Toon posts:

[Provider] ADSL of kabel tijdelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk bij een provider van ADSL of kabel om tijdelijk een abonnement te nemen? Ik woon nu namelijk in een studentenhuis waar nog geen (!?!?!?) internetaansluiting is. Belachelijk, vind ik ook. De andere bewoners hebben er blijkbaar geen behoefte aan. Dit heb ik ze ook gevraagd.

Aangezien dit een tijdelijke kamer is kan ik geen abonnement nemen van een jaar (of langer). Zijn er providers die niet moeilijk doen? Of kan ik misschien het abonnement meenemen naar m'n toekomstige (nieuwe) huis?

Verwijderd

Ja! Ik heb hier exact dezelfde situatie! Ook nog geen oplossing voor dit probleem. Heb echter wel gehoord dat het 'verhuizen' van zo'n aansluiting een nogal duur geintje is.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Je zou een maandje chello op proef kunnen nemen, die bieden dacht ik de mogelijkheid om een maand te testen. Dan zeg je gewoon dat je er niet tevreden mee bent op dit moment en laat je ze de boel weer afsluiten. Ben je in ieder geval voor een maand gered, daarna zoek je een andere provider die dat aanbied.

Verwijderd

Ja dat kan, je kan namelijk (als dat bij jou beschikbaar is) een maand gratis chello proberen.

Dat is toch wel erg tijdelijk. :)

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Vaak wordt bij verhuizingen je contract meteen verlengd met 1 jaar aangezien er kosten zijn verbonden aan de verhuizing (voor de ISP minder dan bij een nieuwe aansluiting) die moeten worden terugverdiend.
Bovendien vragen de meeste ISP's een eenmalige vergoeding, maar opzich is het dus mogelijk.

Als je tenminste hierna ook nog binnen het dekkingsgebied van het betreffende netwerk gaat wonen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door man-o-script op 03-02-2004 20:17 ]

//

• pelican
  • Niet online

pelican

Proberen? :/
Hoezo proberen? :|

• man-o-script
Met natuurlijk een gratis SPAMfiltertje :P

[/offtopic]

//

Verwijderd

Maar kom eens met voorbeelden van providers die het wel ondersteunen en die wel in een studentenhuis willen leveren. Ik heb Chello al gebeld, maar die waren niet zo blij met een studentenhuis. Ik ben woonzaam in Nijmegen, dus qua providers moet het toch niet zo'n probleem zijn?

• man-o-script
Waren niet zo blij met een studentenhuis?
Wat gaat hun het nou aan wie er internet en hoeveel mensen dat zijn :?

Als je bijvoorbeeld kijkt bij speedlinq:
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

neem je een abo met een multi-pc modem, lijkt me handig voor een studentenhuis

//

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je woont in een studenten huis, met allemaal studenten. En dus ga je naar www.surfsneladsl.nl --> samenwerking van internlnet en surfnet. Zorg gewoon dat het het netjes op poten zet in het studenthuis. Dat iedereen zijn deel betaald. En als je weggaat dit gewoon doorgaat. Als iedereen het een maandje heeft kan niemand meer zonder. :P

Daarna kan jij verhuizen en blijft dit lekker als dienst bij het studentenhuis achter. (misschien op naam van de huisbaas laten zetten?).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

bjck schreef op 03 februari 2004 @ 21:00:
Je woont in een studenten huis, met allemaal studenten. En dus ga je naar www.surfsneladsl.nl
Dus niet! Heb je ooit die voorwaarden gelezen? Alleen al het opzeggen is super duur!

In half januari 2001 heb ik ADSL aangevraagt bij Wanadoo via het netwerk van KPN. Echter in juli van dat jaar ben ik verhuist naar een ander adres. Dat was absoluut geen probleem! (behalve dan dat in die tijd het verhuizen zeer problematisch was, toendertijd duurde het officieel 3-4 maanden en bij mij zelfs 5! Tegenwoordig, ben net weer verhuist, doen ze het in een paar dagen...)

• Bij KPN is het iig geen probleem.
• Bij BBNED wel en zijn er behoorlijke kosten aan verbonden! Uit m'n hoofd moet er minimaal 1 jaar abo betaald worden, daarnaast moet er een compleet nieuwe aansluiting gelegt worden op het nieuwe adres.
• Bij andere kabel maatschappijen heb ik geen ervaring...

Lees anders websites van providers door over verhuizingen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1