Problemen met Onboard Netwerkkaart (SK8N)

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb laatst mijn sk8n bios geflasht van bios versie 1003 naar 1004. Toen ik dat gedaan had wou ineens mijn netwerkkaart (de intel netwerkkaart die op het moederbord zit) niet meer werken. Hij verstuurde wel data maar kreeg niks terug. Toen ik hem weer terug geflashed had naar versie 1003 bleef het probleem zich voordoen.

Ik heb hem nu weer op versie 1004 lopen maar de netwerkkaart blijft niet werken.

Weet iemand wat het kan zijn, als ik ipconfig /all intik in dos prompt krijg ik dit.

[afbeelding]

Het gaat dan om de intel kaart want de 3com werkt perfect en heb ik er nu inzitten omdat die intel dus niet meer werkt, maar ik wil die intel wel weer aan het werk krijgen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

als je nou eens een kabel op die onboard kaart aansloot.
dan hebben we wat aan die ipconfig

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Yup je hebt gelijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet krijgt hij alles binnen zoals een ip adres, maar hij ontvangt gewoon geen data.

[ Voor 37% gewijzigd door WiXX op 03-02-2004 18:39 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
deze kan dicht, het is al opgelost

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom zou die dicht moeten dan?
En het zou handig zijn als je even postte hoe het dan is opgelost.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
EaS schreef op 03 februari 2004 @ 17:42:
[...]

Op dat plaatje wat je laat zien, is die van de 3Com prima voor elkaar, maar die van de "NVidia MCP Networking Controller" daar lijkt het erop dat je zelf ergens iets ingevoerd hebt (01-23-45-67-89-AB.... kan dat kloppen ?)
Is van de ingebakken nvidia netwerkcontroller ! (Is ook nog een RealTek RTL8201BL als losse netwerk controller chip op het moederbord aanwezig).

Je zegt dat de 3Com werkt, en een ergens een paar posten terug heb je het over "de intel netwerkkaart die op het moederbord zit"....

Vraag: Bedoel je een losse PCI Intel netwerk kaart, of de ingebakken Nvidia controller. Ik denk dat je eigenlijk de laatste bedoeld... maar welke is het ?

En trouwens je toch hebt em toch wel aanstaan in het bios ?

Edit: Ik bedenk me net trouwens dat meestal het MAC adres (van geintegreerde netwerkoplossingen) op het moederbord zelf staat op een stikker (zoiet als: xx-xx-xx-xx-xx-xx)
EaS schreef op 03 februari 2004 @ 19:36:
[...]

Nou zie het al wel aan de plaatjes, het lijkt erop dat je MAC adres verdwenen is (las het ook al op de forums bij AMDZone dat dat bij meerdere mensen gebeurd was), ipconfig geeft dan wel 01-23-45-67-89-AB aan maar dat lijkt me niet te kloppen.

Probeer eens of het volgende werkt:

Deze Computer -> rechtsklikken - eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer.

En dan rechtsklikken op wat er staat onder "netwerkadapters" (neem aan dat er iets staat van "nvidia.... blabla", eigenschappen kiezen -> geavanceerd -> op networkaddress klikken en dan een mac waarde invullen. (bijvoorbeeld diegene die waarschijnlijk met een stikker op je moederbord staat) of als test die van je 3Com gebruiken (weet niet of dat conflicten geeft, 2 netwerkadapters met eenzelfde mac-adres in je computer.... anders ff je 3Com eruit halen).

Dan ff testen of je ergens heen kunt pingen ofzo.....
Dit werkte dus

[ Voor 34% gewijzigd door WiXX op 03-02-2004 21:44 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32
Download het volgende bestand maar, en voer lan.bat uit

www.xs4all.nl/~juanj/LAN.zip

!!!!ALLEEN IN REAL DOS MODE DOEN!!!!
!!!!ANDERS KAN JE JE MOBO WEGGOOIEN!!!!

Hier wordt een MAC address opnieuw geprogrammeerd in de BIOS, en dan heb je gewoon automatisch internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 15-03-2004 10:24 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Verwijderd

Dank u voor deze nuttige kick..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.