Toon posts:

CSS importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via Adobe meerdere webalbums gemaakt, zonder gebruik van CSS.
Dit bestaat uit zo'n 600 pagina's. Deze zou ik allemaal via een progje gewoon (link style rel="text/css ) o.i.d. willen laten toevoegen,dus allemaal linken aan een extern CSSbestand, maar ik kan daar geen programma voor vinden. Wie weet er wat?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus je wilt in ieder van die 600 pagina's een link naar een stylesheet maken? Heb ik het goed begrepen?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Gewoon search and replace doen.

He, het is coubertin119 met kleine letter en doe eens niet denigrerend jij :p.

Maar je moet <head> vervangen door <head><link>, meer is het niet.

En <link> is
HTML:
1
<link rel="stylesheet" href="style.css" />

[ Voor 79% gewijzigd door coubertin119 op 03-02-2004 19:56 ]

Skat! Skat! Skat!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
coubertin119 schreef op 03 februari 2004 @ 19:41:
Nou dit is al een vage topic start maar deze opmerking is nog veel vager. Kun je het misschien wat beter uitleggen, voor mij en zeker voor de topiq starter?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Y0ur1 schreef op 03 februari 2004 @ 19:42:
[...]
Nou dit is al een vage topic start maar deze opmerking is nog veel vager. Kun je het misschien wat beter uitleggen, voor mij en zeker voor de topiq starter?
je kan een replace in files doen en dan kan je zodoende een item wat overal in de <head> staat replacen met hetzelfde + de stylesheetlink ;)

of te wel: Gewoon search and replace doen. :)

Prammenhanger..... tssss

[ Voor 13% gewijzigd door disjfa op 03-02-2004 19:53 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Coubje heeft gelijk. Ik zie 2 overbodige posts en die zijn niet van hem :+ (NOFI)

S&R is, zoals de term al zegt, Zoeken naar een string, Replacen voor een ander. Ik neem aan dat de output van dat proggie identiek is, op de foto's na. Homesite kan met de S&R-functie bijv. naar '</title>' zoeken (de LINK zal in de HEAD moeten komen, vandaar onder title), en '</title>' vervangen voor '</title> <LINK rel="stylesheet" src="../style.css">' (of hoe dit link-tag ook werkt 8)7 )

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Coubje heeft gelijk. Ik zie 2 overbodige posts en die zijn niet van hem :+ (NOFI)

S&R is, zoals de term al zegt, Zoeken naar een string, Replacen voor een and

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
idd ja, 600 pagina's linken aan dezelfde stylesheet.
Search and replace is een kleine optie, omdat ze er niet allemaal hetzelfde uitzien. Ik heb het met Topstyle geprobeerd, maar die kan het alleen per pagina.
Ik denk dat ik dan toch maar S&R moet uit gaan proberen...
Probleem is ook nog dat de meeste pagina's ver weg verstopt staan in mappen, en de link naar de CSS er dus elke keer anders uit ziet. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 19:57 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43
Homesite (Dreamweaver) kan het bijvoorbeeld wel, in hele (recursieve) directory's search-and-replace.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 19:55:
Probleem is ook nog dat de meeste pagina's ver weg verstopt staan in mappen, en de link naar de CSS er dus elke keer anders uit ziet. |:(
naast hierboven door ddc geposte oplossing kun je ook een absoluut pad ipv een relatief pad naar je CSS gebruiken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:36 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Topstyle kan het voor alle 600 tegelijk. Je moet gewoon even een project aanmaken van je site, en dan voor het project de css includen en niet alleen alle open bestanden of het huidige bestand.

Human Bobby

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

coubertin119 schreef op 03 februari 2004 @ 19:41:

He, het is coubertin119 met kleine letter en doe eens niet denigrerend jij :p.

Maar je moet <head> vervangen door <head><link>, meer is het niet.

En <link> is
HTML:
1
<link rel="stylesheet" href="style.css" />
Maak er maar
HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="je-style-sheet.css">
van, anders is hij niet goed HTML4.01.
Ik weet het, het is mierenneukerij, maar dan werkt het wel overal, in elke browser, mits je de goede doctype gebruikt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2004 20:44 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23

crisp

Devver

Pixelated

tsja, dit is niet echt een webdesign issue, maar meer een vraag welke tool je nodig hebt. Hierover is in Software Algemeen vast wel meer te vinden...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.