens en vraag of ze je al een IP toegewezen hebben. (Moeten ze zo na kunnen kijken)

Verwijderd

169.254.x.x zijn in ieder geval ip's die een op DHCP ingesteld netwerkkaart aanneemt wanneer er geen contact met een DHCP-server kan worden gelegd/de DHCP-server geen adres toewijst...

Dus zie ook de eerdere opmerkingen over of je modem wel correct DHCP doet (goed ingesteld?) of kan doen (bijv. in verband met firewall).

Verwijderd

Topicstarter
nou exor, ik weet t nog niet, ga zo naar dat huis toe:)

ik moet er ook nog bij vertellen dat hij het de eerste 2 weken wel heeft gedaan...

maar het blijft natuurlijk raar dat ie wel probeert te connecten en dan 2 secs verbinding heeft.. ik ga het nu proberen, vanavond laat ik het resultaat wel weten!

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op 04 februari 2004 @ 00:09:
Ga eens naar Start -> Uitvoeren -> winipcfg
Kies daar dan je USB adapter in plaats van de PPP adapter (indien die er staat), en kies even voor alle vrijgeven / alle verniewen.

Kijk even wat hij dan geeft; een error of een geldig IP adres. :)
ok dit heb ik gedaan, dan duurt het heel lang en zegt ie "error, kan de dhcp server niet bereiken". Heb ook communicatie opnieuw geinstalled...

iemand een idee

Verwijderd

...dat zeg ik toch. Onbereikbare DHCP-server. :+

Verwijderd

Topicstarter
en wat kan ik daar aan doen :P

Verwijderd

Nou checken hoe dat kan :D

Dus eerst checken of je modem goed staat ingesteld (DHCP aan etc.). Dan of je netwerkkaart de modem kan bereiken. Doe dat eens door hem zelf een statisch IP-adres in te stellen en dan de modem te pingen. Ik denk dat dat niet zal lukken. Als het wel lukt, dan geeft de modem hoewel hij bereikt wordt geen adres af en is er toch iets mis met de instellingen of er is geen adres meer over...

Als je de modem niet kunt bereiken moet je uitzoeken hoe dat komt: fysieke problemen (kabels etc...) of software (firewalls... etc.).

En nog iets dat je eraan kunt gaan doen... zelfstandig nadenken... ;)

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:03
Even misschien een hele stomme. Maar in het apparaatbeheer van de computer staat die wel goed geinstalleerd. Niet met een uitroepteken. Kijk even voor nieuwe stuurprogramma's voor je sagem modem. Knipperen der voor de rest nog lampjes op je modem of branden ze gewoon volledig.

Succes Pittemans

Verwijderd

Topicstarter
1. hij staat goed in me apparaat beheer

2. het adsl lampje knippert(hij probeert verbinding te maken), de andere brand gewoon

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:03
Zijn alle kabels dan wel goed aangesloten. Ook bij je lijnsplitter misschien dat daar iets niet goed mee is.

Verwijderd

Topicstarter
yes alle kabels moeten goed liggen, want ik heb 2 weken internet gehad en toen deed alles het prima. Heb windows(98 se) erop opnieuw opgezet en toen begon het gedonder! Maar het licht niet aan de installatie, het heeft er meee te maken dat ie geen verbinding met de dhcp server kan krijgen...maar wat ik daar aan kan doen...das de vraag

thnx voor je antwoord alvast
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.