Toon posts:

NEC 1100A in coma ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde gister een DVDtje branden met mijn NEC-1100A met dit mislukte.
Nero Expres gaf de melding dat ik een geldig schrijfmedium moest invoeren, maar welk merk DVD+R ik er ook in deed, hij las niets meer in. Overigens schreef mijn dvd brander alle media op 2.4 speed ipv 4 speed zoals in de specificatie stond (mijn reden tot firmware update)

3 weken terug had ik mijn firmware geupdate met de volgende automatische updater: NECND11_1A1.exe.

Toen kwam er een nieuwe firmware uit waarmee je van de nec 1100a naar de 1300 zou kunnen. Deze heb ik er ook opgezet.
De volgende updates heb ik allemaal gedraaid om mn brander te redden:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pa.vanvessumlindenberg/plaatje.jpg

Geen verdere vorderingen. Heeft iemand een soort gelijk probleem gehad ? Zoja, heb je het probleem weten op te lossen ?

mvg

Steve

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-03 21:06
*meldt*

Ik heb momenteel eenzelfde probleem. Mijn NEC ND-1100A had grote problemen met mijn nieuwe lading philips dvd's, vandaar dat ik een firmware update getracht heb te installeren. (NECND11_191.exe en NECND1100A_190i.exe)

Nu doet hij opeens erg weinig meer. Het laadje gaat nog open en dicht maar daar houdt het mee op. De cd/dvd gaat niet eens meer draaien. Ik heb onder DOS een aantal firmware's geprobeerd van http://etna.rpc1.org/nec/index.html
Maar niks helpt. :( Heb jij al wat verbeteringen kunnen bereiken?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

_FlasH_ schreef op 05 april 2004 @ 21:22:
*meldt*

Ik heb momenteel eenzelfde probleem. Mijn NEC ND-1100A had grote problemen met mijn nieuwe lading philips dvd's, vandaar dat ik een firmware update getracht heb te installeren. (NECND11_191.exe en NECND1100A_190i.exe)

Nu doet hij opeens erg weinig meer. Het laadje gaat nog open en dicht maar daar houdt het mee op. De cd/dvd gaat niet eens meer draaien. Ik heb onder DOS een aantal firmware's geprobeerd van http://etna.rpc1.org/nec/index.html
Maar niks helpt. :( Heb jij al wat verbeteringen kunnen bereiken?
Wat wordt er als firmware versie weergegeven?

webOS all the way!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:15
Ik heb hier nog wel een backup van de originele firmware. Misschien kun je em daarmee fixen. Als je em nodig hebt, mail dan ff naar: clan_dbg@hotmail.com

Zelf heb ik overiges de gemodde HP 300i fimware in mijn ND-1100A zitten 1.43 (v3.10). Deze werkt uitermate goed en heeft ook nog een eens booktype mogelijkheid binnen Nero. Ik kwam er afgelopen week dat optodisc 4x +r media alleen op 2.4x werd gebrand.

Nu zag ik op de HP site een nieuwe firmware voor hun 300i brander. I hoop dat iemand de nieuwste HP 300i firmware v3.20 kan modden om em te laten werken in een NEC 1100A. Hierin zouden een hoop extra media ondersteund moeten worden.

@Herman: Zou jij hierin kunnen helpen?

[ Voor 64% gewijzigd door LeNNy op 07-04-2004 20:06 ]

Verwijderd

als je hem niet meer op de normale manier kan flashen moet je het me ff laten weten ik kan de losse chip opnieuw flashen eventueel

groetjes Martijn

Verwijderd

kwestie van ff terug flashen
Pagina: 1