[PHP] Windows Authentication met PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ISS server draaien om mensen toegang te geven tot wat bestandjes. Dit deed ik gewoon met een dirlist die ISS automatisch maakt. Ik heb de meeste mappen beveiligd met NTFS wachtwoorden, dat werkte prima. Als een user een beveiligde map wilde openen moest hij eerst gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.

Nu wilde ik wat verder gaan knutselen, omdat die dirlist er toch niet zo mooi uitziet. Dus ik heb een php script gemaakt wat netjes de mappen van gebruikers uitleest. Werkt prima, behalve dat bij beveiligde mappen niet om een gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd maar er alleen een php foutmelding komt:

Warning: opendir(c:/bla/): failed to open dir: Invalid argument in C:\HTTP\index2.php on line 63

Is er een simpel script om de gebruiker toch te laten inloggen of zal ik een andere manier van beveiliging moeten gebruiken?

Ik weet dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar die gaan meer over "hoe krijg ik ntfs beveiliging uberhaupt uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warning: opendir(c:/bla/): failed to open dir: Invalid argument in C:\HTTP\index2.php on line 63
Volgens de foutmelding is het argument waarmee je de functie aanroept ongeldig. Heb je er in je script wel quotes omheen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 19:58:
[...]

Volgens de foutmelding is het argument waarmee je de functie aanroept ongeldig. Heb je er in je script wel quotes omheen staan?
Als ik de dir vervang met eentje die niet beveiligd is werkt het script perfect, dus ik denk niet dat dat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gekeken naar de usercomments op php.net?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zeggen ze dat ze het makkelijker vinden om een network drive te gebruiken die gemapt is naar de locatie waar je eigelijk heen wilt. Maar dat was niet echt mijn vraag toch? of zie ik iets over het hoofd?