Toon posts:

Medion W-router niet werkend met win 98 op internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een wireless router gekocht van het merk Medion...
al eens besproken in een ander topic...
Ik heb diezelfde dag geprobeerd om via mijn eigen PC deze te configureren, maar dat is hellaas niet gelukt wat het internetten betreft, ik heb wel en interne netwerk op kunnen zetten, maar mijn bedoeling is eigenlijk om mijn kinderen via deze router ook toegang te kunnen geven op het internet zonder dat ze gebruik maken van deze PC...
Nou is het volgende:
Ik heb de router bij mijn broer aangesloten die de zelfde provider heeft @home en een COM21 kabelmodem, en wat schetst mijn verbazing klik klik en het loopt perfect.... geen probleem met op het internet te komen... >WINDOWS-XP
daarna weer thuis geprobeerd met de zelfde kabelmodem COM21 en nop geen krimp... toen maar mijn Laptop aangesloten Win.XP en klik klik ja hoor perfect internet... opsnelheid toen via deze Laptop op wireless en dat ging ook perfect!!!
Mijn pc werkt nog met win.98 en ik heb deze dynamisch ingesteld op de netwerkkaart...
ook Wins heb ik op DHCP staan....
via de explorer heb ik automatische configuratiescript gebruiken ingesteld....
wat kan ik er aan doen om mijn Win.98 PC wel zover te krijgen dat hij op internet kan...
ik heb ook mijn firewall kompleet gedeinstalleerd maar dat haalde ook niets uit (zelfs uit het register gehaald) :( :( :(

met vriendelijke groet Brabander

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

op je windows bakken heb je geen vast ip ingesteld? *Dus alle velden zijn gewoon leeg?

Probeer anders om alle netwerkapters te verwijderen van die win98 bak... en dan alles opnieuw te installeren.. *en alles gewoon standaard te houden*

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allereerst een nieuwe netwerkkaart er in gezet en deze geprobeert...
ook deze heb ik op automatisch IP-adres verkrijgen, maar binnen kort komt er op deze plaats een snellere PC met Wn 2000 of XP dus kan ik die wel configureren zodat hij het wel doet...

probleem is denk ik de Router met win 98 .......

met vriendelijke groet Brabander

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router werkende, ook onder win98...
het was simpel, maar je meot het wel weten????

wat was het geval:
Omdat mijn netwerkkaart op automatisch stond was hij geconfigureerd door @home DHCP server...
door ipconfig uit te voeren zet ik alles op 0 en dat was alles om de Router de IP adres voor mijn PC te laten toekennen..
:9 :9 :9 :9 O-)
met vriendelijke groet Jack