Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[mp3] De betrouwbaarheid van een jukebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nogal fervente motorrijder en vind het geluid van mijn uitlaat best mooi maar ik wil graag eens wat muziek horen op de motorfiets. Nu vind ik zo'n MP3 jukebox wel intressant vanwege de grote opslagcapaciteit maar nu vraag ik me af of zulke dingen wel tegen een schokje kunnen (understatement) sinds ik soms eens van de verharde weg wil afwijken ;)

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ikzelf heb een Rio Nitrus, een mini-jukebox met een Cornice 1" HDD en neem hem geregeld mee op mn mountainbike...

De schokken voor de speler zullen opzich wel meevallen, ze zijn niet direct, maar worden eerst nog gedempt door banden,vering, en vooral je lichaam en kleding. Toshiba's 0,85" HDD zegt 1000G aan te kunnen, maarja; het beestje weegt zelf minder als 10gram..

Cornice adverteerd haar 1" HDD als "The Cornice SE delivers the speed and capacity of small disk drives, the low battery usage of solid-state storage media, and durability that withstands a one-meter drop onto bare concrete — all at the lowest cost in the industry. "

Mijne heeft een paar keer van de tafel ketsen ook al overleefd. Dat ding kan dus best veel hebben. Maar het verneukeratieve is denk ik dat de HDD's opzich best veel kunnen hebben. Enkel als ze opspinnen zijn ze kwetsbaard. |:(

Verder lees je op fora geregeld over HDD spelers die kapoet gaan (met name de 1,8"; Ipod, Iriver IHP-XXX, Karma etc..) terwijl dit vaak niet veel of helemaal niets met toegevoegde schokken heeft te maken..

[ Voor 56% gewijzigd door bbbrumbrum op 03-02-2004 18:04 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Logisch toch, je hebt een schijfje wat snel draait en een armpje wat dingen leest. Een flinke tik en dat armpje beukt door het schijfje.

Je kan denk ik beter een mp3 speler regelen die CF kaartjes slikt, die heb je in 2 GB en binnenkort ook in 4 GB. En dan bedoel ik geen microdrive (kleine hd's) maar echte CF zonder bewegende onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 03 februari 2004 @ 18:01:
Logisch toch, je hebt een schijfje wat snel draait en een armpje wat dingen leest. Een flinke tik en dat armpje beukt door het schijfje.
Daarom dat ik het ook even vroeg ;)
Je kan denk ik beter een mp3 speler regelen die CF kaartjes slikt, die heb je in 2 GB en binnenkort ook in 4 GB.
Dat was mijn eerste idee maar je moet soms ook even naar andere dingen kijken.
En na het lezen van bbbrumbrum zijn post denk ik dat ik toch ook maar beter ga voor een CF speler.

Verwijderd

niet op de motor..gek.. ge moet het verkeer horen..

rijd zelf ook motor...

supermotard is leuk!

maaruh koop een goeie water bestendige :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

die dingen zijn klein, gewoon in je binnenzak. Als er kans op regen is trek je neem ik aan een waterdichte motorjas / pak aan, in de zomer een wat luchtigere. Daar zou ik me niet zo druk om maken.

Verwijderd

Ik doe wel vaak heftige dingen met mijn HD MP3 speler, maar heb nooit last van schoken. Ik zou gewoon een HD mp3 speler nemen, veel hogere opslagcapaciteit :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 19:27:
niet op de motor..gek.. ge moet het verkeer horen..
Ik moet hem ook niet te hard zetten ;)
Daarnaast heeft een GL1500 al standaard een radio dus dat wil ik ook :P
Pagina: 1