ik heb mijn P4 2.4B (533 mhz fsb) laatst ff overgeklokt van 2400 naar 2500 eerst, dat liep allemaal goed en ik kon zo alles nog spelen, mafia, HL2 beta enz. maar al kom ik nou in de buurt van de 2700, dan doet mijn videokaart (ati radeon 9800NP) het niet goed meer en als je dan een spel laad krijg je eerst 2 sec het spel en daarna allemaal rare kleuren en dan windows met ati's VPU recovery (de videokaart is niet overgeklokt btw). nu heb ik ook al geprobeerd in het bios de agp/pci snelheid te veranderen, maar het blijft, kan die kaart het niet aan ofzo, want met mijn oude GF4TI4200tje deed ie t nog wel... zelfs op 3 ghz. de temperaturen zijn 36-38 graden tijdens internetten en eenvoudige zaken (op 2700 mhz) en tijdens spellen 40-50. hoe kan ik dit probleem oplossen???
Verwijderd
je proc niet overklokken...Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 17:40:
hoe kan ik dit probleem oplossen???
Verwijderd
Waarschijlijk word het fsb te hoog want als je cpu overclocked dan verhoog je je fsb en dus ook de agp bus snelheid en dat kan waarschijnlijk jouw radeon 9800np niet aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 17:52 ]
ja dat kan ook
, maar ik wil m graag een keer op 3 ghz laten lopen, maar dan werkt dus de videokaart niet goed tijdens spellen, en dan heb ik er dus nix aan. moet ik misschien agp voltage verhogen ofzo, of tog nog een keer alle agp/pci snelheden uittesten die je kan kiezen in het bios?
je moet je agp / pci bus locken op 66.6/33.3 mhz werkte bij mij ook . kwam eerst maar tot 3,3 ghz maar na ik dit gelockt had kwam ik over de 3.8 wel met een 2.8 proc trouwens , je kunt het proberen
ik voel me lekkaah !!!
Vertel eens wat meer over je systeem, zou ook kunnen zijn dat je voeding het niet meer trekt, hogere snelheden vragen meer vermogen. Zeker met een zwaardere vga erbij..
ik heb een 300 watt voeding, dat is tog genoeg
, en ik heb een Asus P4G8X deluxe mobo (intel E7205 chipset) met 2*256 mb ddr266 (pc2100) dual channel van transcend. dr zit 1 sata hdd in van seagate 80 gb, een aopen 16*/48* dvd speler, liteon 52*/32*/52* en een HP dvdwriter dvd200i. 1 ledje voorin de kast en een extra casefan die op de achterkant van mn radeon 9800 ligt voor extra koeling (op het mobo aangesloten, met ledjes ook). maar die voeding moet dit tog makkelijk halen, want ik verhoog de vcore (nog) niet, die staat gewoon op 1.525V.
Het enigste wat ik me in kan denken, is dat je geheugen niet al te snel is, en dat je daar door misschien die artifacts krijgt. Probeer anders eens, je cpu op normale snelheid te gebruiken en je videokaart over te klokken?
Het kan ook zijn je geheugen. Je zegt dat je pc2100 hebt, maar als je 3ghz wilt draaien dan moet je geheugen ook op 166mhz draaien, want 166*18 = 3000mhz. Verhoog eens het voltage van het geheugen of de timings wat losser.
tnx, het werkt egt, k heb m nu in het bios op manual gezet en dan 66.66/33.33 en nu kan ik op 2.7 ghz gwn hl2 spelen! tnx again.LyP0 schreef op 03 februari 2004 @ 17:55:
je moet je agp / pci bus locken op 66.6/33.3 mhz werkte bij mij ook . kwam eerst maar tot 3,3 ghz maar na ik dit gelockt had kwam ik over de 3.8 wel met een 2.8 proc trouwens , je kunt het proberen
ik wilde eigeluk ook al overstappen op ddr333 maar mn mobo kan het volgens asus niet aan, ''due to chipset limitations'' staat er. (dit mobo is het eerste wat dual channel ddr ondersteunde, dus is alweer wat verouderd nu) dus ik ben bang dat ik gwn een nieuw mobo en ddr400 moet kopen, maar ik kijk eerst wel ff hoever dit geheugen gaat. btw hij staat nu al op zn laagste timings : 2.5-3-3-7, lager kan het niet in t bios. maar hij loopt nu al op 2.7 met mn ddr266, en dat is wel ff genoeg weer, op naar de 3.0 dan maar nu
maar nogmaals tnx allemaal voor jullie hulp
(btw hijs nu 36 graden maar tijdens internetten enz. en tijdens HL2 45:))
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 18:54 ]
wtf je kunt hl2 spelen ? is dit half life 2 ?? waar heb je dit vandaan ???? wil ik ook
ik voel me lekkaah !!!
hl2????? waar download demo?
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
Lekker nuttig topic. Het is allemaal FAQ werk, en die warez-request zal ik dan maar door de vingers zien.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()