Muis dood bij opstarten pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Een vreemd probleem:
Elke dag gebeurt het wel eens dat ik m'n pc aanzet. Als ik dan in windows kom, zie ik dat mijn muispijl helemaal niet reageert op mijn muis (microsoft intellimouse optical usb).
Wat ik dan doe is ff het usb-stekkertje van de muis eruit en erin en dan doet ie het gelijk weer.
Net alsof windows even vergeet m'n driver van de muis in te laden als ik opstart.
(het is trouwens alleen bij een frisse start... als ik bv. m'n pc nu reset en opstart zal de muis het gewoon in een keer doen).
Mijn overige usb apparatuur heeft overigens helemaal nergens last van.
Ik draai trouwens Windows XP Pro met SP1.

Geen erg groot probleem, maar het begint nu wel erg irritant te worden om elke dag weer ff achter m'n pc te moeten kruipen.

Wie weet een oplossing voor dit probleem? Thnx!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

heb ik ook wel es last van gehad........... denk dat er iets stuk is.
heb een nieuwe set gekocht, en nu heb ik dat niet meer.

dus.....je moet even diep in je buidel tasten.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de muis al eens aangesloten op een andere computer? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 21:24
Ik heb hetzelfde probleem met een IBM MO18B (niet optische muis). Als ik de voeding van de pc uitzet dat doet hij het ook niet en moet ik de usb connector een keer los halen en weer aansluiten wil hij het weer doen. Maar wanneer ik gewoon spanning op de voeding van de pc laat staan dan werkt hij wel meteen. Dus ik zet de voeding maar nooit meer uit.

• MNECMotU
Ja, nou, dat is dus precies het probleem wat ik ook heb, maar altijd de spanning erop laten staan is hier geen optie helaas.

Diep in de buidel tasten voor een nieuwe muis is natuurlijk onzin, want de muis doet het helemaal prima. Alleen bij de eerste keer opstarten per dag herkent windows 'm niet (optische lampje brand wel), dus dit is echt een windows probleempje wat heel simpel op te lossen moet zijn.

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Klein schopje dan maar?

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 13:17

Behind_You

Kijk altijd achter je

Ik heb ook dat probleem, maar als ik hem aansluit op de PS2 port met een usb -> PS2 pluggetje niet meer.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24

Haan

dotnetter

al in de device-manager gekeken of de usb-drivers goed geïnstalleerd zijn?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

ehh, het is niet zo simpel dat je even moet klikken voordat ie werkt? (al meerdere mensen hiermee geholpen, maar acht hier het nivo toch wel wat hoger ;) )

Verwijderd

Waarschijnlijk ondersteunt je PC het booten met een USB muis niet... dus of firmware upgraden (maar dan zal je het ff moeten nakijken op de site van de fabrikant of dit al gefixt is) of gewoon met een usb naar ps2 connector gaan werken, dit zal ongetwijfeld de oplossing brengen. Je hardware is niet stuk hoor... hooguit werkt je plug and pray (play) niet zo goed.

Verwijderd

misschien in je bios usb support aanzetten?
wat ook nog wel eens slecht werkt is een usb hub
dus probeer je ontvanger direct op je pc aan te sluiten

• MNECMotU
Sorry voor het zo lang niet reageren, maar hier weer een reply.
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 11:54:
Waarschijnlijk ondersteunt je PC het booten met een USB muis niet... dus of firmware upgraden (maar dan zal je het ff moeten nakijken op de site van de fabrikant of dit al gefixt is) of gewoon met een usb naar ps2 connector gaan werken, dit zal ongetwijfeld de oplossing brengen. Je hardware is niet stuk hoor... hooguit werkt je plug and pray (play) niet zo goed.
M'n pc ondersteunt dat wel, want tijdens bv. een windows installatie deed de muis het gewoon.
Wat het vreemde is dat soms als ik de pc (na het inschakelen van de stroomvoorziening) opstart de muis het wel doet. De laatste tijd steeds vaker eigenlijk. Dus het lijkt erop dat er iets mis gaat met plug and play idd.
Terwijl de rest van de usb-dingen het gewoon allemaal gelijk doen.
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:05:
misschien in je bios usb support aanzetten?
wat ook nog wel eens slecht werkt is een usb hub
dus probeer je ontvanger direct op je pc aan te sluiten
Mijn moederbord heeft een ingebouwde usb-hub, maar op welke poort ik de muis ook aansluit, het probleem blijft bestaan.

Ik denk persoonlijk dat windows een keer de drivers van m'n muis dubbel heeft geinstalleerd en dat 'ie nu bij het opstarten soms de "verkeerde" laadt.
Zou hier een oplossing voor te vinden zijn?

Verwijderd

MNECMotU schreef op 08 februari 2004 @ 22:42:
Sorry voor het zo lang niet reageren, maar hier weer een reply.

[...]

M'n pc ondersteunt dat wel, want tijdens bv. een windows installatie deed de muis het gewoon.
Wat het vreemde is dat soms als ik de pc (na het inschakelen van de stroomvoorziening) opstart de muis het wel doet. De laatste tijd steeds vaker eigenlijk. Dus het lijkt erop dat er iets mis gaat met plug and play idd.
Terwijl de rest van de usb-dingen het gewoon allemaal gelijk doen.
Nogmaals, het kan wel zijn dat hij het ondersteunt, maar blijkbaar toch niet goed genoeg. Daarom zou ik eens naar een bios upgrade uitkijken, want vanuit de boot sequence gaat het blijkbaar niet goed. Het feit dat hij het wel doet als je de usb aansluiting opnieuw inplugt ondersteund wat ik zeg.
Mijn moederbord heeft een ingebouwde usb-hub, maar op welke poort ik de muis ook aansluit, het probleem blijft bestaan.

Ik denk persoonlijk dat windows een keer de drivers van m'n muis dubbel heeft geinstalleerd en dat 'ie nu bij het opstarten soms de "verkeerde" laadt.
Zou hier een oplossing voor te vinden zijn?
Dat lijkt me raar... want dan zou je 2 verschillende muizen geinstalleerd moeten hebben... en zelfs dan detecteert hij nog wat er aangesloten zit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je weet het maar nooit : Rechtermuisklik op 'Deze computer' > Beheren > Apparaatbeheer > Optie 'Weergave' kies 'toon verborgen' :)

Staat er dan iets raars tussen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Volgens mij doet zijn muis het niet, want erg reageren doet hij niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 09:34 ]

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

Misschien wat laat, maar dan wel handig voor het Archief:

Windows XP Users - NOTICE
This is for USB 2.0 hubs only.

Please read http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;[LN];822603

Microsoft has released an update for the USB drivers included in Windows XP Service Pack 1 (SP1) that addresses the following issues:

- You may not be able to use your USB mouse (or wake your computer with the USB mouse) after you suspend or hibernate your computer while you are continuously moving the USB mouse. When this problem occurs, you can still wake your computer with the power button without any loss of functionality. Generally, it is best practice not to move your USB mouse until your computer has completed the suspend or hibernate operation even after you apply this update.

- Your computer automatically restarts instead of resuming from hibernation, or you receive a serious error (STOP 0x000000A in Usbport.sys).
Your USB 2.0 controller does not enter the selective suspend mode. Because of this behavior, your processor cannot enter a C3 (Clock-Stopped) power state after you disconnect a device from the USB 2.0 hub that is connected to a USB EHCI controller.

- Note With the Selective Suspend feature, USB device drivers can selectively shut down their devices when they detect that the devices are idle. When you use the device again (for example, you move a USB mouse), the driver turns the device back on. This is particularly important for the power management of mobile computers.

- Your USB device does not work after you resume from an S1 or S3 power state. When this behavior occurs, your computer may stop responding (hang) when it restarts.

edit: link-fix

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Hele domme vraag even maar is het soms een packerd bell pc ?
Die heb ik nml ook gehad met exact hetzelfde probleem.
Bij mij was het een Florida mobo wat de usb niet goed ondersteunde in combinatie met Win Xp.
Na een bios update was het probleem verdwenen.
Dus mischien dat het bij jou het zelfde is ongeveer ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is inderdaad soms wel aardig om nog wat informatie aan een oud topic toe te voegen; dit is echter niet in alle gevallen nutteloos. Deze gaat in ieder geval preventief op slot :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.