[HTML / ?] Module maken van ontworpen pagina icm ActiveX

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb een pagina gemaakt (je slaat hem op zoals je wil, maakt verder weinig uit, HTML/ASP/PHP) die is eigenlijk als module zou willen laden in een pagina. Ik bedoel dan geen include of iets dergelijks maar dit geheel te laden als "iets" (ActiveX :?)

Ik maak in de pagina al gebruik van een ActiveX-module maar de vraag is als dit kan of deze dan ook weer te importeren is in de nieuwe module.

Jah nu de vraag of zoiets kan, of moet ik het hele zaakje programmen ??

Als iemand me een beetje op weg kan helpen graag !!

P.S. Curry als je het niet eens bent met het topic of de topic-titel...... :7 cheers man en cool-down. We kunnen het altijd nog veranderen ;)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet gewoon een IFRAME gebruiken om je dynamische content in je HTML pagina in te plakken?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik snap echt even totaal niet wat je bedoelt. wat bedoel je met "laden" ? Wil je de content van die pagina in een variablee hebben? Wil je de pagina op het scherm hebben as in een soort van iframe ?

Graag meer duidelijkheid :)

Stop uploading passwords to Github!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik snap er ook niet veel van.

Daarnaast hoort clientside stuff thuis in W&G, en niet in P&W.

https://fgheysels.github.io/

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
De plannen zoals hierboven is een mogelijkheid, nu het volgende:

Wat ik eigenlijk wil is mijn ActiveX-progsel dat ik gemaakt heb beveiligen :), hoe dit te doen ?

Ik had een hedachte spinsel waar ik nu al van weet dat het eigenlijk niet kan:

Nu kan je op een .cab bestand wel een password zetten denk ik... maar dan is het niet meer te openen. Je zou dan misschien met een ge-encrypte sleutel deze kunnen openen maar dan heeft een ieder anders deze natuurlijk ook zo open en heeft het dus geen zin.....

Is dit eigenlijk wel mogelijk ? of moet ik me maar neerleggen dat iemand anders mijn active-X incl bron zomaar kan leechen....

Bron is opzich niet zo erg, maar ik zit met het feit dat er nogal wat scripts voor die activeX in de bron staan.... is dit op een of andere manier te verbergen ? in een bestand zetten en dan includen, heeft dat zin ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

BacardiBreezer schreef op 04 februari 2004 @ 17:10:
Bron is opzich niet zo erg, maar ik zit met het feit dat er nogal wat scripts voor die activeX in de bron staan.... is dit op een of andere manier te verbergen ? in een bestand zetten en dan includen, heeft dat zin ?
Hou deze vuistregel maar aan:

Alles wat de client moet kunnen interpreten / op het scherm toveren / uitvoeren / etc. is NIET te beveiligen.

Je zou natuurlijk wel een hard-coded encrypted string in je activex kunnen zetten die checked vanaf welk domein ie draait. Dan is dat niet zo snel te zien met een hex editor, en als je al kan denken over het decompilen van zon activex control, ben je het 'ff een scriptje jatten' tijdperk allang voor bij, en krijg je toch wel wat je wilt :P Afdoende beveiliging lijkt me dan dus :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1