[Boot] Geen beeld bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Het probleem is dus dat mijn broertje op een gegeven momente gillend naar beneden kwam dat zijn monitor niet meer werkte, want er kwam geen beeld bij het opstarten :P

Ik heb toen de monitor getest op een ander systeem en de monitor blijkt gewoon te werken. Maar het probleem bleef aanhouden.

Zijn oude Geforce 2 getest in een ander systeem. Aangezien de kaart in het andere systeem ook geen beeld gaf nam ik aan dat hier het probleem in zou zitten. Dus naar de winkel en een Sapphire Radeon 9800 SE 128mb gekocht.

Thuisgekomen moest ik uiteraard gelijk die kaart inbouwen. Het probleem bleef echter aanhouden. Toen dus alle IDE kabels losgetrokken....nog steeds geen beeld. Geheugen losgetrokken...nog steeds geen beeld. Toen dacht ik dat het niet anders kon zijn dan dat het aan de moederplank zelf lag.

Dus week erna opnieuw naar de winkel en een Asus A7N8X-X met AMD 2700+ en nieuw geheugen gekocht. 's Middags gelijk alles in moeten bouwen, aangezien het probleem al een redelijk tijdje liep en hij zijn pc toch wel voor zijn opleiding nodig heeft. Echter na het inbouwen van dit bleef het probleem aanhouden.....

Ik ben echt out of ideas momenteel.....

Rebuilding knowledge database

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Dus je zet je pc aan en er komt echt niets op het scherm? Of zie je de POST nog?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ranzy schreef op 03 februari 2004 @ 17:15:
Dus je zet je pc aan en er komt echt niets op het scherm? Of zie je de POST nog?
Als je de post had gelezen had je kunnen concluderen dat er helemaal niets meer op het beeld kwam :)

T.net gallery | V&A ads

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11

DataGhost

iPL dev

voeding stuk?

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Brand het lampje van de monitor?

• uppie8374
Vergeten te melden, hij heb bij zijn 3D kaart gelijk een nieuwe 400W voeding gekocht.

De monitor springt wel aan, maar dan komt er een blokje waarin staat "no signal bla bla bla" en dan springt ie weer naar standby mode.

Verwijderd

Pci kaartje proberen een optie?

s6

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 14:37
zijn alle contacten wel goed.. dus het stekkertje op videokaart en op achterkant monitor? kan zijn dat die laatste is los gesloten, of boot heel je systeem niet meer?

• uppie8374
Het systeem gaat wel aan, ik weet echter niet hoever die gaat met booten.

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
wel alle voedings stekkers aangesloten?

• uppie8374
Die moederplank heeft als het goed is alleen die allergrootste voedingsstekker nodig. De 3D kaart heeft ook zijn eigen voeding dus ik geloof dat alle voeding stekkers zo zijn aangesloten.

Verwijderd

heb precies hetzelfde probleem bij de pc van mijn broertje, ligt denk ik echt aan de monitor...

• uppie8374
Neu, de monitor werkt op een ander systeem gewoon goed. Net zoals een monitor van een ander systeem het op dit systeem ook niet doet.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
spuit 11

[ Voor 148% gewijzigd door MissingDog op 05-02-2004 00:32 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ik had pas precies hetzelfde met een nieuw systeem, bleek toen het geheugen te zijn dat niet goed was ingesteld. Heb er een ander reepje geheugen in gedaan, opgestart > werkend..toen de originele weer terug, en toen pakte ie het geheugen wel. Heb toen trouwens ook het CMOS ff gecleared (batterijtje uit mobo, lees de handleiding)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
2Dutch schreef op 05 februari 2004 @ 09:15:
Ik had pas precies hetzelfde met een nieuw systeem, bleek toen het geheugen te zijn dat niet goed was ingesteld. Heb er een ander reepje geheugen in gedaan, opgestart > werkend..toen de originele weer terug, en toen pakte ie het geheugen wel. Heb toen trouwens ook het CMOS ff gecleared (batterijtje uit mobo, lees de handleiding)
CMOS lijkt mij niet nodig, want hij heeft net een nieuw board erop gegooid. Probeer het alleen toch voor de zekerheid en vernieuw dat RAM voor de zekerheid even om de bron van het probleem uit te sluiten.

Maar hoor je verder nog piepjes en draait de PC verder wel? Ik bedoel, gaat hij an en doet hij verder niks? Zijn er geen geluiden waar je het booten aan kan herkennen (Je diskette drive die even wordt aangeroepen ofzo)? Hoor je die ook?

enne, bij die monitor overgooien, heb je toen ook de kabels van je broertje gebruikt, of je eigen? Want je kabels kunnen ook brak zijn. Ik neem aan dat jij ook een computer hebt, gooi dus ff jouw monitor eraan.
doet ie het wel, ligt het echt aan de monitor
doet ie het niet, ligt het an je hardware

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-02-2004 09:28 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

das toevallig, ik heb PRECIES hetzelfde probleem gehad, en dacht dat mijn vid. kaart kapot was, niet dus.
andere voeding geprobeerd, niet dus.
geheugen er uit gehaald en in andere bank gestoken, even beeld, daarna weer het zelfde.
weer een andere bank geprobeerd, weer t zelfde. maar wel met een piepje.
daarna drastische maatregel genomen.

heb de geheugenmodule er uit gehaald en alle pinnetjes onder aan het printje met waterproef schuurpapier afgeschuurd, de goudkleur verdween en werd zilverkleurig, toen module teruggeplaatst en raar maar waar, alles werkte perfect.
memtest 86 uitgevoerd en geen problemen.

de pc staat als regeleenheid in een bedrijfsomgeving en wordt niet gebruikt voor spellen of andere "creepy" toepassingen.

ik heb bij het schuren van de contacten een klein beetje water gebruikt en alles goed droog gemaakt voordat ik het terug plaatste.
draait nu weer 24/24 7 dagen in de week.

Systeem is een PII 350 MHZ moederbord Asus psb-s i440 bx.

oorzaak is waarschijnlijk, hoe vreemd het ook mag klinken, corrosie aan de contacten van de geheugenmodule.

voorheen bleef hij bij het opstarten soms "hangen bij het lezen van het bios, bij opnieuw opstarten ging hij dan weer gewoon door, kortom de problemen die ik van te voren ondervond waren "random" en niet echt toe te schrijven.

succes bij het opsporen/verhelpen.

:Y)

Verwijderd

Zelfde soort achtig iets gehad. PC ging wel aan maar verder geen geluidjes of wat dat ook. Nieuw mobo en geheugen dus daar lag het niet aan het monitor reageerde alsof de pc niet aanstond. Bleek de processor kapot. Vertel anders een beetje meer over wat er precies allemaal gebeurd als je boot.

• uppie8374
Nou we hebben de pc maar ingeleverd bij het bedrijf waar de nieuwe onderdelen zijn gekocht. Aangezien mijn ideeen op waren en de eigenaar van de computer (mijn broertje) te lui was om zelf wat te gaan doen mag hij er nu voor betalen wanneer het aan wat anders dan de nieuwe onderdelen ligt.

• uppie8374
Wat was nou het probleem :

- Mijn broertje heeft tijdens het bouwen zon koperen boutje teveel onder het mobo laten zitten |:(
- Mijn broertje heeft de cpu NAAST de socket geplaatst ofzo (daar had de computerboer het over) |:(

Verwijderd

uppie83 schreef op 02 maart 2004 @ 02:10:
Wat was nou het probleem :

- Mijn broertje heeft tijdens het bouwen zon koperen boutje teveel onder het mobo laten zitten |:(
- Mijn broertje heeft de cpu NAAST de socket geplaatst ofzo (daar had de computerboer het over) |:(
Hoe kun je in hemelsnaam een CPU naast de socket plaatse? dat van dat boutje heb ik ook gehad, Mobo, geheugen en proc waren toen dood

• uppie8374
Ik zou het niet weten. Maar dat is wat er tegen mij gezegd werd.

Bij het ophalen vroeg ik dus wat er mis was, en toen werd dus verteld dat er een boutje te veel onder het mobo zat en dat de cpu verkeerd geplaatst was. Dus toen vroeg ik hoe dat kan, want hij past er maar op 1 manier in, en bij een kwartslag draaien past het al niet meer. Toen werd mij verteld dat ie naast de socket was geplaatst. Ik vind het nog steeds vreemd, maar het zal wel, ik heb het systeem niet in elkaar gezet.

Pagina: 1