Packard bell, jullie mening graag..

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056

Topicstarter
Ben daarjuist naar een winkel geweest. En ik was wat aan het kijken naar laptops.. En de verkoper kwam naar me toe, en vroeg of hij me kon helpen..
In die winkel hadden ze geen acer's.

- En hij raadde Packard Bell aan.. M'n eerste reactie -> :?
Ik zei toen ook tegen hem dat ik, en veel andere mensen een vooroordeel hebben t.o.v. PB.. Hij zei dat hij die laptop thuis heeft, en dat hij er heel tevreden over is, en dat hij ook veel mensen kent die daar ook tevreden over zijn..

- Ik vroeg ook hoe het zit met de garantie : Je krijgt één jaar garantie ---( En ook op dode pixels!!!!!!)---, en als er iets aan is, moet je hem niet opsturen, ze komen bij je thuis. Als het dan iets is dat ze niet kunnen herstellen nemen ze hem wel mee.
- En als je je garantie verlengd voor 3 jaar, dan betaal je "maar" €170. En hij zei ook, als die laptop in het derde jaar kapot is. En ze moeten je een nieuwe geven, dan geven ze je een laptop ter waarde van de aankoop prijs, 3 jaar terug..

Hij had het over deze laptop -> EasyNote E3268SE-> http://nl.packardbell.be/...asp?partNumber=P820400256

Persoonlijk ben ik niet echt HEEL overtuigd: Omdat er een S3 Pro Savage8 grafische kaart inzit, niet gedeeld volgens de verkoper. Maar dan nog.
- Combo DVD-RW, acer heeft met +/- (ken eigenlijk niet goed het verschil)

Aan de andere kant heb je veel voordeel bij de garantie..
Zelf heb ik een packard bell, desktop, en moet zeggen, heb hier nog geen problemen mee gehad.

----- Wat is jullie mening hierover? En zijn er soms mensen met deze laptop?-----

Groeten, Matthi..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104056 op 03-02-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oei, ik zie juist dat ik hem niet in "Complete Systemen & Laptops" gepost heb.. O-)

Sorry.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 15:27

NightBird

DPC-Crew Coding
Anoniem: 104056 schreef op 03 februari 2004 @ 18:53:
- En hij raadde Packard Bell aan.. M'n eerste reactie -> :?
Ik zei toen ook tegen hem dat ik, en veel andere mensen een vooroordeel hebben t.o.v. PB.. Hij zei dat hij die laptop thuis heeft, en dat hij er heel tevreden over is, en dat hij ook veel mensen kent die daar ook tevreden over zijn..
Oftewel, hij krijgt de meeste bonus op PB's :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Tja ach ik doe veel pc's onderhouden hier in de buurt... Laatst bij iemand thuis aan de gang geweest met zon ding, ik red me normaal wel met die dingen maar hiermee niet.
De software die er bij zat was zo stront eigenwijs dat een nieuwe scanner van Canon niet te installen was omdat je geen admin rechten had onder dat account in Xp Home.
Bellen bellen en bellen. Enige wat er uit kwam is dat er waarschijnlijk bij het maken van een instelling (bij het maken van de hoofdcd) een foutje is ingeslopen. We moesten maar een normale cd gebruiken (Windows XP Home) en die zit er net niet bij.

Slechte service, geen duidelijk antwoord, geen handige gasten an de telefoon.
Pc loopt nu al een tijdje maar na 1 jaar en 2 maanden stopt de monitor ermee.
Geen garantie zegt PB.

Welke monitor zit tegenwoordig minder als 2 jaar op ???

Gelukkig hadden die mensjes geen zin meer in dom gedoe en hebben we een nieuwe aangeschaft met 3 jaar onsite.

In mijn inzien is PB een slechte zaak en alle benamingen als:
Pak en bel
Packard Hell
Pakt niet snel
Zijn volledig terrecht.

Ik vind het een rare zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Nou, ik hou er niet zo van om merken af te zeiken, maar het feit dat ik vrienden en familie absoluut niet help als ze pb hebben zegt genoeg denk ik. Ook vragen als 'Is een pb een goede?' beantwoord ik steevast als: 'Op zich prima machines, zolang ze het doen, alleen als er problemen zijn, kom ik absoluut niet langs!'

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 22:12
motormuisje schreef op 03 februari 2004 @ 19:09:
Tja ach ik doe veel pc's onderhouden hier in de buurt... Laatst bij iemand thuis aan de gang geweest met zon ding, ik red me normaal wel met die dingen maar hiermee niet.
De software die er bij zat was zo stront eigenwijs dat een nieuwe scanner van Canon niet te installen was omdat je geen admin rechten had onder dat account in Xp Home.
Bellen bellen en bellen. Enige wat er uit kwam is dat er waarschijnlijk bij het maken van een instelling (bij het maken van de hoofdcd) een foutje is ingeslopen. We moesten maar een normale cd gebruiken (Windows XP Home) en die zit er net niet bij.

Geen garantie zegt PB.

Gelukkig hadden die mensjes geen zin meer in dom gedoe en hebben we een nieuwe aangeschaft met 3 jaar onsite.

Pak en bel
Packard Hell
Pakt niet snel
Zijn volledig terrecht.

Zou er toch werk van gemaakt hebben
Je kunt er van uit gaan dat een computer langer mee gaat dan 3 jaar dus ze moeten je tegemoet komen
Maar daar moet je bij de winkel zijn waar je hem hebt gekocht
Ook al zullen ze je anders doen geloven
Consumenten hebben ook rechten niet alleen plichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen garantie zegt PB.
Als hij buiten de garantieperiode valt, is dit te verstaan. Of hadden ze hun garantie laten verlengen tot 3jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Zelfs mijn moeder schreeuwde in de winkel ECHT GEEN PACKARD BELL NIKS DAN ELLENDE toen die verkoper kwam "helpen".
Stond wel even raar te kijken :o want ze weet geen reet van computers, dat zegt al genoeg lijkt mij zo :D

Achteraf even gevraagd en had van collega's etc. gehoord over nogal problemen bij die mensen die er 1 hadden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35647 schreef op 03 februari 2004 @ 19:20:
Achteraf even gevraagd en had van collega's etc. gehoord over nogal problemen bij die mensen die er 1 hadden gekocht.
Beetje vaag.. Welke problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28
als ik alle verkopers moet geloven die ik ben tegengekomen dan hebben al die verkopers alle dingen die in hun winkel worden verkocht ook thuis.
en hun vrienden hebben ook al die dingen.

ps. link werkt niet.
maar vind de desktops van PB er mooi uitzien (de case dan)

heb vandaag Vobis bladje binnen gekregen hebben daar weer leuke laptops maar omdat de link me een 404 geeft heb ik geen idee wat erin zit.
bij de vobis voor in de 600 euro dacht ik een p3 laptop.
en paar amd mobiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ow ow ow , begin er niet aan... is vragen om problemen.
en zowieso geen lap pakken met een s3 savage... waarschijnlijk gebruikt ie wel het interne geheugen...

ik zou het niet doen, hij's duur, is langzaam en slechte support.
Ik heb trouwens het vermoeden dat jij denkt dat er een dvd-writer in zit, dat is niet zo , het is een combo van dvd-lezer + cd-r(w) brander.

verder:

- Grafische specificaties
Video of Grafische kaart S3 Pro Savage8
Videogeheugen 32 MB DDR RAM (shared)
[b] is dus wel shared... verkoper weet dus niet waar ie over praat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
link werkt weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Punt 1: Wanneer een verkoper zegt dan hij hem zelf heeft en dat hij veel mensen kent die er tevreden over zijn dan liegt hij.

Punt2: Packard Bell heeft ronduit slechte service

Punt3: Een HP is ongeveer net zo duur en heeft perfecte service.

Dit allemaal uit ervaring. (Ik ben dus verkoper bij een niet nader te benoemen electronica keten) Ik verkoop dus ook geen PB al kunnen we het wel leveren.

Oh en om niet HP de hemel in te prijzen, Toshiba/Dell zijn ook goed.

[ Voor 9% gewijzigd door RawPeanut op 03-02-2004 19:28 ]

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95501

na ruim 1 jaar vechten met packard bell, het sturen van aangetekende stukken naar het hoofdkantoor (naar de directeuren ~namen zijn alleen te achterhalen via de kamer van koophandel) het inlichten van tros radar en 3! reparaties (na 2 x is het wettelijk verplicht een systeem te vervangen~wat men dus niet deed) intimatie, valse beschuldigingen over kakkerlakken die in mijn systeem waren aangetroffen heb ik uiteindelijk mijn gelijk gekregen en een nieuw systeem gehad(pb doet niet aan geld terug)
eerst moest ik wel een 'hoge ome' van pb zelf thuis ontvangen want men geloofde nog steeds niet dat het systeem niet werkte.
binnen 2 minuten zag meneer dat het hopeloos was.
moraal : geen packard bell kopen.
ik dring je niks op, maak je eigen keuze (mij heeft het heel veel ellende gekost maar goed)
als je wel over wilt gaan tot aanschaf probeer dan alles wat je beloofd is op papier te krijgen en ondertekend door de bedrijfsleider, als daar moeilijk over gedaan wordt en je de mededeling krijgt dat het allemaal 100% klopt en een schriftelijke
verklaring niet nodig is dan weet je dat je een risico loopt.
succes, ik zit hier niet te flamen naar pb, maar in feite is het gewoon een vreselijk
moeilijk bedrijf wat betreft garanties.
ter vergelijking..ook veel problemen gehad met een compaq systeem..
duurde ook lang (6 maanden) maar het is toen correct opgelost en ik ben
heel vriendelijk ontvangen op het hoofdkantoor en kreeg wel mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Packard Bell is ook naar mijn mening :r

Why ? omdat ik zelf in de jongere jaren ook vaak achter een PB heb gezeten.

-Ten eerste: Bijna onmogelijk om een andere windows te gebruiken..(drivers etc)
-Videokaart is altijd budget
-Altijd via recovery cd's werken, troep dus :9
-Crash geliefd
-Najah, iemand die PB heeft geproefd hoeft nooit meer zo'n ding.

Misschien bekend in S&F / Megapool folders, en daar proberen zo'n ding te verslijten...
Koop dan een Medion bijv :9 , Overigens zijn de Acer producten goed/zeer goed

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leuk al die vooroordelen over PB, maar ik denk dat de TS meer heeft aan echte ervaringen met de laptops van PB. Ik vind hier maar een paar ervaringen.

666AnGeL: Dat bewijst maar weer dat de notebook niet is gemaakt voor gamers, maar voor het gewone 2d werk. De S3 Savage is dan een prima GPU eigenlijk, ook al wordt het geheugen hiervoor gedeeld.
Waar het van af hangt is het doeleinde van de TS; wil hij graag gamen, of gebruikt hij 'm meer om te internetten e.d? Er zijn ook genoeg Acer laptops b.v. met sahred video memory en een Intel (intergrated) GPU, die ook niet goed presteren in games. Zo heeft elk merk wel zijn verschillende modellen voor een bepaalde markt.

Het gaat hier dus om ervaringen met de notebook, niet met de desktop systemen. Wil de TS informatie hebben over de service e.d. kan hij deze vast wel vinden met de search.

[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 03-02-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Just my honest opinion, niet bedoeld om te flamen en dat soort dingen:

Tsja, als jij er blij van wordt moet je hem kopen... ;)
Ik hoef die rommel alleen niet. Op mijn werk (verkoper in computerwinkel op hogeschool) ben ik al aardig wat studenten tegengekomen met packet hell.

Ik vind ze in het algemeen erg traag t.o.v. een simpele goedkopere laptop, ik heb ooit eens geprobeerd om eens zo'n ding opnieuw te installeren, maar toen hij naar herinstallatie geen miliseconde sneller was kon ik ook alleen maar de standaard opmerking: "Tsja, packet bell he.... :X " plaatsen.

Ook ben ik aardig wat problemen met backlights en spontaan niet meer werkende gevallen tegengekomen. Mijn advies: links laten liggen, je kunt beter een leuke Aldi laptop gaan halen als je iets voor niet al te veel geld zoekt. Ik ben bang dat je spijt van Packet Bell gaat krijgen. :r

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 95501 schreef op 03 februari 2004 @ 19:27:
na ruim 1 jaar vechten met packard bell, het sturen van aangetekende stukken naar het hoofdkantoor (naar de directeuren ~namen zijn alleen te achterhalen via de kamer van koophandel) het inlichten van tros radar en 3! reparaties (na 2 x is het wettelijk verplicht een systeem te vervangen~wat men dus niet deed) intimatie, valse beschuldigingen over kakkerlakken die in mijn systeem waren aangetroffen heb ik uiteindelijk mijn gelijk gekregen en een nieuw systeem gehad(pb doet niet aan geld terug)
eerst moest ik wel een 'hoge ome' van pb zelf thuis ontvangen want men geloofde nog steeds niet dat het systeem niet werkte.
binnen 2 minuten zag meneer dat het hopeloos was.
moraal : geen packard bell kopen.
ik dring je niks op, maak je eigen keuze (mij heeft het heel veel ellende gekost maar goed)
als je wel over wilt gaan tot aanschaf probeer dan alles wat je beloofd is op papier te krijgen en ondertekend door de bedrijfsleider, als daar moeilijk over gedaan wordt en je de mededeling krijgt dat het allemaal 100% klopt en een schriftelijke
verklaring niet nodig is dan weet je dat je een risico loopt.
succes, ik zit hier niet te flamen naar pb, maar in feite is het gewoon een vreselijk
moeilijk bedrijf wat betreft garanties.
ter vergelijking..ook veel problemen gehad met een compaq systeem..
duurde ook lang (6 maanden) maar het is toen correct opgelost en ik ben
heel vriendelijk ontvangen op het hoofdkantoor en kreeg wel mijn geld terug.
Ben je toevallig onlangs op de vlaamse televie gekomen? ivm die PB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien is dit dan een beter alternatief, betaal je misschien iets meer maar dan heb je ook meer :9

En de specs zijn niet verkeerd ..

Acer Ferrari 3000 (LMi)

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=595533516

het prijskaartje is overigens € 1.989,00 @ Norrod.nl

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aikeleer schreef op 03 februari 2004 @ 19:32:
Leuk al die vooroordelen over PB
hoezo vooroordelen ? nee hoor...praktijk ervaringen, even nadenken voor je zo reageert.
of het hier nu gaat over desktop of notebooks/laptops maakt in feite
niks uit, zijn vraag ging ook over garantie en hij wilde ook daar advies/informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056 schreef op 03 februari 2004 @ 19:35:
[...]

Ben je toevallig onlangs op de vlaamse televie gekomen? ivm die PB?
nee.
dit alles speelde in 2001
jammer om te horen dat er nog steeds soortgelijke gevallen voorkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 95501 schreef op 03 februari 2004 @ 19:39:
[...]

hoezo vooroordelen ? nee hoor...praktijk ervaringen, even nadenken voor je zo reageert.
of het hier nu gaat over desktop of notebooks/laptops maakt in feite
niks uit, zijn vraag ging ook over garantie en hij wilde ook daar advies/informatie over.
Zo'n indruk krijg je al snel als er iets staat als "zelfs een leek wil geen Packard bell". ;)
Hij gaf zelf al aan dat hij prima ervaringen heeft met de desktop computers. Vervolgens komt er een lading over hem heen met mensen die juist veel problemen hebben met desktop PC's. Ook heb ik vermeld dat er ook wel posts zijn met echte ervaringen in dit topic, maar dat zijn ze lang niet allemaal.

Over de service nogmaals, is veel te vinden met de search. Zomaar een greep topics:
Service Packard Bell
Packard Bell Easy One silver (laptop)?
Packard bell..??
[search=Packard Bell Service]

[ Voor 39% gewijzigd door Laurent op 03-02-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prima ervaringen stond er niet, er stond : nog geen problemen mee gehad
tijd om af te kloppen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Move OH -> CSL :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus dan maar beter voor een acer 803lMib gaan :) .. Ofwel ferrari..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104056 op 03-02-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
ThE DarK SpiRiT schreef op 03 februari 2004 @ 19:28:

-Crash geliefd
Ik sluit me volledig bij ThE DarK SpiRiT aan
PB = :r en om te :'(

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98244

Ik heb zelf als eerste pc ook een Packerd gehad en heb er niet 1 klacht over.
Hardwarematig gewoon goed voor elkaar een hoop software ( zit ook bagger tussen maar je krijgt het maar )
Apperaat is nu dik 3 jaar oud en draait nog als een tierelier !!
Grootste voordeel vond ik persoonlijk dat alle updates en drivers en anders software zooi was dat alles op 1 site te krijgen is .
Dit in tegenstelling tot een custom build pc waar je 10 site's af moet om het spul rond te krijgen.
Mijn conclusie dus gewoon goed spul.
En heb er eigenlijk ook altijd spijt van gehad dat ik hem na 1 jaar verkocht heb omdat ik "sneller" wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Smarty_6000 schreef op 03 februari 2004 @ 19:54:
[...]

Ik sluit me volledig bij ThE DarK SpiRiT aan
PB = :r en om te :'(
Het is je goede recht om een dergelijke mening toegedaan te zijn, maar onderbouw een dergelijke opmerking dan...

Ik ken die bakken beter dan de meesten en weet aardig wat redenen om ze in bepaalde gevallen niet aan te raden (al is 99% van mijn bezwaar gericht op de software preload die teveel onnodige troep en shiny things bevat en te weinig nuttigs, maar dat geldt net zo goed voor zowat elk ander merkPC), maar kom gek genoeg die redenen nergens hier tegen in de negatieve posts...

Vergeet niet dat ononderbouwde afkrakende opmerkingen, met name met kotssmileys erbij gewoon trolls zijn en ook als zodanig bestraft kunnen worden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50792

Hier nogmaals PB= :r

Vriend van mij koopt PB via PC-prive, moederbord gaat binnen 1 jaar kapot en wordt in garantie tijd vervangen. 13 maanden later weer moederbord kapot maar net geen garantie meer. Gebeld, maar er was geen haar op het hoofd van meneer PB die erover dacht om een regeling te treffen omdat het net buiten de garantie is en al de 2e keer!

Uiteindelijk zelf nieuw (echt) mobo gekocht en pc draait sindsdien als een zonnetje en is alleen aan de buitenkant nog een PB.....helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

Geen garantie zegt PB.

Pak en bel
Packard Hell
Pakt niet snel
Zijn volledig terrecht.

Ik ben ook verkoper van dit merk en bouw al zo'n 10 jaar lang mijn eigen pc's.

Ik kan aan jou opmerkingen wel lezen dat jij dus ook weinig kaas hebt gegeten van pc's.

Nee de cd xp home zit er niet bij, maar je kunt deze er dus wel afhalen door mastercd creator!!!(Misschien niet aan gedacht?)

Software is alleen stronteigenwijs als iemand er mee werkt die er dus de ballen verstand van heeft.

Die hoofdcd waar je het overhebt snap ik ook niet PB gebruikt minimaal 3 of 4 welke bedoel je nou??

Die mensjes waar je het over hebt heb je dus een pc in de MIK geduwd zonder dat dat had gehoeven, want je kunt namelijk ook een herstel van het systeem doen en dan optie 2 optie 1 en je installeert dan aaleen xp home.Waarna je zal zien dat zonder al dat software van Packard Bell gewoon alles word gepakt wat je installeert of aansluit.
NightBird schreef op 03 februari 2004 @ 18:59:
[...]

Oftewel, hij krijgt de meeste bonus op PB's :)
Je krijgt geen bonus op PB. (waar jij die wijsheid weghaald????)
RawPeanut schreef op 03 februari 2004 @ 19:27:
Punt 1: Wanneer een verkoper zegt dan hij hem zelf heeft en dat hij veel mensen kent die er tevreden over zijn dan liegt hij.

Dit allemaal uit ervaring. (Ik ben dus verkoper bij een niet nader te benoemen electronica keten) Ik verkoop dus ook geen PB al kunnen we het wel leveren.

Meeste dingen die ik thuis heb komen bij ons uit de zaak.(Ik zal wel liegen!!)
PB heeft op zich best wel goeie service, maar af en toe heb je ook wel eens een eigenwijze lul te pakke.(helaas)

Hp is gemiddeld 100 tot 300 euro duurder.
ThE DarK SpiRiT schreef op 03 februari 2004 @ 19:28:

-Crash geliefd

Misschien bekend in S&F / Megapool folders, en daar proberen zo'n ding te verslijten...
Koop dan een Medion bijv :9 , Overigens zijn de Acer producten goed/zeer goed
Je kunt op een PB installeren wat je wil win98 ME Xp misschien is die tijd dat jij er achter zal al heeeeel ver weg want mijn eerste pII 350Mhz daar kon ik het zelfs al mee die staat nu nog bij mijn moeder met XP pro!!!(Hoe kan het he?)

Trouwens de PB's van nu hebben ook atikaarten 9600 lijken mij toch geen lowbudget.

En je moet ze niet proefen maar mee werken spelen en genieten :)

Maar om nu ff terug te komen op de topicstarter.

Ga naar de winkel vraag of je er even mee mag spelen en test ook een ander neem wat mee van huis waarmee je kunt testen een benchmark of een spel of wat dan ook.
Maak dan je keus op je bevindingen in de winkel.Je hebt trouwens 2 weken omruilgarantie en bevalt het niet ga je toch terug!!

Je eigen persoonlijke smaak zijn toch belangrijker dan wie zijn mening ook, zelfs een verkoper kan je dat niet aan lullen die kan alleen meehelpen jou een keus te laten maken aan de hand van jou wensen,budget,en noem maar op.

Jammer dat er toch zoveel mensen zijn die slechte ervaringen hebben met PB ik heb er ook wel een paar gehad, maar dit werd altijd netjes opgelost of met PB of met mij door ruiling of wat dan ook.

Maar ik wens je succes met je keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 03-02-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:51

Wildfire

Joy to the world!

Ik ken diverse mensen met een Packard Bell. Het zegt genoeg dat jij zij de meeste troubles hebben...

Daarnaast is de service echt belabberd. Kennissen hadden net een nieuwe PB aangeschaft, voorgeïnstalleerd en al. Meteen al het probleem, de CD-RW wou het niet doen.

Nou, als echte tweaker heb ik dus vanalles geprobeerd. Echt vanalles en de enige mogelijke conclusie was dat de drive gewoon kapot was.

Oké. De PB helpdesk maar bellen dus... zodat ik om een vervanging kon vragen. Maar nee, dat ging dus niet gebeuren. Eerst tien minuten wachten à tig cent per minuut. Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn, maar luisteren naar m'n uitleg dat dat ding kapot was - ho maar... Ik moest verplicht allerlei dingen in Windows gaan zitten wijzigen (die überhaupt niets met CD-RW gedoe te maken hadden). Ik nog zeggen "dat ding is voorgeïnstalleerd en moet gewoon meteen werken", maar nee eerst nog tig dingen van een script doorlopen. Verschrikkelijk.

Na een half uur kwam dat hoogst irritante mens *uiteindelijk* tot de conclusie dat de drive toch wel eens kapot zou kunnen zijn. Hetgeen ik in de eerste minuut al aangaf (na uitgelegd te hebben dat ik een "nerd" was)... het had me een half uur bellen kunnen besparen, maar ja...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 02:06
Ok ff mening van een pb m7300 gebruiker.

Mijn eerste ervaring met pb was ook niet positief maar dat was puur vanwege de software dit is een slecht punt van pb met name de recover cd's. En ook een nieuw os installen is niet super simpel maar kan zeker wel. De gebruikte hardware is zeker wel stabiel nooit echt hardware fouten meegemaakt met pb machines.

Over men laptop hoef ik niets te zeggen behalve :9~ :9~
P4m 3.06 60 gig hd 512ddr 15.4 breedbeeld wlan+lan. Oja misc ook wel belangrijk een Ati M10 (aka 9600)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Packard Bell is echt een OEM merk (voor PC prive projecten etc) en wordt veel gekocht door onkundige gebruikers, huismoeders en dergelijke, die na twee weken Windows zo van streek hebben gemaakt dat niets meer werkt, en de spyware laat alles vastlopen, en de PC krijgt de schuld.

Ik weiger te geloven dat die dingen echt zo slecht zijn.

Ik werk bij de Mediamarkt en krijg regelmatig mensen langs die zeggen: "maar die PC's die jullie leveren zijn wel beter dan Packard Bell toch? Want zo een heb ik nu en dat is een kloteding."

Slaat echt nergens op volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 03-02-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056 schreef op 03 februari 2004 @ 19:22:
[...]

Beetje vaag.. Welke problemen dan?
Wat het nu precies was onthoudt mijn moeder niet, zo is zij nu eenmaal met alles.
Ze onhoudt alleen dat het niet goed zat.

Het zal echt niet alleen bagger zijn maar je hoort er gewoon erg veel over.

Er zijn voor pb prijzen diverse andere keuzes, zal ik toch voor iets anders kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 35647 schreef op 04 februari 2004 @ 00:44:
[...]

Wat het nu precies was onthoudt mijn moeder niet, zo is zij nu eenmaal met alles.
Ze onhoudt alleen dat het niet goed zat.

Het zal echt niet alleen bagger zijn maar je hoort er gewoon erg veel over.

Er zijn voor pb prijzen diverse andere keuzes, zal ik toch voor iets anders kiezen.
Ik denk dat dit 99% van de 'problemen' met Packard Bell illustreert-

PB richt zich op de minst technisch bekwame deel van de markt. De huisvrouw die even wil tikken en emailen, mensen die een computer kopen zonder enig benul te hebben wat ze nodig hebben.

Die klanten zijn bijna niet tevreden te stellen omdat ze aan de lopenden band hun PC verprutsen en geen benul hebben wat ze dan gedaan hebben. PB service is ook vrij brak, maar niet noemenswaardig erger dan 1e lijns support bij de meeste andere merken. Voeg die twee samen en je krijgt legioenen ontevreden klanten die de schuld van hun problemen neerleggen bij de fabrikant van hun PC in plaats van gewoon hand in eigen boezem te steken :X

Datzelfde effect zie je bij andere PCs die op dezelfde marktsegment gericht zijn, denk aan bijvoorbeeld de twijfelachtige reputatie van de goedkopere Compaq Presario's of Gateways.

Geen enkel PC is idiot proof, als je business model is het verkopen van PCs aan idioten, dan is dit soort 'reputatie' volledig te verwachten, of het nu verdiend is of niet 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:03

boesOne

meuh

Even over die laptop en service :
PB komt echt niet aan huis een laptop fixen. Als er iets is qua hardware dan moet ie opgestuurd worden! +/- 10 werkdagen is ie dan weg..

Ik ken de eerste lijns service goed van PB. Het gehalte noobs qua klanten is gigantisch. De verwachting van de gemiddelde PBconsument is dat een PBbak een koffiezet apparaat is dat nooit schoon gemaakt hoeft te worden..

Virus? Ja maar ik heb toch norton [die sinds september 2001 niet meer geupdate is..] .. Dat soort zooi.. En de computer maar de schuld geven! Altijd van je af wijzen :)

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 04-02-2004 11:46 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
ff mijn mening: Wij hebben thuis 2 pb's en nog NOOIT problemen gahad waar ik pb de schuld van geef wel 3x de fat tabel verkloot, maar dat was mijn eigen schuld (ide vond pci snelheid van 42 mhz niet goed :P)

voor mij vallen de meeste van de problemen over pb pc's onder user abuse

nu is het niet zo dat ik voor mezelf een pb al aanschaffen (ik wil graag zelf kiezen welk mobo en ram enzo) maar ik zou het niemand afraden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op 04 februari 2004 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat dit 99% van de 'problemen' met Packard Bell illustreert-

PB richt zich op de minst technisch bekwame deel van de markt. De huisvrouw die even wil tikken en emailen, mensen die een computer kopen zonder enig benul te hebben wat ze nodig hebben.

Die klanten zijn bijna niet tevreden te stellen omdat ze aan de lopenden band hun PC verprutsen en geen benul hebben wat ze dan gedaan hebben. PB service is ook vrij brak, maar niet noemenswaardig erger dan 1e lijns support bij de meeste andere merken. Voeg die twee samen en je krijgt legioenen ontevreden klanten die de schuld van hun problemen neerleggen bij de fabrikant van hun PC in plaats van gewoon hand in eigen boezem te steken :X

Datzelfde effect zie je bij andere PCs die op dezelfde marktsegment gericht zijn, denk aan bijvoorbeeld de twijfelachtige reputatie van de goedkopere Compaq Presario's of Gateways.

Geen enkel PC is idiot proof, als je business model is het verkopen van PCs aan idioten, dan is dit soort 'reputatie' volledig te verwachten, of het nu verdiend is of niet 8)7
Die serie toshiba's bij die studenten zat ook niet helemaal lekker, apple heeft ook wat verklote ibooks op de markt gebracht.
Ok laten we allemaal pb gaan kopen :D

Het is ook het gevoel dat spreekt.
Ik zie die dingen altijd bij megapool en dat soort zaken liggen, dat personeel bevoorderd niet het kwaliteitsgevoel (met uitzonderingen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 35647 schreef op 04 februari 2004 @ 14:39:
[...]

Die serie toshiba's bij die studenten zat ook niet helemaal lekker, apple heeft ook wat verklote ibooks op de markt gebracht.
Ok laten we allemaal pb gaan kopen :D
Dat zeg ik ook niet. Maar er is een duidelijk verschil- jij noemt hier voorbeelden van computers die technische manco's hadden. Er zitten uiteraard ook een paar PB's tussen met behoorlijk brakke hardware (met name alle gebruikte moederborden van GVC, een obscuur en rampzalig Taiwanees bedrijf- de hierboven ergens genoemde Cyrix met stabiliteitsissues was een zo'n geval), maar het overgrote meerendeel van de vooroordelen met PB hebben juist niets met de hardware te maken en verdomde weinig met de -toegegeven brakke- software- preload die erop zit...
Het is ook het gevoel dat spreekt.
Ik zie die dingen altijd bij megapool en dat soort zaken liggen, dat personeel bevoorderd niet het kwaliteitsgevoel (met uitzonderingen uiteraard).
Tja, dat is waar de doelgroep haar boodschappen doet.

Maar het zou de tweaker sieren als je gewoon naar de PC achter de marketing kijkt- niet bijzonder interessante, maar allerminst uiterst rampzalige merkPCs met vrij standaard hardware en een preload die je zo snel mogelijk moet dumpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

In mijn familie is pas geleden een PB easynote uit dezelfde serie aangeschaft, maar dan een Centrino'tje. Ik vind het een prima apparaat, daar is niets mis mee. Een vriend van mij heeft al jaren een Celeron 466 van PB draaien. Afgezien van de HD die wat langzaam is, draait die machine uit de kunst. Geen problemen met PB qua spullen dus, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

M1lamb3r schreef op 04 februari 2004 @ 12:21:
voor mij vallen de meeste van de problemen over pb pc's onder user abuse
dat zal zonder meer mee spelen, maar ik repareer veel computers, en packard bells zijn systematisch instabieler en slordiger geassembleerd dan een willekeurig ander a-merk.
bij PB's ligt een aanzienlijk aantal fouten gewoon aan de pc zelf.

kijk maar naar een merk als medion: zonder meer dezelfde doelgroep. bijna dan, ik heb wel een medion, maar zou een PB nooit willen hebben...
bij medions zie ik juist extreem weinig dingen fout gaan die aan de pc zelf liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
RawPeanut schreef op 03 februari 2004 @ 19:27:

offtopic:
Hee RawPeanut, mag ik ook jouw mening in mijn topic? :-P
[rml][ Notebooks] Welke kiezen voor opleiding? Mening gevraagd[/rml]/
Aangezien je zo te zien wel notebooks verkoopt en er het een en ander van af weet en enige ervaring hebt.

Persoonlijk heb ik het ook niet zo op A-merk complete systemen. Geef mij maar liever een PC zelf samengesteld en laten assembleren of zelf assembleren. Dan kun je de software tenminste vaak beter geïnstalleerd krijgen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 04-02-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

oke ervaringen:

zelf heb ik altijd iets tegen packard bell gehad door problemen die ik PB`s bij anderen mocht oplossen, vaak lag dit niet aan de software (windows etc...) , maar aan de harware zelf.

m.b.t. notebooks, ze schijnen echt niet geweldig te zijn van kwaliteit.
ik stond 2 weken terug bij de dixons: 2 mensen achter elkaar die beklag kwamen doen van PB notebooks. De verkoper zei ook dat het 1 grote rotzooi was bij PB (ik denk niet dat hij dit mocht zeggen, maar hgij deed het wel)

zelf heb ik de volgende dag een acer aspire gekocht, tot de dag van vandaag ben ik op en top tevreden. Om eerlijk te zijn heb ik nooit slechte dingen gehoord over Acer (behalve dat je er niet mee kunt gooien [bhiuzing breekt]...maar das de bedoeling niet)...

ik zou zeggen, zet de voor- en nadelen op een rij en veel plezier met je toekomstige notebook!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 70162 schreef op 04 februari 2004 @ 20:09:
[...]

dat zal zonder meer mee spelen, maar ik repareer veel computers, en packard bells zijn systematisch instabieler en slordiger geassembleerd dan een willekeurig ander a-merk.
bij PB's ligt een aanzienlijk aantal fouten gewoon aan de pc zelf.
Michael Knight schreef op 04 februari 2004 @ 21:30:
oke ervaringen:

zelf heb ik altijd iets tegen packard bell gehad door problemen die ik PB`s bij anderen mocht oplossen, vaak lag dit niet aan de software (windows etc...) , maar aan de harware zelf.
Kom dan eens met een paar voorbeelden :o

Ik kan ook lopen roepen dat merk X 'veel hardwareproblemen heeft', maar dat zegt dan ook niet veel. Gaat het hier om defecten, compatibiliteits- of driverissues, of iets anders?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe, die winkel waar ik geweest ben was ook bij Dixons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

Youk

Volvo For Life

Nog ff een ervaring erbij:

Zelf heb ik een EasyNote (nog PII 333), dat ding doet nu nog steeds wat het moet doen. Ondertussen staat er wel Win XP pro op in plaats van de standaard Win98SE, en dit zonder enig probleem. Alles werkt er perfect op. Ook heb ik een tijdje Linux hierop gehad, en zelfs de ingebouwde winmodem kreeg ik aan de praat! (Dit, moet ik toegeven, heeft wel meer te maken met Lucent die drivers voor Linux uitbracht voor dit type modem dan met PB).

Verder heb ik er 1 keer een probleem mee gehad, namelijk met het scherm. Dit gaf slecht contact en de laptop moest dus binnen voor herstelling. Op vrijdag bellen naar PB, maandag stond DHL aan de deur om een doos af te leveren. 's Avonds laptop in de doos gestopt en gebeld naar het opgegeven nummer. Volgende dag (dinsdag dus) stond DHL terug aan de deur om de doos met laptop op te halen. En op vrijdag stonden ze er al weer met een perfect herstelde laptop. En als je dan weet dat de herstelling gebeurde in een fabriek van NEC in Frankrijk, dan denk ik dat ik absoluut niet mag klagen over de snelheid hiervan. Slechts 4 dagen ben ik de laptop kwijt geweest. Zelfs als ik in de buurt naar een pc shop ga duurt het meestal al langer (en dan moet ik die nog zelf wegbrengen en gaan halen ook).

Van mij dus geen slecht woord over de service en afhandeling. Wel zou ik persoonlijk nooit een desktop toestel aanschaffen van gelijk welk merk, dit dan vooral omwille van upgrade mogelijkheden/beperktheden. Maar voor een laptop => no problem!

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
ik denk dat als je er zelf al dusdanig over twijfelt het eigenlijk al vast staat:
niet doen!

als je met een bang gevoel zo'n laptop koopt, wat toch een aardige investering is, en er later iets mis mee gaat dan denk je bij je eigen: "zie je nou wel gvd :( "
en dat kun je beter gewoon niet hebben.
koop een laptop waar je zelf een goed gevoel bij hebt, zoals je zelf al aangeeft, bijvoorbeeld eentje van Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79981

heb ook een PB IGO 2442 ; werkt al ruim een jaar vrij goed maar is geen fijne notebook; ik mis floppy en serieel en parallel interface en er zit een ventilator in die om de halve minuut aanspringt en werkt als een föhn, er komt gewoon hete lucht uit, dat kan toch niet gezond zijn voor zo'n systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien een kickje nodig...

Ik wil toch wel opmerken dat er grote verschillen zijn tussen de PB desktops en de PB laptops...
Mijn PB E3245 (Athlon XP 2400+, 512 Mb, 60 Gb HDD :*), XP Home) staat nu al sinds oktober 2003 naar volle tevredenheid te zoemen op me kantoor (af en toe idd fohnen :+).

Voor het standaard kantoorwerk is het een perfect apparaat en is er in die tijd van intensief gebruik nog geen defect oid opgetreden. Bovendien, zelfs Age of Mythology loopt er prima op (wel met externe muis :9)

Bij elke merk zal er wel een berg aan klachten zijn, nadeel is alleen dat sommige fabrikanten onnodig een slechte naam krijgen. Zo heb ik inmiddels al 1 Dell en 1 HP laptop in de trashcan gefl****rd omdat ze niet aan de praat te krijgen waren.
Conclusie: ook PB maakt goede laptops

Buzz_Lightyear wacht overigens wel nog op een bevestiging van z'n 3 jaar garantieverlening :+

An Explanation of l33t Speak

Pagina: 1