Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Microsoft sloft daar achteraan in het tempo van de marketingmensen. Alleen omdat VPN gebruikt kan worden op het [buzzword] moest M$ het wel rappo implementeren...
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Welnee... zelfs voor Linux zijn er wel VPN implementaties. (maar of die IPX ondersteunen? ik denk het niet...)VPN! Kan alleen met winnt server en win2k server
Verwijderd
Voor VPN heb je een open internet verbinding nodig.
Niet noodzakelijk. Maar ook al werken de meeste VPN's over TCP/IP, is het niet zo dat er door het VPN geen andere protocollen kunnen gaan.VPN werkt met TCP/IP.
dan stelt het geen reet meer voor...
zal wel ff een cookbook optrommelen...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
als je een degelijke secure VPN tunnel over internet wilt gaan opzetten, moet je sowieso geen prul pakken.Op woensdag 13 december 2000 13:24 schreef Deleon het volgende:
Ja pak cisco routers want die zijn lekker goedkoop...
not..
We zijn misschien wel tweakers, maar mijn bankgegevens heb ik toch liever net over een of andere getwiekte linuxbak
Waar ik oa over inzat was of linux wel de IPX pakketjes van het lan hier (wat voor de rest uit win comps bestaat) af kan halen. Maar dit is al bevestigd. In ieder geval bedankt voor alle hulp..
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hiermee kan je een ethernet-tunnel opzetten, waarmee je allerlei layer3-protocollen op je VPN kan gebruiken
Een VPN peer2peer verbinding wordt lastig...Op woensdag 13 december 2000 15:57 schreef Janoz het volgende:
Ik heb ff naar kali gekeken, maar heb helemaal niet een client server structuur nodig.. Gewoon een peer2peer verbinding..
Je zit vast aan Server-Client of Server-Server.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Met die laatste kun je perfect 2 ipx lannen aan elkaar koppelen. Zorg wel voor lage delay tijden tussen de 2 lans, en hoge upstream omdat ipx een verschrikkelijk protocol is m.b.t. bandbreedte en latency.
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Uit Linux IPX-HOWTO
Lijkt me wel nogal brak ding eerlijk gezegd.
Meer dan een gewoon tunneltje is het niet.
Zonder encryptie
yavipin
Beter dan vtun (al zeggen ze het zelf)
Of met 2 vigor routersOp woensdag 13 december 2000 01:59 schreef collin het volgende:
je zegt het zelf al: VPN! Kan alleen met winnt server en win2k server
die hebben de optie lan to lan dialer met VPN
http://www.draytek.nl/
http://www.howstuffworks.com/vpn.htm