De vader van mijn vriendin heeft sindskort internet via @home.
Met mijn ervaring met het installeren van @home (heb toch wel bij 20 mensen @home aangesloten) leek me dat dit wel zal lukken.
Echter mijn ervaring is alleen met het com21 modem, maar dat leek mij niet een bezwaar.
Het modem (surfbord SB5100) aansluiten was een makkie.
De bijgeleverde utp-naar-usb-nic heb ik niet gebruikt (ben niet zo fan van internet via usb).
realtekje eringegooid. windows xp herkende hem automatisch.
Kabel getrokken, connectoren gekrimpt. kabel aansluiten.
cc-naam en werkgroep ingevoerd en gaan maar,.... althans dat hoopte ik.
De pc krijgt geen ip adres (alleen een apipa adres)
Kabel is goed, deze is een tweede maal gekrimpt.
Wegens tijdgebrek moest ik naar huis voordat het internet werkte.
- Op het modem branden de lampjes zoals het hoort: allemaal groen en het active/pc lampje brand oranje
- standby lampje is vanzelfsprekend uit.
- lampjes op de nic branden ook goed: 1 lampje voor 100mbit, en 1 voor de verbinding.
Vanaf mijn huis heb ik de helpdesk gebelt, die vertelde mij dat aan hun kant alles goed zit (al zegt dat natuurlijk ook niet alles), en dat het probleem dus aan de gebruikers kant zit.
Eind van de week kan ik pas weer naar m'n vriendin toe.
Ik wil echter niet onvoorbereid daar naar toe gaan, dus wie heeft er wat tips voor mij om de boel wel aan de praat te krijgen?
- Is het installeren van een motorala modem wat betreft de verbinding tussen pc en modem anders dan bij com21??
- Is @home sinds de invoering op de motorola modems misschien over gegaan op mac registratie van de netwerkkaart? (dus werkt het daarom niet?)
Met mijn ervaring met het installeren van @home (heb toch wel bij 20 mensen @home aangesloten) leek me dat dit wel zal lukken.
Echter mijn ervaring is alleen met het com21 modem, maar dat leek mij niet een bezwaar.
Het modem (surfbord SB5100) aansluiten was een makkie.
De bijgeleverde utp-naar-usb-nic heb ik niet gebruikt (ben niet zo fan van internet via usb).
realtekje eringegooid. windows xp herkende hem automatisch.
Kabel getrokken, connectoren gekrimpt. kabel aansluiten.
cc-naam en werkgroep ingevoerd en gaan maar,.... althans dat hoopte ik.
De pc krijgt geen ip adres (alleen een apipa adres)
Kabel is goed, deze is een tweede maal gekrimpt.
Wegens tijdgebrek moest ik naar huis voordat het internet werkte.
- Op het modem branden de lampjes zoals het hoort: allemaal groen en het active/pc lampje brand oranje
- standby lampje is vanzelfsprekend uit.
- lampjes op de nic branden ook goed: 1 lampje voor 100mbit, en 1 voor de verbinding.
Vanaf mijn huis heb ik de helpdesk gebelt, die vertelde mij dat aan hun kant alles goed zit (al zegt dat natuurlijk ook niet alles), en dat het probleem dus aan de gebruikers kant zit.
Eind van de week kan ik pas weer naar m'n vriendin toe.
Ik wil echter niet onvoorbereid daar naar toe gaan, dus wie heeft er wat tips voor mij om de boel wel aan de praat te krijgen?
- Is het installeren van een motorala modem wat betreft de verbinding tussen pc en modem anders dan bij com21??
- Is @home sinds de invoering op de motorola modems misschien over gegaan op mac registratie van de netwerkkaart? (dus werkt het daarom niet?)