Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GBC] component vraagje

Pagina: 1
Acties:

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het 'repareren' van een Gameboy Color omdat deze stuk is. Het lijkt er op dat ik het probleem heb gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/spoelgbc.jpg
Het zwart met blauwe componentje zit los, volgens mij is het een spoel. Dit hoort toch niet los te zitten? Eén van m'n netwerkkaarten heeft precies zo'n component en zit vast.

edit:

Oja, hij is op de grond gevallen

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 03-02-2004 18:47 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
niet helemaal zeker, maar is dat niet het speakertje? is so is dat het probleem niet denk ik. en meestal staat er bij wat het is (c44 ofzo)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
check eens rond de adapter ingang, deze is geschakeld en schakelt soms niet meer terug bij los nemen vd adapterplug, met als gevolg, geen stroom vd batterijen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Er staat niks bij. Je kunt het net zien, hij zit namelijk op een groen smd printje gesoldeerd. Dit printje zit weer vast aan het witte pcb. Het is geen speaker. Die zit meer naar links (niet afgebeeld).

Hij krijgt wel spanning. Bat ledje brand. En uit de speaker komt een 10Hz toon. (pok pok pok pok pok). ;)

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 03-02-2004 19:15 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

mmm denk niet dat ut daar aan ligt, foto is beetje onscherp maar neem aan dat dat ding dus niet zwart geblakert is oid?? smd is zowieso moeilijk kapotte zooi opzoeken (naja of het moet dik ontploft zijn :P ), daarbij komt het volgende probleem moet je wel smd kunnen solderen best moeilijk nog :P

eeuhm anyway als hij dus zown plok plok geluid geeft is dr denk ik wel iets meer mis, en als het een spoeltje is?? zou je ut evt kunnen vervangen??? kijkn wattie doet dingen zijn niet zow supr duur...

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

let niet op deze post ik had verkeerd geleest

[ Voor 195% gewijzigd door Armageddon_2k op 03-02-2004 20:41 ]

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:19

iambig

* z.o.z *

Mja... die zwart blauwe dingetjes ook altijd. :P

Sorry, kan je niet vertellen wat het is.
Maar misschien kun je een duidelijker fotootje plaatsen?
(Zoomen/scherpstellen/onderkant/plek op print zonder component?)

[ Voor 86% gewijzigd door iambig op 03-02-2004 20:44 ]

NEE: dit is geen signature...

Pagina: 1