Toon posts:

Pinnacle PCTV Sat CI geen Signaal van SAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een klein probleempje met mijn nieuwe aangeschafte apperatuur:

heb de volgende dingen:
Pinnacle PCTV Sat CI
CAM module
Smartcard (met een +pakket)

nadat ik alle heb geinstalleerd met wat moeite, wil ik met behulp van het programma satfinder de sateliet opzoeken, maar deze vind helemaal niks, heb alles goed aangesloten maar toch doe ik iets verkeerd. Wie weet wat ik moet doen?? De Smartcard doet het in mijn receiver perfekt en signaal sterkte is ook goed. Iemand hier ervaring mee?

en weet iemand toevallig wat de goede instellingen zijn?

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Astra 19.2 graden oost. Denk aan de elevatie....

1: schotel afstellen. Beweeg eerst de schotel op en neer (elevatie). Als je dan signaal vindt moet je nog naar links en rechts. De sterkste sat is de Astra.

2: met multimeter meten of er geen sluiting tussen kern en aarde zit antennekabel.

3. ga naar www.sat4all.com en ga naar de beginners sectie. lees lees lees

have fun, (overigens is op de hispasat meer te zien hoor... (43 graden west))

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
vinz98 schreef op 03 februari 2004 @ 21:52:
Astra 19.2 graden oost. Denk aan de elevatie....

1: schotel afstellen. Beweeg eerst de schotel op en neer (elevatie). Als je dan signaal vindt moet je nog naar links en rechts. De sterkste sat is de Astra.

2: met multimeter meten of er geen sluiting tussen kern en aarde zit antennekabel.

3. ga naar www.sat4all.com en ga naar de beginners sectie. lees lees lees

have fun, (overigens is op de hispasat meer te zien hoor... (43 graden west))
Volgensmij is de satelliet prima uitgericht, het gebeuren werkt in z'n gewone receiver namelijk wel :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Welke software gebruik je om Sat TV te kijken? Progdvb is een hele goede weet ik uit ervaring. :)

Ik gebruik zelf WatchTV Pro met mijn Hauppauge Nexus, alleen voor dit programma is een hardware MPEG decoderchip vereist, en ik weet niet of die Pinnacle ook zo'n chip heeft.

BTW. Heb je überhaupt wel beeld zonder je CAM en smartcard? Dus gewoon een FTA (Free To Air) zender als bijvoorbeeld RTL2 or PRO7 :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb wel beeld met free to air, maar dat gaat ook niet van harte, vind heel veel kanalen en ook veel errors, gebruik het bijgeleverde programma van Pinnacle.

Tv heeft prima beeld en geluid, maar alleen op de computer werkt ie niet. hij vind helemaal niks, moet de volgende waarden invullen bij satseeker:
Sateliet:
Frequentie:
Symbolrate:
Polarisatie: (die moet horizontaal zijn)
Viterbi..:

als iemand voor mij de goede gegevens heeft dan ben ik weer gered

kan het ook zijn dat de cam module niet goed werkt, en dat ik mischien nog een soort up-date moet draaien om de cam module te herkennen?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zou kunnen, ik draai zonder CAM, dus daar heb ik geen ervaring mee :)

Verwijderd

Topicstarter
wat voor kanalen kun je dan ontvangen en welke instellingen heb je dan?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Alle FTA en voor SBS etc. kon ik met mijn vorige kaart (Hauppauge WinTV Nova) via een software decoder kijken. Alleen Canal+ nog niet.
Alleen ik krijg het met mijn nieuwe sat kaart het nog niet helemaal draaiende. Ff verder zoeken op Internet dus.

Instellingen worden hier automatisch gevonden. Is mijn software zo'n 10-15 minuten mee bezig. Vindt dan ook van alles. Gecodeerd en ongecodeerd. :)

Verwijderd

Topicstarter
welk programma gebruik je daarvoor?

ik ga zo maar weer de tv gebruiken om te kijken en morgen maar weer verder zoeken.

iedereen alvast bedankt voor de moeite en mocht iemand de oplossing vinden dan hoor ik dat graag! _/-\o_

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

om het te decoderen? zoek maar eens met google op soft-ci. verder mag ik je hier niet helpen ivm de policy :)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nog even vergeten ben te melden, bij de installatie vind hij eerst de pinnacle kaart en daarna komt ie met het bericht dat hij ook nog hauppage hardware heeft gevonden, weet iemand wat dit is en of dit de oorzaak kan zijn van mijn probleem?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Heb je hiervoor dan een Hauppauge kaart in je systeem gehad?

Zo ja, de driver wel goed verwijdert voordat je de Pinnacle inbouwde?

Verwijderd

Satteliet gaat ook Digitaal?

Dat zou dus willen zeggen dat je voor Digitaal TV ook een Satteliet TV kaart nodig hebt?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Sateliet is tegenwoordig vrijwel altijd digitaal :) Wat versta je onder Digitaal TV? Digitenne?

Verwijderd

van Essent/@home heet het TV Home, dwz +/-45 meer kanalen, waaronder meerdere discovery channels + nog een legio aan audio kanalen.

Heb even nagezocht en digitenne is hetzelfde systeem.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op www.lyngsat.com vind je alle frequenties en zender-instellingen. Probeer eerst de FTA zenders in de DVB norm en daarna kun je evt. met soft-cams aan de gang op de gecodeerde zenders.

Verwijderd

Topicstarter
@ bigfoot - ik heb inmiddels signaal, mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :)

krijg nu zo nu en dan signaal, zal morgen even een satbeeper meenemen van mijn werk en schotel nog meer even bijstellen, of kan het een andere oorzaak hebben?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 17:46 ]

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:36:

krijg nu zo nu en dan signaal, zal morgen even een satbeeper meenemen van mijn werk en schotel nog meer even bijstellen, of kan het een andere oorzaak hebben?
Als je met je receiver wel optimale kwaliteit krijg (hoeveel procent?) lijkt me het een ander probleem, maar het is een feit dat dvb-kaarten altijd minder signaal oppikken dan receivers.

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

najaaa, ik schreef toch echt: 1 : schotel goed uitrichten....

• Bigfoot
vinz98 schreef op 03 februari 2004 @ 21:52:
(overigens is op de hispasat meer te zien hoor... (43 graden west))
Hispasat zit op 30 West, zie http://www.lyngsat.com/packages/dphispa.shtml

Verwijderd

Topicstarter
heb op tv signaal van 4 op schaal van 6, maar schommelt wel een beetje, en met kanaal instellen, krijgt ie soms 60% en dan is ie ineens weer weg en even later weer heel even in beeld.

• Bigfoot
Signaal level zegt niet veel, het gaat om de kwaliteit. Je kunt hem het beste africhten met een satbeeper ertussen, of met een analoge receiver.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier constant 52% ontvangst (met slecht weer) met mijn 60 cm schotel, maar de kwaliteit staat wel keurig op 100% Met goed weer schommelt de ontvangst tussen de 60 en 70%.

Ik heb hem met een satfinder uitgericht. Werkt perfect. :)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kun je het best je schotel uitrichten met de satfinder, speciale handelswijze of gewoon maar wat beginnen met draaien?

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:49:
en hoe kun je het best je schotel uitrichten met de satfinder, speciale handelswijze of gewoon maar wat beginnen met draaien?
Je moet wel weten waar de Astra zit, ander pak je zo 1 van de tientallen andere satellieten.....

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu al op de astra, maar wil de sat alleen even scherpstellen.

• Bigfoot
In dat geval de schotel minimaal verschuiven en kijken of het signaal beter wordt. Ook kun je de LNb een beetje draaien.
Pagina: 1