Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mini Jack Schakelaar

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een klein projectje waar ik mini jacks voor audio wil gebruiken
Wat ik wil doen is:

1 ingang met mini-jack van mijn pc
1 uitgang die niet bewerkt is
1 uitgang waar ik de volume bijgepast heb.

Ik heb een oud box-setje waar zo'n mini-jack uitgang op zit uit elkaar gesloopt en heb dus al een versterktje en uitgang enzo.
Nu wil ik het standaard bij m'n pc hebben maar ik wil dus ook een uitgang die naar m'n boxen gaan (5.1 set) ik dus alleen de front boxen wil gebruiken in dit verhaal.
nu ben ik op zoek naar het volgende schakelaartje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Jack.JPG

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Bij conrad kan ik het niet vinden en verder heb ik ook op google en Got geen topics hier over kunnen vinden.... Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is...

Bestaat er nou zo'n schakelaartje of moet ik dit anders oplossen... Ik ben niet echt een slimbo op dit gebied... kan wel solderen, maar electronica snap ik niet zo goed...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Hmm..
ik heb nog zown switchkastje om 1 printer aan 2 pcs te hangen, die schakelaar daarin schakelt een heel stuk meer draden dan jij nu wilt schakelen, dus ze bestaan in ieder geval. Maar ik denk dat je zowieso uitkomt bij een draaischakelaar...
Is het ook niet amateuristisch in elkaar te plakken met 4 enkele schuifschakelaars waarvan je de schuiven aan elkaar plakt?

Verwijderd

Topicstarter
Daar zeg je het al... Amateuristisch... is niet helemaal wat ik wil... Ik had zelf idd ook al gedacht aan een draai knop en dat maakt me niet uit, maar Ik zoek dan eigelijk een knop voor 12 polen... (als je dat zo zegt...) Misschien dat het ook anders kan. Maar ik hoop dat iemand hier daar meer over kan zeggen...

Verwijderd

Ik zoek dan eigelijk een knop voor 12 polen...
Nee, je zoekt een 4 polige - 3 schakelstanden (2 keuze, 1 uitstand bijv.) - 12 pinnen schakelaar.

Die zijn bij Conrad te koop onder bijv. /me [Componenten > Elektromechanica > Toetsen en schakelaars > Draaischakelaars] :
709735 - 4x3 stappenschakelaar - € 2,93
709778 - 4x3 stappenschakelaar - € 2,93
709298 - 4x3 stappenschakelaar - € 1,88
709387 - 4x5 stappenschakelaar - € 3,20
705748 - 4x3 miniatuurst.sch. - € 4,27

Als je overigens ook je sub wilt kunnen schakelen kan je ook deze nemen:
709360 - 6x4 stappenschakelaar - € 3,20

legenda:
4x3 = 4 polig, 3 standen / 4x5 = 4 polig, 5 standen / 6x4 = 6 polig, 4 standen

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan :) Ik dank je vriendelijk!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Wrom heeft die jack plug 4 polen :?
Ik dacht altijd dat jack plugjes er maar 3 hadden. 1 plus, 1 min en 1 aarde.
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 18:08:
[...]

Plus, Min en aarde? Grappig ;)

Links, Rechts en Aarde
HAHA, sorry, dat bedoelde ik eigenlijk ;)

[ Voor 50% gewijzigd door eghie op 03-02-2004 18:16 ]

Verwijderd

eghie schreef op 03 februari 2004 @ 17:55:
Wrom heeft die jack plug 4 polen :?
Ik dacht altijd dat jack plugjes er maar 3 hadden. 1 plus, 1 min en 1 aarde.
Plus, Min en aarde? Grappig ;)

Links, Rechts en Aarde

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat de linker en rechter kanaal helemaal gescheiden zijn... lijkt me ook handig inv. met storing...

Edit:
ff beetje rond gekeken... en idd... 3 polen maar nodig... is ook bij conrad te krijgen... Toch maar ff bij electroboer kijken, is denk ik toch wel goed koper...

maar dank voor de hulp :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 19:03 ]

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
geen dank.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
dan heb je nog maar 2 polen nodig; de aarde hoef je in principe niet te schakelen.

Dus aarde van alles aan elkaar knopen, en alleen het linker en rechter kanaal switchen.
Een uitstand lijkt me overbodig...dus dan kom je uit op een DPDT (ofzo?) schakelaar...
Afbeeldingslocatie: http://us1.webpublications.com.au/static/images/shop/hi/1003703499hi.jpg
Pagina: 1