Kleurverschillen na opslaan

Pagina: 1
Acties:

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Bij een site loopt heeft een vlak een bepaalde kleur, deze kant grenst aan de achtergrondkleur (die in html wordt aangegeven)

Op mijn pc zie ik geen verschil, als ik een screenshot maak en als ik van beide stukken de kleurcode opvraag krijg ik dezelfde kleurcode.

Een vriend van mij ziet wel verschil, hij krijgt twee verschillende codes en omdat de vlakken aan elkaar grenzen is dit nogal lelijk.

De site is gemaakt met photoshop, ik gebruik standard color settings, ik sla het op als 60% quality jpg

Ik kan het probleem moeilijk verhelpen omdat ik zelf geen verschil zie. Hoe pak ik dit aan?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dat kan komen omdat het aantal bits kleuren bij je vriend lager of hoger staat dan dat van jou.

Edit:
Ik heb ook zoiets, zie de site van mijn volleybalclub (sig), daar zit bovenin een gradient van zwart naar wit. Bij mij gaat die gradient keurig over in de witte achtergrondkleur, maar op mijn werk is dat niet zo.

[ Voor 54% gewijzigd door André op 03-02-2004 17:13 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

jpeg is niet 'kleurveilig', in theorie slaat het 32bits kleur op, maar de compressie gaat juist ten kostte van exacte tonen, de decompressie bij de engine kan makkelijk afwijkingen geven.

bij bepaalde kleuren, meestal waarin 1 kleur uit het RGB-spectrum overheerst, worden de afwijkingen sterker, rood, of bepaalde blauwtinten
de enige oplossing is om GIF of PNG toe te passen,

[ Voor 23% gewijzigd door RM-rf op 03-02-2004 17:15 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• André

André

Analytics dude

RM-rf schreef op 03 februari 2004 @ 17:13:
jpeg is niet 'kleurveilig', in theorie slaat het 32bits kleur op, maar de compressie gaat juist ten kostte van exacte tonen, de decompressie bij de engine kan makkelijk afwijkingen geven.

bij bepaalde kleuren, meestal waarin 1 kleur uit het RGB-spectrum overheerst, worden de afwijkingen sterker, rood, of bepaalde blauwtinten
Die gradient die ik als voorbeeld noem is GIF

Verwijderd

Heb je gecontroleerd of ze allebei dezelfde hexadecimale waarden hebben?
( #FFFFFF ) Dat kan nog wel eens verschillen als je een kleur selecteert die niet websafe is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Zoals Andre zegt.. lijkt me duidelijk een kleurdiepte verschil :)

Bij jou is alles goed en de kleuren kloppen ook in een screenshot.. je vriend draait op 16bit en alles wordt bij hem dus geindexeerd naar 65k kleuren. Beste is om je eigen brouwsels altijd even in 16bit te testen, want om een of andere reden blijven mensen op deze brakke en onnodige kleurdiepte werken..

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Bosmonster schreef op 03 februari 2004 @ 17:50:
Zoals Andre zegt.. lijkt me duidelijk een kleurdiepte verschil :)

Bij jou is alles goed en de kleuren kloppen ook in een screenshot.. je vriend draait op 16bit en alles wordt bij hem dus geindexeerd naar 65k kleuren. Beste is om je eigen brouwsels altijd even in 16bit te testen, want om een of andere reden blijven mensen op deze brakke en onnodige kleurdiepte werken..
Op beide kleurdieptes getest, dus het hele verhaal gaat niet op

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Sick Nick

Drop the top!

André schreef op 03 februari 2004 @ 17:12:
Dat kan komen omdat het aantal bits kleuren bij je vriend lager of hoger staat dan dat van jou.

Edit:
Ik heb ook zoiets, zie de site van mijn volleybalclub (sig), daar zit bovenin een gradient van zwart naar wit. Bij mij gaat die gradient keurig over in de witte achtergrondkleur, maar op mijn werk is dat niet zo.
Bij mij gaat ie aan de linkerkant van je gradient gevalletje (die al niet zo vloeiend loopt) ook niet strak over naar het wit. Ik draai toch echt 32bit kleurtjes en de monitor is gekalibreerd voor optimale weergave.

• André

André

Analytics dude

Sick Nick schreef op 03 februari 2004 @ 19:21:
[...]

Bij mij gaat ie aan de linkerkant van je gradient gevalletje (die al niet zo vloeiend loopt) ook niet strak over naar het wit. Ik draai toch echt 32bit kleurtjes en de monitor is gekalibreerd voor optimale weergave.
Dat zei ik al, bij sommige mensen gaat het fout. Bij mij gaat hij supervloeiend en loopt strak over naar wit. Hier ook 32 bits.

Zou het misschien kunnen dat het op TFT wel goed lijkt maar op CRT niet?

[ Voor 8% gewijzigd door André op 03-02-2004 20:07 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb 2 19" CRT schermen die de volle 32 bit kunnen laten zien, tft schermen zijn minder kleurecht. Als je het daar op maakt lijkt het daar goed maar is het in werkelijkheid niet helemaal goed. De meeste tft schermen laten hooguit 16 of 24 bit zien. Sommige zelfs minder (aantal 16ms schermen die nog minder kleuren laten zien).

• André

André

Analytics dude

Sick Nick schreef op 03 februari 2004 @ 20:08:
Ik heb 2 19" CRT schermen die de volle 32 bit kunnen laten zien, tft schermen zijn minder kleurecht. Als je het daar op maakt lijkt het daar goed maar is het in werkelijkheid niet helemaal goed. De meeste tft schermen laten hooguit 16 of 24 bit zien. Sommige zelfs minder (aantal 16ms schermen die nog minder kleuren laten zien).
Zou je best eens gelijk in kunnen hebben, bij mij op het werk 2*21" die het ook goed laten zien.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RM-rf schreef op 03 februari 2004 @ 17:13:

interresant dat je hier over begint, ik heb een keer een website volledig opgebouwt uit png (gewoon als test) deze bleek onder IE zeer vreemd en onjuist weer gegeven. Maar wanneer ik deze png-page bezocht door middel van de mozilla browser werd deze wel correct weer gegeven. Dus dat beperkt je keuze nog alleen tot GIF, en ik ... tjah bibber altijd een beetje van gif, 't is toch net niet zo lekker als jpeg en png files :+ Persoonlijk vind ik dit altijd een vervelende kwestie en fabriceer ik mijn website uit verschillende onderdelen; header e.d. met jpg, menutjes met gif etc.
Is misschien leuk wanneer je een website de lucht in wil doen, om aan de hand van een browser check jpg / gif / png als afbeeldingen te gebruiken (8>

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Scarecrow schreef op 03 februari 2004 @ 22:07:
[...]

Is misschien leuk wanneer je een website de lucht in wil doen, om aan de hand van een browser check jpg / gif / png als afbeeldingen te gebruiken (8>
PNG is sowieso bagger in IE. Das al tijden een feit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1