Toon posts:

Zyxel prestige 650 + linksys router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl van tiscali en dat doet t prima als k direct de modem met mijn comp verbind. Als ik de router ertussen doe kan ie geen verbinding meer met internet maken. De comps onderling kan ik wel met elkaar verbinden.
Van de tech support van linksys vertelden ze mij dat het waarschijnlijk wel lukt als ik in de modem het ip 10.0.0.1 instel. Ik heb dat op de naar mijn idee meest logische plekken geprobeerd... hij deed t steeds niet. :(

Heeft iemand een oplossing??

Ik weet btw dat mn modem tevens een router is en daar waarschijnlijk het probleem zit, heb de oplossing alleen niet.

grtzzz

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Internet & Telefonie > Network Troubleshooting.

Vermeld ajb met nog even exact op welke plekken je 10.0.0.1 al hebt ingevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
net gebeld met tiscali en instellingen modem gecheckt en die klopten volgens de medewerker, ff newb vraagje, moet er niet toevallig tussen mn modem en router en cross kabel?? heb bij de faq gekeken, maar daar kan k niet uithalen.. K zie t er niet op staan, maar k gebruik volgens mij alleen maar standaard kabels

Waar zou ik 10.0.0.1 moeten instellen dan?

Er zat btw een installwizard bij de router, alles ok, totdat ie mn i-verbinding ging checken, gaf ie foutmelding.

Vervelend die techsupports, van linksys zeggen ze dat t waarschijnlijk aan de instellingen van de modem ligt en bij tiscali dat t waarschijnlijk aan de instellingen van de router ligt omdat zonder de router het internet t wel doet.. vreemd

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 23:00
1- De poorten van mijn Prestige 650H-13 zijn auto-sensing, kruiskabel of straight maakt niets uit.
2- Maar die Zyxel staat hier wel direct tussen de adsl-splitter en het LAN, en uit Tyzz's verhaal begrijp ik dat hij daar nog eens een Linksys-modem tussen heeft hangen :? In dat geval kun je simpelweg de redundatie (= de linksys) eruit halen, want die Zyxel is modem èn router: in die DSL-poort aan de achterkant past zowel een RJ-45 als een RJ-11 stekker, dat kan verwarrend zijn. Maar er hoort een telefoonlijn in.
3- kijk eens bij zyxel-importeur Vasalis en bij tiscali of jouw Prestige 650 wel met jouw tiscali-verbinding (eigen of van KPN) compatibel is. Zo ja, lees alvast in de manual ftp://ftp.zyxel.dk/p650hs...ries_v3-40_UsersGuide.pdf hoe je 'm reset (Chapter 2.8) en bel bij brand Vasalis.
Hoewel ik me indertijd flink ingelezen heb, lukte het ook niet in een keer, maar de TD van Vasalis was erg tof.

KPN is een drieletterwoord