Toon posts:

Games draaien niet goed bij Geforce 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een geforce4mx4000 128mb aangeschaft, maar bij deze kaart hapert zelfs ut1 soms

mijn vraag is of het door de drivers kan komen? want een vriend van me had last met zijn geforce 4 ti4200, zelfde probleem zegtie

weten jullie hoe t komt?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
een geforce 4 icm bijv. een 66Mhz cpu loopt nog steeds traag :+

Iets uitgebreider aub, zoals system specs, OS enz enz

[ Voor 7% gewijzigd door RAJH op 03-02-2004 19:58 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Videokaart drivers (forceware 53.03)
Moederbord drivers (welke je dan ook hebt)

Volgende keer vermelden

1. Welk OS
2. rest van het systeem
3. wat je allemaal hebt ingesteld
4. wij zijn niet helderziend, weet jij wat voor een systeem ik heb? denk het ook niet

• Hahn
  • Laatst online: 12-08 20:23
Net zoals de Geforce 4 MX440 kaarten is de MX4000 niet bepaald veel soeps, wat ook wel af te leiden valt uit de prijs. En verder hangt de performance natuurlijk ook af van de rest van je systeem en hoe jij zelf alles instelt. Meer informatie zou dus gewenst zijn :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
net nieuwe cpu

ABIT IS-7 mobo
p4 2.66ghz
256mb ddr 333 (pc2700)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
December schreef op 03 februari 2004 @ 19:58:
Net zoals de Geforce 4 MX440 kaarten is de MX4000 niet bepaald veel soeps, wat ook wel af te leiden valt uit de prijs. En verder hangt de performance natuurlijk ook af van de rest van je systeem en hoe jij zelf alles instelt. Meer informatie zou dus gewenst zijn :)
Nou je zou UT nog wel op de hoogste res kunnen spelen met die kaart. slecht is ie iig niet, maar er zijn beter kaarten te krijgen.
maar het gaat erom dat ie happert en niet welke kaart ie moet nemen

• Hahn
cardinal808 schreef op 03 februari 2004 @ 20:00:
[...]

Nou je zou UT nog wel op de hoogste res kunnen spelen met die kaart. slecht is ie iig niet, maar er zijn beter kaarten te krijgen.
Zie jij mij een woord reppen over welke videokaart hij beter had kunnen kopen?

Maar Similar: nieuwste drivers voor zo'n beetje alles installeren + videokaartinstellingen op medium\low zetten zou al een boel moeten schelen. Controleer ook of je geen FSAA etcetera aan hebt staan, want dat beinvloedt de prestaties flink.

Verwijderd

GF4MX is zowat de slechtste kaart die je nu nog kunt kopen, TI daarentegen staan nog steeds hun mannetje. GF4MX zijn gewoon GF2's met DDR geheugen. Missen dus ook alle DirectX 8-9 support.

Verwijderd

Topicstarter
het gebeurt niet altijd, alleen als ik bijvoorbeeld in Deck16 (misschien voor de mensen di ehet kennen) benedne bij de shieldbelt kom, dan gaattie haperen, en bij andere situaties met gif...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Happeren he..mmm..klinkt als een driver probleempje, het je al het nieuwe spul gewoon erin gekwakt zonder ALLE drivers goed na te gaan of er een update voor is?

Oh ja, GF4 kaarten kun je beter zonder Forceware draaien, detonator 44.03 is een van de meest stabiele versies. Zeker weten dat hij dan minder problemen geeft!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
enig idee waar ik deze driver kan downloaden? B)

• Hahn
www.nvidia.com, en als het om oudere drivers gaat: www.guru3d.com :)

[ Voor 69% gewijzigd door Hahn op 03-02-2004 20:08 ]

Verwijderd

Draai je wel op D3D en niet toevallig op OPENGL?? Want OPENGL is veel zwaarder en zal dus eerder gaan haperen (lagere FPS dan D3D)...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik draai écht op D3D

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op 03 februari 2004 @ 20:00:
[...]

je zou UT zelfs met een geforce2 nog op hoge res kunnen spelen met een redelijke FPS...dus daar ligt het niet aan...

• Hahn
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 20:11:
Draai je wel op D3D en niet toevallig op OPENGL?? Want OPENGL is veel zwaarder en zal dus eerder gaan haperen (lagere FPS dan D3D)...
Ik heb Unreal Tournament anders altijd op OpenGL gedraait en daar draaide ie een stuk beter op dan op Direct3D. And it never hurts to try them both ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar op opengl issie héél donker

Verwijderd

Wrm heb je eigenlijk een GF4MX gekocht, GF4Ti zijn stukken beter en in prijs verlaagt. En een GeForce FX5700/ Radeon 9600Pro./.XT is ook niet zo gek duur meer.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:15:
Wrm heb je eigenlijk een GF4MX gekocht, GF4Ti zijn stukken beter en in prijs verlaagt. En een GeForce FX5700/ Radeon 9600Pro./.XT is ook niet zo gek duur meer.
Ik denk dat we er meer aan hebben als we de TS helpen :)
Wordt die MX4000 al officieel ondersteund eigenlijk?, ik zie hem namelijk niet in de lijst staan :|

Verwijderd

Nokko schreef op 03 februari 2004 @ 21:44:
[...]
Ik denk dat we er meer aan hebben als we de TS helpen :)
Wordt die MX4000 al officieel ondersteund eigenlijk?, ik zie hem namelijk niet in de lijst staan :|
Aanraden z'n kaart terug te brengen en te ruilen voor een ander kun je ook zien als helpen. Bedoelt hij niet GF4 MX400 ipv 4000?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GF4 MX400 bestaat niet ;)
Hij heeft het toch echt over de MX4000, wellicht van Club3D?
http://www.tweakers.net/nieuws/29852/?highlight=MX4000

Verwijderd

Topicstarter
nee, de CHAINTEC Geforce 4 MX4000

en het gekke is, ik kan bijvoorbeeld NFSU wel vloeiend spelen met details enzo op high, dan zou UT ook moeten draaien neem ik aan?

Verwijderd

Draaien er nog applicaties op de achtergrond?

Verwijderd

Topicstarter
alleen msn...

ik heb net besloten dat ik toch maar ga kijken of ik deze kan teruggeven, geld erbij kan leggen en een geforce4 ti4200 kan kopen... lijkt me een goed idee, wat jullie?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:12:
alleen msn...

ik heb net besloten dat ik toch maar ga kijken of ik deze kan teruggeven, geld erbij kan leggen en een geforce4 ti4200 kan kopen... lijkt me een goed idee, wat jullie?
Ab-so-luut !!! Ten eerste de DirectX 8 ondersteuning (voor GF4MX was dit DX7) en ten tweede de snelheid ! Een Ti kaartje is gewoon vele malen sneller dan een MX kaartje (hoewel ik de MX4000 niet ken).

Verwijderd

Topicstarter
hm, heeft de ti4200 geen dx9 support dan?

Verwijderd

hardware matig niet, dwz dat je wel directx9 software kan installeren maar dat de kaart deze functies toch niet ondersteund.

Verwijderd

ti 4200 is een perfecte kaart. Kheb de 64 mb versie en die draait nog perfect!.

(mja moet ooit wel gaan upgraden daar een 128 of 256 kaart :P)

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 22:36
Ti4200 is echt een goede kaart.

Ik heb hier een Point of View XP Turbo editie (met 128 Mb) die standaard op 310/660 draait, al ware het een Ti4600. Draait als een tierelier en retestabiel gewoon met de 43.51 drivers. Daarbij is de 2D kwaliteit ook nog eens perfect.

Of je deze PoV nog op de kop kan tikken is de vraag. Ik heb hem al ruim een jaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga denk ik sparen tot ik zo'n 200 euro heb, daar kan ik absoluut wel een redelijke kaart voor kopen dacht ik zo?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ja 200euro is mooi zat, ik heb een ati9100 voor 80euro gekocht, dingk is eigenlijk een 8500, draait rete goed, dus voor 200euro heb je mooie dingen!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 15:44:
ik ga denk ik sparen tot ik zo'n 200 euro heb, daar kan ik absoluut wel een redelijke kaart voor kopen dacht ik zo?
... 9600XT? ..mmm...yup leuk kaartje!

There is no place like ::1

Pagina: 1