Toon posts:

Wie verteld het mij..IBM of Maxtor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort een nieuwe IDE HD kopen van ongeveer 40 gig. Welke raden jullie me aan?

De 1 zegt IBM DTLA en de andere zegt Maxtor Diamondmax

Wie kan hier z'n objectieve mening op geven?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Allebei goed, snel, stabiel!
neem de goedkoopste...:)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
IBM. Maxtor haalt het er niet bij. De wedloop voor de snelste wisselt per generatie, voor het moment zijn de DTLA van IBM en de Fireball LM van Quantum het snelst.

Zie ook Storage Review

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 20:19

jotheman

Was like that when I got here!

Jepz, duidelijk IBM, ik hep un Quantum en un SeaGate en un IBM Deskstar, die IBM is de stilte en bevalt ut beste!

I see dead pixels...

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:28

johnwoo

3S-GTE

Ik heb al een poosje een IBM 75GXP, en hij bevalt prima. Moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een Maxtor heb gehad. Maar vanmiddag ga ik voor m'n ma een PC in elkaar klussen met een Maxtor (15GB 7200rpm ATA100, die was van IBM niet te krijgen en grotere waren te duur), dus ik ga ze binnenkort eens vergelijken.

--edit
morpheus en MetalStef: het is dus de 75GXP serie, de grootte is 'maar' 30GB... Dus 2 platters dan... Was ie maar 75GB :9

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-05 20:33
lijkt me niet echt een eerlijke vergelijking

3kwp pvoutput

• MetalStef
  • Laatst online: 01:39

MetalStef

gietijzer

Lijkt mij wel een eerlijke vergelijking. Allebei 15Gb per platter, alleen heeft die IBM vijf platters en de Maxtor maar één.

Okee, is niet helemaal hetzelfde, maar geeft een leuke indruk. 1 of 5 platters maakt namelijk geen reet uit in seektime en ook zowat niet in geluidsproduktie.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Allebei, alhoewel veel mensne zeggen dat IBM iets stiller is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MetalStef
  • Laatst online: 01:39

MetalStef

gietijzer

Het schijnt wel dat IBM's beter tegen OC-en kunnen. Iemand daar nog wat zinnigs over te zeggen?

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

ja, ik heb een Maxtor gehad, die heb ik de gare ingedraaid met een Celeron 566 @707 (later 877) dus een 83mhz (en later met 103mhz) FSB. Bleek dat ie er niet zo goed tegen kon!

IBM is the KING :D

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:32
IBM vind ik duidelijk beter dan de Maxtor. Ze zijn gewoon sneller en vooral stiller, daar komt nog eens bij dat ze veel beter tegen rare FSB's kunnen...

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:48
ja gaat niet zo lekker: overclocken en een maxtor -> gaat vaak raar spinnen en lezen enzo, IBM heeft dat niet

dus neem een IBM (volgens mij wel iets duurder)

Verwijderd

Waarom 'vergeet' iedereen de Seagate Baracuda III????

Dat ding is retesnel en doet het prima met overclocken en is op sommige punten sneller en langzamer dan de ibm.....maar op zeker sneller dan de Maxtor!!!!

Verwijderd

Tja ik zou zelf gewoon de goedkoopste pakken!

De IBM staan bekend met dat ze bij hoge FSB goed functioneren En de maxtor daarentegen weer een stukje slechter. ( ik heb maxtor wel via FSB ge OC'ed en doet het perfect dus het zal wel gewoon toeval zijn.

Als je toch niet Oc dan maakt het geen reet uit!

met Warmte ze worden eigenlijk allbei net zo warm scheelt niet veel

Geluid de Maxtor is standaard iets stiller
maar danook ietsjes slomer maar niet veel
door je silence system geval van maxtor uit te zetten wordt die maxtor wel een stuk sneller en maakt ook weer eens iets meer lawaai dan de IBM

zelf vind ik de IBM wel er wat mooier uitzien! en gekker!

en blaak baar heeft IBm ook zo een geval dat je door dat stilte uit te zetten je hdd sneller kan maken

tja
weet niet moet maar effe zelf uitzoek

Verwijderd

als snelheid alles is dan de GXP IBM schijven.
Als je voor massa opslag capaciteit gaat voor weinig geld die toch goed zijn dan ga je voor Maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
hehehehe, allebij zijn dus goed :)

Denk dat ik het maar bij Maxtor houd aangezien ik der al 1 van die in heb zitten, gezellig voor ze :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:50
Dat ibm nog stiller is als mn maxtor diamondmax 7200rpm 30,7gb 2MB (pfft) kan ik me niet voorstellen. Ik hoor dat ding echt bijna niet!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je ff zoekt hier vind je nog tig van dit soort topics. Nadeel van IBM dat ik daaruit op kan maken is wel dat ALS ze kapot gaan (en dat schijnt dus vaker voor te komen bij IBM dan bij Maxtor) dan ben je die IBM schijf een stuk langer kwijt dan de Maxtor.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Whahahahahhaa... IBM natuurlijk! Maxtor... haha, daar DURF ik niet eens serieus over na te denken! Je koopt toch ook geen Jetway moederborden?

Verwijderd

Als je om je data geeft ga je IBM. Als je toch elke dag backupt ga je Maxtor. Easy

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Blade: als je niets zinnigs te zeggen hebt, doe het dan niet hier.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
IBM

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 00:50 schreef Blade het volgende:
Whahahahahhaa... IBM natuurlijk! Maxtor... haha, daar DURF ik niet eens serieus over na te denken! Je koopt toch ook geen Jetway moederborden?
Uhm als jij Maxtor met Jetway gaat vergelijken. Dan kan ik net zo goed een 8088 met een Tbird 1200 gaan vergijken. Maxtor is gewoon goed!
Op donderdag 14 december 2000 00:52 schreef RoboBob het volgende:
Als je om je data geeft ga je IBM. Als je toch elke dag backupt ga je Maxtor. Easy
:? Ik heb mijn Maxtor's nu 1 van 6 jaar en 1 van 3 jaar en ik heb niet 1 bad sector op beide schijven ook niet 1 beschadiging van een file.

Ik blijf hierbij gewoon:
Maxtor (voor massa opslag waar snelheid niet het belangrijkste is. Ja ze zijn wel snel)
IBM (als snelheid alles voor je is en geld niet echt een rol speelt)

Verwijderd

IBM de ferarri onder de HD's

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Welke HD het beste hangt puur af van de situatie.

Samengevat de IBM is sneller maar ook duurder als de Maxtor (bij gelijke toerentallen en plattergroottes).

Dit legt meteen vast dat de IBM de betere keuze is als hoofd-schijf en dat de Maxtor een goede is voor veel MB/florijn.

Als dit de enige HD in je PC wordt zou ik zeker voor de IBM gaan. ;) Ze zijn betrouwbaar, snel, stil en kunnen tegen een stootje.

Als je al een goede HD hebt en je hebt alleen extra ruimte nodig voor je MP3's, DivX en CD-images, etc Dan zou ik zeker voor de Maxtor gaan. 8-)

Heb je een Mobo met Raid-controller dan neem je niet 1 maar 2 of meer IBMetjes. Bvk 4x IBM DTLA 307075 :9~:9~

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1