Toon posts:

KPN ADSL upgrade fout??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
27 november 2003 deed KPN de melding dat zij de adsl snelheden zouden verhogen. Ons kantoor heeft een KPN ADSL Extra abo, dat betekent dat we nu met 4069down/640up kb/s werken. Joechei!!! zou je denken... :?

Ik heb net van onze ISP te horen gekregen dat de KPN centrale de verhoging niet aankan. Dus er bestaat een kans dat bij veel interpret-verkeer 5% van de adsl-gebruikers/abonnementen eruit vliegt, en geen verbinding heeft. :'(

In dit kantoor is dit indd wat vaker gebeurt, maar ik heb niks van KPN zelf gehoord of gezien wat dit bevestigd. Wie o wie kan hier enige helderheid in verschaffen of heeft dit ook van de eigen ISP te horen gekregen???

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

mischien even bellen met kpn?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
Tja, volgens mij staat er op de site van KPN ergens iets van:"...aan de upgrades zijn geen garanties verbonden..blabla" Ik denk dat ik iets dergelijks ook van de helpdesk te horen zal krijgen. Heb al vaker gebeld, maar bij de KPN is natuurlijk nooooooit wat aan de hand. ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 18:11:
Ik denk dat ik iets dergelijks ook van de helpdesk te horen zal krijgen.
Ga nou eerst maar eens bellen... die helpdesken bestaan niet voor niets.
En ze zullen vast niet zomaar uit hun nek l*llen, want anders ga jij als boze klant naar de concurrent en dat is ook niet wat ze willen.

Verwijderd

Korakal schreef op 03 februari 2004 @ 18:13:
[...]

Ga nou eerst maar eens bellen... die helpdesken bestaan niet voor niets.
En ze zullen vast niet zomaar uit hun nek l*llen, want anders ga jij als boze klant naar de concurrent en dat is ook niet wat ze willen.
nooit naar een helpdesk gebeld zeker O-)

Modbreak:
Laat dit soort offtopic reacties aub achterwege. For the record: Ja wel degelijk; ik zeg het niet voor niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 03-02-2004 18:22 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Misschien verstandig om over te gaan op business adsl met een SLA...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 22:07
m0nk schreef op 03 februari 2004 @ 18:04:
mischien even bellen met kpn?
bellen met KPN? dachtutnie! :X

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hier hetzelfde probleem.
Sinds de upgrades valt mijn Planet comfort (2048/320 dus) er regelmatig uit.
FF minuutje of zo wachten, en modem/router heeft weer automagisch verbinding gemaakt.
Zo veel maakt het niet uit, maar toen laatst mijn internet weer weg viel tijdens een UT war, was k wel ff aan het schelden hoor.
Ik heb een E-tech modem/router (4 poorts ISDN), misschien dat het daar aan ligt? Is namelijk niet echt van hoge kwaliteit heb ik begrepen...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:18

d-Frag

74% completed

In een aantal gevallen is er inderdaad sprake van een tekort in de netwerkcapaciteit.
Op deze site, is bij benadering te lezen wanneer welke centrale wordt gemigreerd.
Vraag aan de topicstarter en X-G, is de migratie in de centrale waar jullie op aangesloten zijn al uitgevoerd?

Op diezelfde pagina staat in de FAQ nog de nodige uitleg over de mogelijke korte termijn gevolgen van de huidige snelheidsupgrade:
Meest gestelde vragen

1. Met welke onderbrekingen krijg ik binnenkort te maken?

Er zijn twee soorten dienstonderbreking als gevolg van twee aanpassingen aan het ADSL netwerk.

1. Alle ADSL klanten zullen vanaf 12/1/2004 tot en met 30/1/2004 onderbroken worden als gevolg van het invoeren van de nieuwe snelheden in het ADSL netwerk. Deze onderbreking duurt enkele seconden, en vindt overdag op werkdagen plaats.

2. Daarnaast zal ongeveer 30% van de ADSL klanten óók nog onderbroken worden als gevolg van de capaciteitsuitbreiding van bepaalde netwerkonderdelen. Deze onderbreking duurt enkele minuten tot maximaal 15 minuten, in uitzonderlijke gevallen echter maximaal 30 minuten. De onderbrekingen vinden plaats tussen 08:00 en 12:00 uur op werkdagen, in de periode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004.

Verder is het tijdens de gehele migratieperiode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004 mogelijk dat op sommige locaties tijdens piekuren (de momenten wanneer veel klanten gebruik maken van ADSL, zoals het begin van de avond) de performance van ADSL iets afneemt.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

d-Frag schreef op 03 februari 2004 @ 18:44:
In een aantal gevallen is er inderdaad sprake van een tekort in de netwerkcapaciteit.
Op deze site, is bij benadering te lezen wanneer welke centrale wordt gemigreerd.
Vraag aan de topicstarter en X-G, is de migratie in de centrale waar jullie op aangesloten zijn al uitgevoerd?

Op diezelfde pagina staat in de FAQ nog de nodige uitleg over de mogelijke korte termijn gevolgen van de huidige snelheidsupgrade:

[...]
Ik was (als het goed is) een van de eersten;
Brunssum Heerlen-Brunssum 12-01-04
Maargoed, nog 2 maandjes toekijken dan maar :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Topicstarter
d-Frag schreef op 03 februari 2004 @ 18:44:
mm, ik kon onze centrale daar niet zo tussen vinden. Ik heb op www.adslcentrale.nl gekeken en daaruit bleek dat onze centrale (Apeldoorn-Zevenhuizen (Ap-Zvhz)) al is geupgrade.

Volgens KPN:
"2. Daarnaast zal ongeveer 30% van de ADSL klanten óók nog onderbroken worden als gevolg van de capaciteitsuitbreiding van bepaalde netwerkonderdelen. Deze onderbreking duurt enkele minuten tot maximaal 15 minuten, in uitzonderlijke gevallen echter maximaal 30 minuten. De onderbrekingen vinden plaats tussen 08:00 en 12:00 uur op werkdagen, in de periode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004.

Verder is het tijdens de gehele migratieperiode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004 mogelijk dat op sommige locaties tijdens piekuren (de momenten wanneer veel klanten gebruik maken van ADSL, zoals het begin van de avond) de performance van ADSL iets afneemt."

Vervelend maar het is niet anders. Ik zal geduld moeten hebben tot de werkzaamheden klaar zijn.

Bedankt voor de info allemaal!

Verwijderd

Het kan ook positief gaan: Vriend van me heeft een light abo, upgrade: 2048/2048 SDSL :D

Erg leuk voor zolang het duurt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Initial G schreef op 03 februari 2004 @ 18:21:
[...]

bellen met KPN? dachtutnie! :X
je krijgt gewoon een eerste lijn helpdesk aan de lijn, als die het probleem niet snappen (waar je aardige kans van hebt als je het type krijgt dat alleen weet wat ze/hij moet weten, want dit soort dingen komen met adsl niet heel vaak voor), dan wordt je gewoon doorverbonden met iemand van de 2e lijn die je er wel mee kan helpen of snapt waar je het over hebt.

Dus als je verbinding sinds de snelheidsupgrade vaak verbreekt, zoek dan even uit wat er precies verbreekt. Valt het signaal weg, valt de verbinding echt weg? Wat gebeurt er zegmaar? Als je dat weet, dan kan je het best toch wel bellen met de adsl helpdesk.

Als het echt aan de te grote afstand ligt, dan is de beste oplossing het omzetten naar een 2048 abonnement, waarbij je geen problemen had. Dan heb je dus geen snelheidsverhoging, maar een prijsverlaging :).
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 10:11:

Vervelend maar het is niet anders. Ik zal geduld moeten hebben tot de werkzaamheden klaar zijn.
Neenee, dat gaat over performance van een werkende verbinding, dus dat je in de avonduren geen 400kbyte/sec haalt, maar slecht 220 omdat alle buren meedraaien en de capaciteit van de centrale niet helemaal fris is :). Dat is iets anders als wat jij hebt. Bel de kpn (als je bij een kpn-eigen provider zit) of je ISP op gewoon op en laat je informeren over hoe en wat :).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 04-02-2004 10:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als jij naar de helpdesk belt verdienen hun weer geld

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 10:18:
Als jij naar de helpdesk belt verdienen hun weer geld
|:(. Met die 10ct per minuut zeker? :P. Daar kunnen ze net de afschrijving van de stoel waar de helpdeskmedewerker opzit betalen. Bellen naar de helpdesk kost een provider geld, tenzij ze 70ct/minuut ofzo vragen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hier in Doesburg kan de centrale het 's avonds ook niet altijd aan..

Kpn wil van niets weten, gelukkig doet mijn provider xs4all er wel meer voor en hun zijn er als het goed is ook mee bezig...

Echt weer een goeie actie, als kpn dit nou eerst ff goed gecontroleerd had.... :/

Tweakers Discord

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Heb dus pas gelee (2 dagen terug) iemand gesproken van KPN over dit probleem, ze zijn dus al druk bezig om de centrales verder aan te passen, want de klachtenstapel loopt al hoog op nu.

Ikzelf heb nog geen problemen gehad, dat komt omdat ik, samen met nog iets van 4 of 5 personen, de enige ben in ons dorp die adsl hebben, de rest zit nog steeds op de kabel.

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 04 februari 2004 @ 10:17:
[...]
Dus als je verbinding sinds de snelheidsupgrade vaak verbreekt, zoek dan even uit wat er precies verbreekt. Valt het signaal weg, valt de verbinding echt weg? Wat gebeurt er zegmaar? Als je dat weet, dan kan je het best toch wel bellen met de adsl helpdesk.
Op zich vind ik het geen probleem om te bellen met de helpdesk, ik heb immers al verschillende malen met dit probleem bij hun aan de telefoon gehangen.
Het is echter al vaker gebeurt dat de verbinding wegvalt, na vervanging van modem, router en laptop direct op modem aansluiten mag je wel concluderen dat er iets met de adsl lijn is.

Dus als je voor de zoveelste keer moet uitleggen welke lampjes wel en niet knipperen en er voor de zoveelste keer verzekerd wordt dat er iemand naar zal kijken begint het geduld op te raken. Als je verteld wordt dat het niet aan de lijn ligt dan ga je van alles uitproberen (trial & error) om te kijken wat de fout wel is. Dat is dan verspilde tijd en moeite. Kijk als de verbinding er een keer een uurtje of des noods één dag uitligt, dan is daar best mee te leven, maar waarom vertellen ze dat dan niet gewoon bij die helpdesk, je komt er uiteindelijk toch wel achter wat de reden is, dus dat zou KPN alleen maar een slecht(ere) naam bezorgen.

Ook al lijkt het erop, het is niet mijn bedoeling om af te geven op de KPN, het is immers nog niet zo slecht als UPC in haar beginjaren.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als de helpdesk/kpn vindt dat het probleem inderdaad aan jouw spul ligt, dan kan je een monteur laten komen onder "doe het zelf voorwaarden". Dat houdt in: Hij neemt een laptop en een router mee en kijkt of hij dan ook problemen heeft. Heeft hij geen enkel probleem, dan ligt het blijkbaar niet aan de lijn en moet je voorrijkosten van die monteur betalen. Heeft hij ook problemen, dan zal de monteur dat zelf weer terug communiceren naar de storingsdienst en kost het je niets. Prima regeling lijkt me. Vraag daar anders om

Maareh, je hebt voor jezelf momenteel toch prima op een rijtje wat er precies gebeurt neem ik aan? Als je dat niet hebt, dan moet je ook niet zeuren dat de helpdesk vraagt "welk lampje knippert", want dan kan je het zelf gewoon niet duidelijk genoeg uitleggen :).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 04-02-2004 17:18 ]

Pagina: 1