Toon posts:

Chello en sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
plz plz plz plz geen flame maar ik moet chello dus delen over 3 computers met behulp van een sweex router.

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1069837596.jpg

wat heb ik gedaan?

chello modem naar de router

comp 123 op poort 123

vervolgens alles op automatish gezet in de ip settings

en ingelogd op 192.168.2.1 (router) en daar clone mac adress gedaan in de cable modem setup
dat werkte dus niet..

wat wel werkte was het ip dat verkregen was van chello invoeren in de settings van de router.. maar dat is niet dhcp :( en nu gaan die settings steeds verloren en dan moet ik eerst chello in comp nr 1 steken en dan in de router en dan werkt het.

automatisch verkrijgen lukt dus niet! en ik heb wel 100 x de manual gelezen dus plz geen rtfm maar alleen nuttige info :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer anders es handmatig dat MAC adres over te nemen (misschien dat ie automatisch niet goed wordt overgenomen?).

En heb je verder ook een hostname oid? Dat heb je bij @home tenminste wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:43:
plz plz plz plz geen flame maar ik moet chello dus delen over 3 computers met behulp van een sweex router.

[afbeelding]

wat heb ik gedaan?

chello modem naar de router

comp 123 op poort 123

vervolgens alles op automatish gezet in de ip settings

en ingelogd op 192.168.2.1 (router) en daar clone mac adress gedaan in de cable modem setup
dat werkte dus niet..

wat wel werkte was het ip dat verkregen was van chello invoeren in de settings van de router.. maar dat is niet dhcp :( en nu gaan die settings steeds verloren en dan moet ik eerst chello in comp nr 1 steken en dan in de router en dan werkt het.

automatisch verkrijgen lukt dus niet! en ik heb wel 100 x de manual gelezen dus plz geen rtfm maar alleen nuttige info :)
oh ja ik woon in obl dus gewoon chello.nl bij dns achtervoegsel ingevoerd

• matthieuu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-12-2025
Hee,

Heb je ook het kabeltje gebruikt dat bij de router wordt meegeleverd om macadres te klonen?

Matthieu

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je dat korte cat5 kabeltje? die gaat zeg maar van pc1 naar poort 1 van de router

Verwijderd

Als je een UTP-modem hebt van Chello, dan kan je daar nooit gegevens uit lezen. Je zal dus wel handmatig het IP en hostname etc in moeten vullen. Op dat moment zal je router internet 'ontvangen'. Als je dan verderop in het instel-menu van de Sweex router instelt dat je 't wilt gaan verdelen d.m.v. DHCP, dan doet de router de rest ;)
De netwerkkaart-instellingen van de PC's natuurlijk allemaal op automatisch zetten.

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
Ik heb nu al 2 sweex routers geïnstalleerd en bij beide problemen gehad met het installeren |:( O-) :z . Elke keer was de oplossing, "ipconfig /all" uit te voeren in dos (op de computer waar chello het eerst wel op deed) en dan die instelling handmatig invullen. De router hoort het te doen zonder hostname maar er is ook nog een paar keer arnhem.chello.nl genoemd(hangt er vanaf waar jij bij hoort, staat volgens mij wel op 1 van de blaadjes die je hebt gekregen bij de aanmelding van chello). Veel succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door Possstema op 03-02-2004 17:00 . Reden: Ff verduidelijkt ]

Verwijderd

Topicstarter
Possstema schreef op 03 februari 2004 @ 16:59:
Ik heb nu al 2 sweex routers geïnstalleerd en bij beide problemen gehad met het installeren |:( O-) :z . Elke keer was de oplossing, "ipconfig /all" uit te voeren in dos (op de computer waar chello het eerst wel op deed) en dan die instelling handmatig invullen. De router hoort het te doen zonder hostname maar er is ook nog een paar keer arnhem.chello.nl genoemd(hangt er vanaf waar jij bij hoort, staat volgens mij wel op 1 van de blaadjes die je hebt gekregen bij de aanmelding van chello). Veel succes :)
oh en internet kan ik dus wel degelijk ontvangen als ik handmatig die gegevens invoer, maar na ca een dag dan lijkt het alsof de router niet meer weet hoe hij internet moet ontvangen.

wat doe ik dan

chello cat5 in pc 1 -> pc1 heeft internet -> chello cat5 in router

en dan werkt alles weer

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen input meeR?

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 17:39 ]

Pagina: 1