Toon posts:

probleem met router (DMZ)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig geweest om een ftp-servertje op te zetten, dus in mijn router, Unex IS050p, onder Virtual server poort 21/20 open gezet. Gaat prima, alle users kunnen inloggen.
Maar als de pc opnieuw opgestart is, werkt het niet meer. Dan moet ik weer de config van de router in, de config van Virual server verwijderen en opnieuw poort 21/20 openen. het ligt niet aan mijn pc of software, want als ik de router er tussen uit haal werkt het perfekt. ook niet aan ISP, ik ben nog een week of 2 in de luxueze situatie dat ik zowel Demon als Chello heb, met beide doet het probleem zich voor.
Op een andere pc geprobeerd, een andere ftp server, maakt allemaal niets uit.
heb ook de handleidingen doorgespit, maar niets gevonden. en elke keer als ik een mailtje probeer te sturen naar unex krijg ik m fijn terug, met de melding dat ie niet afgegeven kan worden :(

router: Unex NexIP IS050p
server: PII 400 met windows 2000 prof, War FTP Daemon. krijgt vanuit de router een vast IP via MAC adres.

PS, heb hetzelfde probleem ook gehad met het opzetten van een TeamSpeak server, niet op kunnen lossen.

ik hoop dat iemand mij kan helpen, als je meer wilt weten zeg het maar

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kon niks vinden op google maar probeer het volgende eens:

*heb je nergens een "save all settings" button?
*zet bij DHCP in je router het IP adress vast voor je mac adress/pc
*zoek naar een firmware update

g/l

Verwijderd

Topicstarter
allemaal al gedaan...
-laatste firmware zit er al in
-mac adres van de pc wordt gekoppeld aan de pc
-de settings worden wel bewaard in de router, maar het is net alsof hij er niets mee doet nadat mijn server opnieuw is opgestart

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

dhcp uitschakelen en met vaste ip adressen gaan werken (instellen op de pc's)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
de server een vast ip (maar dan nu ingesteld op de pc zelf) geven haalt ook niets uit, kan nog steeds niet verbinden

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je nog een niet geld terug garantie? ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, helaas niet, ding is al een jaar of 3 oud. wordt misschien toch tijd om aan een andere te gaan denken, mijn download zonder router ligt boven de 800kb/s en met router rond de 450 (hoewel het ding toch een 10 Mbit WAN poort heeft).

maar dat terzijde, voorlopig doe ik het nog met deze, als dit opgelost kan worden

Verwijderd

Topicstarter
schopje...

iemand die mij kan helpen?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

kan je je router soieso wel pingen vanaf je server na het herstarten van je server? Probeer je leasetime is te verkorten van je DHCP-server op je router, misschien dat het mac-adres nog in je dhcp-tabel staat? Heb je misschien ook niet een static ip toegekend aan het mac adres van je server via de DHCP-server?

Ps. is het niet mogelijk om je router bijvoorbeeld via telnet te configuren? Misschien dat dat wel werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Master_Egg op 05-02-2004 15:44 ]

Pagina: 1