Toon posts:

Netwerk dood :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, my problem just got a hell of a lot bigger.
Zoals ik al zei in dit topic:
Mailserver doet het niet meer
deed m'n pc een beetje raar.
Maar ik had nog wel gewoon internet.
Iemand vertelde me dat ik Norton AV er dan af moest gooien en rebooten.
ZO gezegd zo gedaan. Maar nu wil m'n eigen pc (dit is een andere ;) ) helemaal niks meer. Ik kan fixed ip's opgeven wat ik wil of em gewoon op dhcp laten staan maar er gebeurt niks. Ik kan niet pingen of wat dan ook. Ook krijg ik als ik bij ipconfig /all kijk helemaal geen info. Achter "DHCP Ingeschakeld" staat "ja" en achter "ip-adres" staat ""0.0.0.0". Net als bij het subnetmasker. Hij wordt gewoon helemaal niet meer herkend in het netwerk.
Als ik op de pc waar ik nu op zit (die zit dus in hetzelfde netwerk) bij ipconfig /all kijk krijg ik gewoon correcte informatie en ik krijg ook iets te zien over "leases". Nou heb ik daar geen verstand van maar zou het daar iets mee te maken kunnen hebben??
Pretty desperate here :'(
Ik heb dus winXP :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 18:36 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Was het alleen Norton AV of ook de firewall? Zoek even naar WinsockXP (er van uitgaande dat je XP hebt, dat zeg je niet in deze post, en mensen gaan niet makkelijk in je andere post kijken) en installeer die. Weet niet zeker of het in dit geval werkt, maar je kan het allicht proberen.

edit: In je andere post zie ik ook geen specs staan. Post eens even wat systeem + netwerkinfo. Scheelt mensen hier weer een hoop vragen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mike Jarod op 03-02-2004 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 03 februari 2004 @ 18:33:
Was het alleen Norton AV of ook de firewall? Zoek even naar WinsockXP (er van uitgaande dat je XP hebt, dat zeg je niet in deze post, en mensen gaan niet makkelijk in je andere post kijken) en installeer die. Weet niet zeker of het in dit geval werkt, maar je kan het allicht proberen.

edit: In je andere post zie ik ook geen specs staan. Post eens even wat systeem + netwerkinfo. Scheelt mensen hier weer een hoop vragen :)
Firewall zit in de router.
Ik heb helemaal niks verandert dus. Vanmiddag deed me mailserver het niet en nu doet ineens me hele netwerkverbinding het niet meer...

• Mike Jarod
  • Niet online
Begrijp ik goed:

• Je mailserver doet raar, je krijgt de tip om NAV te uninstallen, reboot, en toen?
• En nu doet een andere pc het ook niet meer? Wil geen enkele pc meer het netwerk op? Hoeveel pc's heb je?

Maar als zo maar uit het niets geen enkele pc meer het netwerk op wil zou ik het probleem in je router zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
nee alle pc's doen het behalve mijn eigen pc. Ik zit nu op een andere pc.
Toen ik rebootte na de uninstall van Norton AV begon het gesjaak met het netwerk.

• Mike Jarod
  • Niet online
Ok we komen ergens :)

Kortom jouw pc is de enige die niet in het netwerk wil, en dat komt na het verwijderen van NAV.

WinsockXPfix

Werkt dat niet dan moet je je netwerkkaart eens uninstallen/herinstallen. Gooi 'm ook eens in een ander slot. Probeer desnoods een andere NIC.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 03 februari 2004 @ 18:57:
Ok we komen ergens :)

Kortom jouw pc is de enige die niet in het netwerk wil, en dat komt na het verwijderen van NAV.

WinsockXPfix

Werkt dat niet dan moet je je netwerkkaart eens uninstallen/herinstallen. Gooi 'm ook eens in een ander slot. Probeer desnoods een andere NIC.
WinsockXPFix hielp niet...
Netwerkkaart ga ik nu proberen.
Maar wat is NIC ookalweer? :@
Ennuh... het kan dus niks met die 'leases' te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Oke netwerkkaart in ander slot en de-installeren/herinstalleren hielp ook niet...

• Mike Jarod
  • Niet online
Jammer dat dat niet hielp. NIC = Network Interface Card oftewel netwerkkaart ;)

Je zegt dat je je NIC ook een statisch IP hebt gegeven, maar ik maak niet echt uit je verhaal op wat er dan gebeurt. Kan je dan pingen? Zo nee wat is de precieze foutmelding?

Op het moment dat je statische IP's gaat gebruiken heb je geloof ik niets meer te maken met de lease tijden die alleen voor DHCP gelden. Maar als ik dat mis heb verbetert iemand me wel even ;)

Je hebt zeker geen Knoppix cdtje liggen? Als die ook niet werkt zou ik aan een hardware probleem gaan denken. Voor de rest; al ander poortje op je router geprobeerd? Andere kabel? Branden de link lampjes op de NIC? Duw eens een NIC van een andere PC in deze?

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 03 februari 2004 @ 19:43:
Jammer dat dat niet hielp. NIC = Network Interface Card oftewel netwerkkaart ;)

Je zegt dat je je NIC ook een statisch IP hebt gegeven, maar ik maak niet echt uit je verhaal op wat er dan gebeurt. Kan je dan pingen? Zo nee wat is de precieze foutmelding?

Op het moment dat je statische IP's gaat gebruiken heb je geloof ik niets meer te maken met de lease tijden die alleen voor DHCP gelden. Maar als ik dat mis heb verbetert iemand me wel even ;)

Je hebt zeker geen Knoppix cdtje liggen? Als die ook niet werkt zou ik aan een hardware probleem gaan denken. Voor de rest; al ander poortje op je router geprobeerd? Andere kabel? Branden de link lampjes op de NIC? Duw eens een NIC van een andere PC in deze?
Oke het gaat als volgt:
Ik heb een statisch ip opgegeven (192.168.0.3)
Als ik dan ipconfig /all doe krijg ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: GOKU
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          CNet PRO200 PCI Fast Ethernet Adapter #2
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-A1-1B-34-17
        DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . :
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Hier snap ik opzich al niks van...
Als ik de dhcp aanzet op mijn pc (wat ie eerst ook stond voor die akkefietje begon) krijg ik in feite precies hetzelfde alleen dan staat er
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : ja
Verder, lampjes branden allemaal hardware is imo inorde. Als ik de netwerkstekker eruit trek of als ik de router uitzet zegt ie ook dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke...
beam me up scotty 8)7
Ik denk, laat ik is voor de grap als ip 192.168.0.4 proberen... en... je raadt het nooit :D

Computers zijn echt hoerendingen... |:(

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 20:11:
Oke...
beam me up scotty 8)7
Ik denk, laat ik is voor de grap als ip 192.168.0.4 proberen... en... je raadt het nooit :D

Computers zijn echt hoerendingen... |:(
Uhhh :?

Reset je router eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 03 februari 2004 @ 20:13:
[...]

Uhhh :?

Reset je router eens :)
dat had ik al gedaan maar dat had geen effect
Ik heb nou gewoon fixed ip op .0.4 en dat werkt....
Nou moet ik alleen me webserver en me mailserver enzo weer opnieuw in gaan stellen :(

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

ipconfig /release
ipconfig /renew

try dat eens.. maybe dat je hier wat meer wijzer van wordt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1