Ok, mijn kamer is erg stoffig. Ik blaas regelmatig mijn pc uit. Ik dacht een weekje of 2 geleden laat ik mijn pc uit mekaar halen omdat de 3d kaart van die opgehoopte laagjes stof had.. Processor ventilator zat ook een beetje stof op. Dus ik haal de processor eraf etc.. Tot verbazing kwam de CPU mee met de heatsink ( kvoelde de bui al hangen ) het vreemde was dat het erg losjes zat... ook stom om processor eruit te halen, maarja wat doen we er nu nog aan
. Ik moest die processor er weer terug in krijgen dus ik diende processor van de heat sink af te halen.. het leek wel harde klei, het zat er mega stevig op. Doe processor er weer in met hetzelfde koelpasta wat er nog opzat. Heb eventjes mbm5 gedownload en zie dat mijn CPU 46 Graden is en case 35 graden. Stressed is CPU tegen de 60 aan. Bios zegt 49 Graden idle. Nu heb ik vandaag de koelpasta vervangen met thermal compound van Artec Silver ( of het van dat merk is staat er niet op.. maar het is wel zilver
hehe ) 2 ertjes over de core gesmeerd eerst met een plastic zakje over mijn vinger gespannen daarna met een bank pasje het even rechtgesmeerd ( het oude coolpasta heb ik erafgehaald met wattenstaafjes en wasbenzine, ook van de heatsink. Nu maakt de temperatuur niet zo heel erg veel verschil met de nieuwe coolpasta. Heb een coolmaster fan die op 3600-3700 RPM draaid. Als ik de heatsink vastpak voelt deze niet warm aan.. eerder lauw.. tegen de koude kant aan. Cooler enzo zit er allemaal goed op.
Ik heb een albatron PX865PE PRO moederbord. Verder draaid het systeem wel stabiel.. Zal de temperatuur rond de 60 graden ( stressed ) erg veel uitmaken?
Heb nog nooit me bios flashed. heb nog de standaard
65pev100.ZIP
R1.00
Initial Release
Een aantal bug fixes in de nieuwe updates.
1.Fixed S3 resume fail when plug 200 cpu under Springdale-P model.
2.Update Intel CPU FSB 800Mhz Micro code to fix some power saving issue.
1. Added cpu clock maximum to 550Mhz and fixed AGP frequency maximum to 108MHz.
2 . Fixed plug FSB800 and CPU>255 and (DDR:CPU=1.33x or DDR:CPU=1.60x) system unstable.
3. Fixed plug FSB533 and CPU>180 and (DDR:CPU=2.00x) system unstable
Beta Version
1.Enable Serial ATA Device function on Dos Mode.
2.Enhance the stability and Performance during overclocking
1 .Added item to control Performance Enhancement but this function only support FSB 800/DDR400 mode( In Advanced Chipset Features Group )
2 .Fixed USB Storage devices can't work when system resume from S4.
1.Fixed SATA adapter card plug PATA HDD can't be detect on SATA1 channel
Improve memory compability.
Een kerel die ik ken heeft precies dezelfde pc. Zelfde winkel, zelfde onderdelen. Behalve de hardeschijf en monitor is anders, maar dat mag niet boeien.
Zijn CPU temp is hetzelfde als mij.
Zijn er meer mensen met zon hoge temperatuur? Misschien ligt het aan de bios die ik niet updated heb ( wil ik wel zeker weten, ga niet zomaar flashen.. ben bang dak me bios neuk
. Of zijn me sensatoren kapot? Het zit me erg dwars, vandaar dat ik een topic open. Weet dat ik nummer 100 ben ( misschien wel nr 1000, maar wil het gewoon weten )
Ik heb een albatron PX865PE PRO moederbord. Verder draaid het systeem wel stabiel.. Zal de temperatuur rond de 60 graden ( stressed ) erg veel uitmaken?
Heb nog nooit me bios flashed. heb nog de standaard
65pev100.ZIP
R1.00
Initial Release
Een aantal bug fixes in de nieuwe updates.
1.Fixed S3 resume fail when plug 200 cpu under Springdale-P model.
2.Update Intel CPU FSB 800Mhz Micro code to fix some power saving issue.
1. Added cpu clock maximum to 550Mhz and fixed AGP frequency maximum to 108MHz.
2 . Fixed plug FSB800 and CPU>255 and (DDR:CPU=1.33x or DDR:CPU=1.60x) system unstable.
3. Fixed plug FSB533 and CPU>180 and (DDR:CPU=2.00x) system unstable
Beta Version
1.Enable Serial ATA Device function on Dos Mode.
2.Enhance the stability and Performance during overclocking
1 .Added item to control Performance Enhancement but this function only support FSB 800/DDR400 mode( In Advanced Chipset Features Group )
2 .Fixed USB Storage devices can't work when system resume from S4.
1.Fixed SATA adapter card plug PATA HDD can't be detect on SATA1 channel
Improve memory compability.
Een kerel die ik ken heeft precies dezelfde pc. Zelfde winkel, zelfde onderdelen. Behalve de hardeschijf en monitor is anders, maar dat mag niet boeien.
Zijn CPU temp is hetzelfde als mij.
Zijn er meer mensen met zon hoge temperatuur? Misschien ligt het aan de bios die ik niet updated heb ( wil ik wel zeker weten, ga niet zomaar flashen.. ben bang dak me bios neuk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:08 ]