[PHP] Link / URL van de dag script

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Ik ben nou al ankeled dagen op zoek geweest naar een Link/ URL vcan de dag script geweest. Heb google met verscheidene termen afgestruind... dit heeft helaas niet veel opgelevert. ook heb ik www.hotscripts.com afgestruind en een 30 tal scripts geporbeerd maar geen van allen voldoet aan de naar mijn mening best wel simpele eisen...

- Het script moet elke dag 1 random link uit de database kiezen (MySQL waarschijnlijk dus) en deze de gehele dag op de front page van mijn site laten zien.

- Iedereen moet via een "interface" een link kunnen toevoegen. (eventueel met wachtwoord beveiliging maar is niet strict noodzakelijk)

- Als extra eventuele optie is dat de link door een admin geconfirmeerd moet worden.

Ik ben dus niet op zoek naar een link / URL script die allemaal categoriëen etc aanmaakt.

Hopelijk kan iemand mij hieraan helpen

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Wat heb je al geprobeerd en staat dat al online op een testurl?

Verwijderd

Waar ik zo even snel aan denk is de rand functie van php http://nl3.php.net/manual/nl/function.rand.php
En dat je de uitkomst verwerkt in je mysql query

Niet goed gelezen, sorry

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:56 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat is toch niet zo moeilijk te programmeren? Wat wil je van ons weten? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 20:55:
Waar ik zo even snel aan denk is de rand functie van php http://nl3.php.net/manual/nl/function.rand.php
En dat je de uitkomst verwerkt in je mysql query

Niet goed gelezen, sorry
Kan je dan niet beter http://nl3.php.net/manual/nl/function.srand.php gebruiken, met als seed de dag van vandaag?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Spider.007 schreef op 03 februari 2004 @ 20:55:
Dat is toch niet zo moeilijk te programmeren? Wat wil je van ons weten? :)
Ik weet zelf eerlijk gezegd niet hoe ik aan zoiets zou moeten beginnen. Dus mischien kan iemand mij een schopje in de goeie richting geven zodat ik het dan zelf uit zou kunnen werken.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 17:37
ik zou het zo doen:

bij de eerste bezoeker van een nieuwe dag word een nieuwe link genomen (sla de huidige dag op in de db, verschillend? -> nieuwe link)
om de link te zoeken: aantal rijen tellen, random nummer nemen, rij nemen en uitlezen

lijkt me simpel

als je niet weet hoe er aan te beginnen raad ik aan eerst wat tutorials te lezen of wat broncode van andere scriptjes door te lezen (zo leer je ook veel)

edit: de webinterface is het makkelijkste van al (gewoon een insert query met een form, admin is mogelijk door de ingevoerde links eerst in een andere tabel op te slaan en met die admin-page te moven naar de url-tabel.

[ Voor 24% gewijzigd door Mayco op 03-02-2004 21:04 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als aanvulling op Mayco; maak een tabel 'links' aan; maak een formulier waarmee iemand een link kan toevoegen en zorg dat een link pas zichtbaar wordt als in de kolom 'verified' een 1 staat. Hieromheen kun je dan weer een admin interface maken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Scriptrequests doen we in P&W niet aan. Zie ook faq.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.